Het Hoge Noorden

Die Marijke zei dat er te weinig afzetmarkt is in Noorwegen voor al hun alpaca's ,
Dus moet je terug transportkosten betalen wat toch snel naar 500 euro zal gaan voor een alpaca.
Ik weet dat het 450 euro is voor een europallet van 200 kg naar daar te vervoeren ik vermoed dat het met levende dieren nog iets duurder zal zijn?

Remorque van Kris gezien waarmee hij in de volgende aflevering zijn materiaal naar België voert? Paardeneigenaars die geen miljonair zijn vervoeren hun beesten toch ook meestal zelf?

Nee, het probleem is dat die twee niet meer helder nadenken.

Remorque van Kris gezien waarmee hij in de volgende aflevering zijn materiaal naar België voert? Paardeneigenaars die geen miljonair zijn vervoeren hun beesten toch ook meestal zelf?

Nee, het probleem is dat die twee niet meer helder nadenken
Gezien , maar daar stak hij zijn werkmateriaal in en niet die duurste 2 alpaca's (wat ik toch persoonlijk wel zou doen)

Stel dat hij al zijn beestjes kan verkopen in België of op de weg terug. Zal hij ook snel aan 150 euro zitten enkele reis puur aan benzine. + Dan nog eens een 20-tal uur rijden rusttijden niet inbegrepen. ook zal hij niet al die alpaca's in 1x meekrijgen. Een transporteur is vaak goedkoper dan zelf iets te vervoeren.

Daarnaast heb je dacht ik voor commercieel vervoer van dieren een vergunning nodig hebt , maar dat valt mss nog te omzeilen (of makkelijk om niet na te leven).

Gewoon klassiek voorbeeld van mensen die geen financieel besef hebben. Ik ken zo nog iemand in mijn omgeving.

Geld uitgeven gelijk niks, en dan op een bepaald punt merken dat ge, wanneer ge effectief iets nodig hebt, ge het niet kunt betalen.

't Is alsof die er ook totaal niet mee inzitten wat er met die alpaca's gaat gebeuren. Worden maar afgedankt. :(
Dat gevoel had ik net niet, zij moest echt op haar tanden bijten om niet te gaan huilen. Het was alsof zij ze net niet wou afgeven. Wat ergens wel logisch is, ze is er dag en nacht bij geweest, heeft verschillende op de wereld helpen zetten. Dat schept wel een band.

Al zijn er nu eenmaal mensen die steeds recht in hun ongeluk lopen en er niet uit leren.
Na zo'n breuk zoekt hij onmiddellijk online contact met iemand anders, om die na paar maand te overhalen mee in het avontuur te duiken. Kom op adem, laat hetgeen gebeurd is bezinken en trek er lessen uit.
Had hij daar niet onmiddellijk gestaan met iemand anders, de scheiding was misschien gemoedelijker verlopen. Dat is geen ondernemer maar een opportunist. Al zit dat misschien net ergens in onze Westerse cultuur, 'mislukt' ok zo snel mogelijk over naar plan B... kan mij moeilijk inbeelden dat Noren zo gejaagd leven.

Een transporteur is vaak goedkoper dan zelf iets te vervoeren.

Daarnaast heb je dacht ik voor commercieel vervoer van dieren een vergunning nodig hebt , maar dat valt mss nog te omzeilen (of makkelijk om niet na te leven).

Voor klassieke goederen is dat ongetwijfeld zo, voor kwetsbare levende dieren ligt dat toch anders. Bij een commercieel transport is er bij iedere tussenstop gekwalificeerd personeel of zelfs een dierenarts nodig om die dieren te controleren en te verzorgen.

Je eigen dieren vervoeren is bovendien geen commercieel vervoer hé. Definitie van commercieel transport is dat het voor iemands anders rekening gebeurt.

Dat gevoel had ik net niet, zij moest echt op haar tanden bijten om niet te gaan huilen. Het was alsof zij ze net niet wou afgeven. Wat ergens wel logisch is, ze is er dag en nacht bij geweest, heeft verschillende op de wereld helpen zetten. Dat schept wel een band.

Al zijn er nu eenmaal mensen die steeds recht in hun ongeluk lopen en er niet uit leren.
Na zo'n breuk zoekt hij onmiddellijk online contact met iemand anders, om die na paar maand te overhalen mee in het avontuur te duiken. Kom op adem, laat hetgeen gebeurd is bezinken en trek er lessen uit.
Had hij daar niet onmiddellijk gestaan met iemand anders, de scheiding was misschien gemoedelijker verlopen. Dat is geen ondernemer maar een opportunist. Al zit dat misschien net ergens in onze Westerse cultuur, 'mislukt' ok zo snel mogelijk over naar plan B... kan mij moeilijk inbeelden dat Noren zo gejaagd leven.
Dat programma is ook niet op een week opgenomen he. Er zit mogelijks wel verschillende weken/maanden tussen 2 "dagen" die we te zien krijgen. Ze zijn ook maar een jaar getrouwd geweest he, het is nu niet dat het zo'n succesvol koppel was...

Dan kon die dat wel heel goed wegsteken.

Dat programma is ook niet op een week opgenomen he. Er zit mogelijks wel verschillende weken/maanden tussen 2 "dagen" die we te zien krijgen. Ze zijn ook maar een jaar getrouwd geweest he, het is nu niet dat het zo'n succesvol koppel was...
Het gaat inderdaad over maanden maar dan nog...

Het is toch evident dat als je in zo'n fucked up situatie zit (want dat is het uiteindelijk), dat je eerst zorgt dat je je schaapjes op het droge hebt of op zen minst alle losse eindjes afhandelt en dan kan je uitkijken naar iets nieuw. Kom zeg, hoe komt dat over ook naar een nieuwe partner?

Nieuwe vlam: "waar woon je ergens?"
Kris: "Wel euhm, tis te zeggen: ik heb een huis in Noorwegen maar eigenlijk woont mijn vrouw, van wie ik wanhopig probeer te scheiden, daar nog. Ik verblijf dus tijdelijk op haar appartement in Sint-Truiden. Also: er hangt een gigantisch blok beton rond mijn nek dat zinkt zodra heel dit kaartenhuisje ineen zakt"
Kris: "Oh, ik vergat ook nog te zeggen dat ik elke maand een gazillion euro alimentatie moet betalen aan ex-vrouwen uit twee voorgaande huwelijken"

Hoe de fuck geraakt zo iemand uberhaupt nog van 't straat? I mean, iedereen op die leeftijd heeft bagage maar bij diej Kris wordt zijn bagage gebracht per camion. Hoe wanhopig moet je als vrouw wel niet zijn? :censored:

Ik denk niet dat dat "wegsteken" is voor haar. Je ziet aan van alles en nog wat dat zij betrekkelijk zware trekken van autisme heeft.

Neen dat weet ik, maar om na zo'n avontuur u onmiddellijk op iemand anders te storten en die vooral mee te nemen naar ginder en er onmiddellijk plannen mee uit te werken. Die confrontratie had hij beter niet opgezet om eerst alles rustig te verdelen. Hij kon gemakkelijk zijn nieuwe madam in België verder leren kennen zonder dat die Marijke er ook maar iets van hoefde te weten.
Zo een toestand is louter olie op het vuur gieten.

Ze had echt tranen in haar ogen.

Hoe de fuck geraakt zo iemand uberhaupt nog van 't straat? I mean, iedereen op die leeftijd heeft bagage maar bij diej Kris wordt zijn bagage gebracht per camion. Hoe wanhopig moet je als vrouw wel niet zijn? :censored:

Dat is toch de ideale man voor elke vrouw. Die werkt heel de dag en jij krijgt al zijn geld :love:

Neen dat weet ik, maar om na zo'n avontuur u onmiddellijk op iemand anders te storten en die vooral mee te nemen naar ginder en er onmiddellijk plannen mee uit te werken. Die confrontratie had hij beter niet opgezet om eerst alles rustig te verdelen. Hij kon gemakkelijk zijn nieuwe madam in België verder leren kennen zonder dat die Marijke er ook maar iets van hoefde te weten.
Zo een toestand is louter olie op het vuur gieten.
Was zijn nieuw vlam ook al mee gegaan naar Noorwegen?
Dat kan ik mij precies niet meer goed herinneren.

Was zijn nieuw vlam ook al mee gegaan naar Noorwegen?
Dat kan ik mij precies niet meer goed herinneren.
Ja maar ze hebben dat niet laten zien.

Marijke heeft daar nog op gezegd: "ze is hier toen geweest maar wij hebben eigenlijk niet gesproken". Ik denk dat dat in de 3de aflevering was oid.

Goh, als je toevallig een alpaca van 15k of een oehoe wil... 🤷‍♂️

"Maar Kris, is dat niet nutteloos wat je nu aan het doen bent?"

Topmotivator, ons Annemie.

Dit is als in slow-motion een trein te zien crashen.

Laatst bewerkt:
Wtf... Slaapt die 5 dagen in zen auto en dan trapt die Marijke het precies gewoon af.... :cautious: Chance dat er precies wel een oplossing gevonden voor de alpaca's.

Zolang die alpaca's niet verkocht zijn zit Kris er nog mee. Er zijn nog 2 afleveringen om het op te lossen maar denk dat Annemie ze gaat blijven zien met dan 20 kleintjes erbij.

Supermotivator Annemie zal zeggen "Maar Kris, nu heb je hier 20 alpaca's extra, wat ga je er nu mee doen? Dat lijkt me achteraf gezien geen goed idee hé. Dat is toch een bijkomende last? Krijg je daar geen hoofdpijn van?"

237bf9ddace3c3bcfba41fb9d547947f.gif

Zolang die alpaca's niet verkocht zijn zit Kris er nog mee. Er zijn nog 2 afleveringen om het op te lossen maar denk dat Annemie ze gaat blijven zien met dan 20 kleintjes erbij.

Supermotivator Annemie zal zeggen "Maar Kris, nu heb je hier 20 alpaca's extra, wat ga je er nu mee doen? Dat lijkt me achteraf gezien geen goed idee hé. Dat is toch een bijkomende last? Krijg je daar geen hoofdpijn van?"
Misschien heeft die man net iemand nodig die 'm wijst op zijn rare beslissingen en de puinhoop waarin hij zit.
Die kerel vindt het precies nog normaal dat hij in zijn auto woont tegenwoordig.
Niks mis mee!

Terug
Bovenaan