Het Hoge Noorden

Een beschrijving van het 2e seizoen is er blijkbaar ook:
Er doen 2 bekenden van vorig seizoen mee en Annemie gaat meteen voor de kill 🤣
Soetkin heeft een Noorse man ontmoet en was meteen zwanger.
Zo komen we mss te weten of de creche niet op 3 uur rijden is, enkele rit.

Schitterend, en Madam Zweef is ook terug van de partij zie ik :love:. Ik vraag me nu trouwens wel af wat er van die alpaca's geworden is. :thinking:

Goed nieuws (of slecht voor Kris), de alpaca's zijn er nog! Tot ons groot jolijt.

Annemie biedt al meteen steun door zout in de wonde te strooien en met een hete pook goed in te wrijven 🤣
DxSlzQh.png

UprOPLv.png

Kris is al bezig met zijn volgende project, want hij laat zich nu kaal plukken voor een boerderij in het zuiden van Frankrijk...

Welke madam bedoel je?

IK denk dat hij Veerle (van Eddy) bedoelt
Veerle inderdaad, ik meen me te herinneren dat zij meermaals door (een) andere user(s) zo genoemd werd, maar ik kan me vergissen. :tongue:

Soit, ik ben blij dat de alpaca's het goed stellen, dat zag er toch een mooi plekje uit waar ze rondliepen. En ik hoop oprecht dat die Anja het goed meent met Kris. Maar dat boek jongens, wat zou dat voor iets zijn!? Een biografie? Een stationsroman? Een reisgids? Dat was nu toch echt wel het laatste dat je zou verwachten dat hij ging doen, een boek schrijven. :oink: (En hij verdient er waarschijnlijk ook niets aan).

Over de aflevering: ik vond het een goede start, heel fijn om te zien hoe iemand er in slaagt om haar droom waar te maken, zoals Emma die haar eigen boerderij kan kopen. Maar sommigen doen toch erg de wenkbrauwen fronsen. Mijn vriendin zei meermaals "Waar vindt Annemie die mensen toch??" om dan eens goed met de ogen te rollen. Zeker bij dat koppel dat nog nooit in Noorwegen was geweest. :sarcastic:

De uitsmijter/vooruitblik was ook wel gieren "Ja ze komen toch niet, want ze willen zich niet laten vaccineren..." :rofl:

De twee jaar sinds de vorige reeks hadden ook een terugkeer gebaard. Kris, die in het eerste seizoen nog aan de zijde van Marijke een Noorse alpacaboerderij bestierde, had intussen gebroken met zijn metgezel. Bij verdeling van de echtelijke inboedel was het Kris echter vergund geweest om het vollédige personeelsbestand aan alpaca’s te adopteren. We zagen hem nu in België, manhaftig in de weer met de 22 hoefdieren die hij aldus aan zijn echtscheiding had overgehouden. De gedachte aan Noorwegen had sindsdien een wrange bijsmaak gekregen, meldde Kris, maar hij hield er toch een paar levenslessen aan over.

‘Mits juist bereid is het vlees van de alpaca erg mals, en zelfs lekkerder dan dat van de lama’, las ik later die avond op het internet, alvorens me nog een poos af te vragen of ik dit programma wel hard genoeg zou missen mocht het noodlot straks toeslaan.

:rofl:

Blij dat er een tweede seizoen is, heb genoten van het eerste. Soms speelt bij mij ook wel de gedachte om te emigreren naar Scandinavië maar het is hier in België ook zo slecht nog niet :D

De uitsmijter/vooruitblik was ook wel gieren "Ja ze komen toch niet, want ze willen zich niet laten vaccineren..." :rofl:
Dat leek me anders ook een "zweefkoppel". Ze leefden daar op die camping en geen benul van Noorwegen. Die vriend zei/beweerde dat hij geen werk had om zich voor te bereiden op Noorwegen, maar veel merkte ik daar toch niet van. Mss bedoelde hij gewoon mentaal? Die vriendin begon al te grienen bij de gedachte dat ze meer dan 10 km van de Kempen ging gaan. Laat staan een paar duizend kilometer. Ik denk dat ze al na 3 weken terug keren. Hopelijk ben ik fout!

Ben je ooit al in Noorwegen geweest?
- Nee
En jij?
- Ook niet.

Prachtig. Hopelijk even goed als ons Marijke vorige reeks met haar fantastisch businessplan.

- De Alpaca's hebben nood aan veel groen en vers gras, helaas sneeuwt het hier 8 maand per jaar. Maar ja, dat hadden we nu niet op voorhand kunnen weten he...

- De inkomsten halen we uit de kweek, dus we moeten zoveel mogelijk kweken. We hebben 2 dekstieren, de ene moet ik altijd manueel helpen en de andere heeft niet zoveel goesting.

Diee kris.. Ik herinner me die eerste beelden van kris en Marijke en je zag toen al dat dat zo scheef als iets zat tussen die 2. En toch maar blijven werken en werken en werken...

Heel zijn leven niks ander gezien dat zwaar travvake in den bouw om dan, na allles, te horen dat hij terug moet beginnen van onder nul.
Triestig eigenlijk! Tis ne goede kerel maar zou beter wat leren uit zijn "fouten" denk ik dan.

Maar hij geeft de moed niet op.

Ook een goeie. 'altijd de droom geweest, hier samen met mijn gezin '. Ge zijt wel 2/3de van uw gezin 'kwijt' hierdoor hoor ...
Hoezo kwijt?

Die zijn gewoon uitgevlogen. Hoort ook zo op hun leeftijd.

En Eddy heeft ondertussen zijn droom te pakken. Hij doet waar anderen alleen van dromen. Respect daarvoor.

Gisteren de twee eerste afleveringen gezien:
1) Veerle en Eddy, tja, Veerle is haar typische egoïstische zelve die blijft verkondigen hoe ze dat toch allemaal voor het gezin doet. Ondertussen mag Eddy zich uitsloven om continu haar plannetjes te bouwen. Ik vraag mij wel oprecht af wie ze naar dat vrouwencentrum gaat krijgen... Daar is volgens mij 0 businesscase voor

2) De dochter met de boerderij: die heeft haar plek daar gevonden. Een typische introvert die graag met dieren bezig is. Ik denk dat die daar oprecht heel gelukkig gaat kunnen worden.

3) De hondenracester. Tja, een beetje een jongere Veerle he. Ik Ik Ik, en haar vriend kan kiezen tussen meedoen of het afbollen.

4) De hippies: Mensen zonder enige vorm van een plan in hun leven he. De moment dat ze doorkrijgen dat ze geen vakantie gaan kunnen nemen in Noorwegen en dat het hard werken is, zijn die daar terug weg.

5) Die mensen met die kinderen met Astma, begrijpelijke keuze, al lijkt ze mij niet helemaal goed voorbereid. De oudste dochter heeft imo ook een heel vreemde relatie met haar ouders. Ze geeft daar op een gegeven punt aan dat ze ook wel een paar jaar vroeger hadden kunnen gaan zodat zij daar iets had kunnen opbouwen en dan komt die moeder af met iets als "ik denk wel dat ik ook voor jou kan spreken als we zeggen dat we dit samen hebben gekozen". Het lijkt echt alsof die geen eigen mening mag hebben.

6) Dat koppel dat mee gaat helpen in het hotel. Dat gaat wel goed lopen, maar ik zou zelf nooit op die manier met een ander gezin willen samenwerken. 1x wat strubbelingen en je ligt op straat.

Gisteren de twee eerste afleveringen gezien:
1) Veerle en Eddy, tja, Veerle is haar typische egoïstische zelve die blijft verkondigen hoe ze dat toch allemaal voor het gezin doet. Ondertussen mag Eddy zich uitsloven om continu haar plannetjes te bouwen. Ik vraag mij wel oprecht af wie ze naar dat vrouwencentrum gaat krijgen... Daar is volgens mij 0 businesscase voor
Ik denk nu wel dat die Eddy zo iemand is die dat gewoon graag doet, allerhande bouwprojectjes, en moest die niks te doen hebben, de muren thuis oploopt. Dan zou die rap terug in Belgie staan.

Terug
Bovenaan