Het HORROR topic

arachnophobia was idd wel een leuke film hoor :D heb me daar zwaar mee geamuseerd toen die uitkwam.

die vogel die uit de lucht valt omdat hij die killerspin oppakte :D . Of die dikke verdelger :D

Deze vorig weekend gezien en in het mockumentary / found footage genre is die meer dan behoorlijk.

Krijgt maar een zeer lage rating op imdb

Tja, ratings op IMDB zeggen tegenwoordig niks meer over de kwaliteit van een serie of film. Ik heb eens door de user reviews zitten scrollen en je ziet al snel het klassieke gebitch passeren van idioten die zeuren over het feit dat Wesker gespeeld wordt door een zwarte acteur.

Dat soort idioten mag uiteraard een mening hebben, maar voor mij is die mening nog minder dan niks waard.

Tja, ratings op IMDB zeggen tegenwoordig niks meer over de kwaliteit van een serie of film. Ik heb eens door de user reviews zitten scrollen en je ziet al snel het klassieke gebitch passeren van idioten die zeuren over het feit dat Wesker gespeeld wordt door een zwarte acteur.

Dat soort idioten mag uiteraard een mening hebben, maar voor mij is die mening nog minder dan niks waard.
Ik ga er ook niet 100% op af maar 3,8/10 geeft toch wel al een redelijk goede indicatie.

Op andere sites is het trouwens niet veel beter

Heb deze al paar keer weten passeren als recommendation en deed het naart schijnt ook heel goed op Sundance.

Mannen, ik zou een goede (qua acteerwerk, verhaal) psychologische horrorfilm willen zien. Mag gore in voorkomen.
Ofwel iets in de trend van REC

Mannen, ik zou een goede (qua acteerwerk, verhaal) psychologische horrorfilm willen zien. Mag gore in voorkomen.
Ofwel iets in de trend van REC
Hangt er een beetje vanaf wat je onder psychologische horrorfilm verstaat.
Voor mij onder andere:
- The Night House
- A Tale of Two Sisters
- Annihilation
- Audition
- Helter Skelter
- Ichi The Killer
- Suicide Club
- The Ritual
- Midsommar
- The Lighthouse
- Rosemary's Baby
- Forgotten
- Get Out
- Us
- The Invitation
- Invisible Man
- The Wicker Man
- Geralds Game
- Split
- Possession

Al deze hebben voor mij minstens een element van Psychological Horror. Kan zijn in de mentale toestand van een van de karakters, de invloed op de mentale toestand van de kijker of echt letterlijk als een thema van de film.

Ik zou al deze wel onder goed qua acteerwerk en verhaal zetten, minstens 3/5, vaak 4/5. Betekent niet dat jij ze daarom goed zal vinden, het is allemaal subjectief natuurlijk.

Hangt er een beetje vanaf wat je onder psychologische horrorfilm verstaat.
Voor mij onder andere:
- The Night House
- A Tale of Two Sisters
- Annihilation
- Audition
- Helter Skelter
- Ichi The Killer
- Suicide Club
- The Ritual
- Midsommar
- The Lighthouse
- Rosemary's Baby
- Forgotten
- Get Out
- Us
- The Invitation
- Invisible Man
- The Wicker Man
- Geralds Game
- Split
- Possession

Al deze hebben voor mij minstens een element van Psychological Horror. Kan zijn in de mentale toestand van een van de karakters, de invloed op de mentale toestand van de kijker of echt letterlijk als een thema van de film.

Ik zou al deze wel onder goed qua acteerwerk en verhaal zetten, minstens 3/5, vaak 4/5. Betekent niet dat jij ze daarom goed zal vinden, het is allemaal subjectief natuurlijk.
The ritual vond ik zeer goed.
Get out verrassend
Annhilation top
Midsommer een slowburner met echt wel een zeer boeiend plot

Merci voor de lijst

Terug
Bovenaan