Het HORROR topic

Waarom niet? Er zijn toch tientallen horrorfilms te vinden die hoogstaande cinema zijn?

En ik had trouwens helemaal geen verwachtingen bij het bekijken van Yummy. Comedy horror is gewoon al zo veel keer vele malen beter gedaan. Drag me to Hell, Dawn of the Dead, Planet Terror, Evil Dead-trilogie, Shaun of the Dead,...
Uiteraard zijn die er ook maar over het algemeen liggen de review scores in dit genre wat lager.

Zo heb je ook nog The Thing, Alien, Låt den rätte komma in, I Saw The Devil, Get Out, 28 Days Later, La piel que habito,....
Midsommar bv vind ik een topper maar velen vinden dit een totaal overroepen film,

Midsommar ... velen vinden dit een totaal overroepen film,

8BvZtGL.gif

Goeie lijst via reddit alhoewel ik me niet volledig kan vinden in de volgorde. Wailing, Kill List, Trollhunter, Sleepy Hollow, Apostle zijn allemaal ok maar toch in geen enkele wereld beter als Candyman & Suspiria?? :eek2:

Dreadit's Top Folk Horror Films
As voted on by the users of /r/horror

1. Midsommar - Ari Aster - 2019
  2. The Witch - Robert Eggers - 2015
  3. The Ritual - David Bruckner - 2017
  4. The Blair Witch Project - Daniel Myrick and Eduardo Sánchez - 1999
  5. The Wicker Man - Robin Hardy - 1973
  6. The Wailing - Hong-jin Na - 2016
  7. Kill List - Ben Wheatley - 2011
  8. Trollhunter - André Øvredal - 2010
  9. Sleepy Hollow - Tim Burton - 1999
  10. Apostle - Gareth Evans - 2018
  11. Pet Sematary - Mary Lambert - 1989
  12. Candyman - Bernard Rose - 1992
  13. Suspiria - Luca Guadagnino - 2018
  14. Children of the Corn - Fritz Kiersch - 1984
  15. Pyewacket - Adam MacDonald - 2017
  16. Pumpkinhead - Stan Winston - 1988
  17. The Village - M. Night Shyamalan - 2004
  18. An American Werewolf in London - John Landis - 1981
  19. Ravenous - Antonia Bird - 1999
  20. Hagazussa - Lukas Feigelfeld - 2017

Bron : Reddit
Goeie lijst!

De meeste heb ik al gezien en ik kan mij wel vinden in dit lijstje (alhoewel midsommar bij mij lager zou eindigen).

Kill List ga ik dringend eens moeten bekijken en Hagazussa lijkt mij ook wel heel goed :)

Goeie lijst via reddit alhoewel ik me niet volledig kan vinden in de volgorde. Wailing, Kill List, Trollhunter, Sleepy Hollow, Apostle zijn allemaal ok maar toch in geen enkele wereld beter als Candyman & Suspiria?? :eek2:
Ja, de volgorde is idd wat raar. Sommige mogen wat hoger geplaatst en andere wat lager geplaatst worden.
Maar als het puur vanuit dit Reddit topic komt gaat het ook maar over een 100-tal stemmen.
Goeie lijst!

De meeste heb ik al gezien en ik kan mij wel vinden in dit lijstje (alhoewel midsommar bij mij lager zou eindigen).

Kill List ga ik dringend eens moeten bekijken en Hagazussa lijkt mij ook wel heel goed :)
Ik heb enkel Ravenous, Pumpkinhead en Apostle niet gezien van het lijstje.

Hagazussa vind ik eerlijk gezegd wat tegenvallen.
Pyewacket is uit dit lijstje wel een hidden gem voor mij.

Originele Suspiria > Remake Suspiria (ook al is die ook wel goed) 4 EVER!!!
Ik heb de originele halverwege afgezet :unsure:
Halverwege in mijn ooghoeken zag ik mijn vrouw nogal raar kijken door de soms op momenten wel irritante muziek. Soms heeft ze het wel eens moeilijk met de intense geluiden van sommige horror films :biglaugh:
Ik zal hem ooit nog eens een kans geven maar tot wat ik er al van gezien heb vind ik voorlopig de remake beter.

Originele Suspiria > Remake Suspiria (ook al is die ook wel goed) 4 EVER!!!
Dat is wel de gangbare mening ja, buiten Ben dan blijkbaar :p.
Uiteindelijk vind ik die 2 films heel moeilijk te vergelijken, het zijn echt wel andere beestjes.

De remake heeft in elk geval prachtige dans-choreografie en een balls-to-the-wall eindscene :eek2:.

Ja, de volgorde is idd wat raar. Sommige mogen wat hoger geplaatst en andere wat lager geplaatst worden.
Maar als het puur vanuit dit Reddit topic komt gaat het ook maar over een 100-tal stemmen.

Ik heb enkel Ravenous, Pumpkinhead en Apostle niet gezien van het lijstje.

Hagazussa vind ik eerlijk gezegd wat tegenvallen.
Pyewacket is uit dit lijstje wel een hidden gem voor mij.
Ravenous is 1 van mijn favo, ik vind die echt echt echt goed.

Ik heb de originele halverwege afgezet :unsure:
Halverwege in mijn ooghoeken zag ik mijn vrouw nogal raar kijken door de soms op momenten wel irritante muziek. Soms heeft ze het wel eens moeilijk met de intense geluiden van sommige horror films :biglaugh:
Ik zal hem ooit nog eens een kans geven maar tot wat ik er al van gezien heb vind ik voorlopig de remake beter.
Lol, die soundtrack maakt die film nog legendarischer. Goblin maakte de perfecte soundtrack voor die film. Ik heb die soundtrack hier op vinyl liggen.
Dat is ook gewoon classic Argento, plots keihard die muziek door je speakers laten knallen. De muziek van de remake is ook fantastisch en bij momenten ook behoorlijk weird (Volk met bijhorende choreografie) en zelfs meer dissonant klinkend dan de soundtrack van het origineel...
Alleen al het kleurenpalet van de originele is prachtig, net een schilderij.
Als er 1 film is die ik jaarlijks bekijk (meestal rond Halloween) dan is de originele Suspiria.

Lol, die soundtrack maakt die film nog legendarischer. Goblin maakte de perfecte soundtrack voor die film. Ik heb die soundtrack hier op vinyl liggen.
Dat is ook gewoon classic Argento, plots keihard die muziek door je speakers laten knallen. De muziek van de remake is ook fantastisch en bij momenten ook behoorlijk weird (Volk met bijhorende choreografie) en zelfs meer dissonant klinkend dan de soundtrack van het origineel...
Alleen al het kleurenpalet van de originele is prachtig, net een schilderij.
Als er 1 film is die ik jaarlijks bekijk (meestal rond Halloween) dan is de originele Suspiria.
I know, de muziek en kleuren is wat de film typeert. Misschien was ik op dat moment gewoon niet in de mood voor deze film (en mijn vrouw zeker niet 🤣).
Nochtans zijn er films met die stijl die mij wel konden bekoren zoals bv The Neon Demon, Enter The Void en Climax.

Midsommar bv vind ik een topper maar velen vinden dit een totaal overroepen film,
Midsommar heeft gewoon de mosterd bij het superieure The Wicker Man gehaald en heeft het einde van die film uitgesmeerd over anderhalf uur.
Wat ik zo goed vind aan de film is dat de slechteriken niet uitgesproken 'evil' zijn, ze lijken het allemaal goed te menen maar dan dat einde.... *goose bumps*
Rosemary's Baby is er ook zo eentje, waar iedereen het ogenschijnlijk goed meent met Mia Farrow's karakter. Voor mij een film die rijpt als een goed wijntje en beter wordt met iedere kijkbeurt.

Btw, aan die lijst zou ik ook The Dark Secret of Harvest Home met Bette Davis toevoegen.

Cool, die heb ik nog niet gezien, ziet er goed uit.

Midsommar ben ik nog niet 100% overtuigd. De film heeft enkele ontzettend goede sequenties en er valt veel goeds te zeggen over de setting en het productieontwerp en uiteraard het geweldige einde. Maar ik was helemaal niet mee met het centrale drama van de film. Did not care at all. Naar 't schijnt is dat de reden waarom Aster nog een director's cut heeft uitgebracht, en misschien klikt het daar wel beter voor mij. Maar die cut is wel langer en ik vond de theatrical release al wat lang duren...

Ik sta een beetje aan de PBR kant hier. Degelijke film, prachtig gemaakt, maar had me uiteindelijk niet mee, grotendeels omdat het core verhaal me niet greep.

Eigenlijk zijn maar 4 zaken me bij gebleven:
  1. Het design uiteraard :love:.
  2. Die bloemen die open en dicht gaan, zo mooi en trippy :love:. Speciaal gaan opzoeken en blijkbaar is dat gewoon een echte bloem :eek:
  3. Die "voorhamer" scene... but in a bad way. Voor zo een centrale scène vond ik die echt lachwekkend uitzien.
  4. Hoe oud is Chidi in godsnaam, in TGP is dat een professor, hier een student :confused:.

Intussen heb ik een beetje mijn achterstand ingelopen (lijstje ikbenben) :

Cannibal holocaust. Ik weet niet goed wat ik er moet van denken. Goor voor de goorheid? Ook ben ik er achter gekomen dat de dieren blijkbaar effectief voor de camera gestorven zijn, wat het geheel wat een wrange nasmaak geeft. Nuja, dat was ook de bedoeling natuurlijk. 5/10.

Pyewacket. Je moet lang moeten wachten vooraleer er iets gebeurt, maar uiteindelijk is het wel een ok horror I suppose. 6/10.

Haggazussa. Zalige slowburner met freaky shit die blijft nazinderen. De betere van de drie hier. 7/10.

@Lint what about the ending? Die hele build up van laatste avondmaal tot last man standing en dan die beregoede finale? 👌

ZjG9sgx.jpg

En dit? Dat heb je misschien mentaal geblokt maar toch ook redelijk onvergetelijk. :p

@Lint what about the ending? Die hele build up van laatste avondmaal tot last man standing en dan die beregoede finale? 👌

ZjG9sgx.jpg

En dit? Dat heb je misschien mentaal geblokt maar toch ook redelijk onvergetelijk. :p
Ik weet niet meer echt hoe die film eindigt :unsure:. Toch gewoon dat zij opgenomen tussen de rest zit en wat voor zich uit zit te staren ofzo?
En die scene is die groep seks scene zeker? Ja die heb ik onthouden ja ... maar nu ook weer niet dat ik onder de indruk was.

Terug
Bovenaan