Het HORROR topic

Mijn lijst voor oktober (Spooktober) is ook gereed, hij staat nog niet vast en zeker de volgorde gaat nog veranderen, maar dit zijn wel de films die ik ga proberen te kijken.
Vorig jaar toch 25 horror films kunnen kijken, hopelijk deze keer alle 31!
(Had dit eerst in het 'foute' topic gepost)
DateDateMovieImdb Link
1-okt.FridayJisatsu sâkuru (2001) - IMDbJisatsu sâkuru (2001) - IMDb
2-okt.SaturdayNoriko's Dinner Table (2005) - IMDbNoriko's Dinner Table (2005) - IMDb
3-okt.SundaySleepaway CampSleepaway Camp
4-okt.Mondayevil dead2evil dead2
5-okt.TuesdayA tale of two sistersA tale of two sisters
6-okt.WednesdayByzantiumByzantium
7-okt.ThursdayCandyman2021Candyman2021
8-okt.FridayMalignantMalignant
9-okt.SaturdayYou were never really hereYou were never really here
10-okt.SundayThe CloveHitch KillerThe CloveHitch Killer
11-okt.MondayMidsommarMidsommar
12-okt.TuesdayPsychoPsycho
13-okt.WednesdayCureCure
14-okt.ThursdayThirstThirst
15-okt.FridayThe ThingThe Thing
16-okt.SaturdayThe Exorcist III (1990) - IMDbThe Exorcist III (1990) - IMDb
17-okt.SundayConfessionsConfessions
18-okt.MondayKwaidanKwaidan
19-okt.TuesdayA girl walks home alone at nightA girl walks home alone at night
20-okt.WednesdayDemonsDemons
21-okt.ThursdayHelter SkelterHelter Skelter
22-okt.Friday‎Gonjiam: Haunted Asylum (2018)‎Gonjiam: Haunted Asylum (2018)
23-okt.SaturdayIchi the killerIchi the killer
24-okt.SundayLake Mungo (2008) - IMDbLake Mungo (2008) - IMDb
25-okt.MondayPrince of darknessPrince of darkness
26-okt.TuesdayThe FogThe Fog
27-okt.WednesdayHouseHouse
28-okt.ThursdayBone TomahawkBone Tomahawk
29-okt.FridayOnibabaOnibaba
30-okt.SaturdayVideodrome (1983) - IMDbVideodrome (1983) - IMDb
31-okt.SundayTerrifierTerrifier

Nog niet allemaal gezien van dit lijstje, ga er enkele ook van bekijken. Bv Byzantium spreekt mij wel aan.
Candyman ga ik ook 1 dezer bekijken en The Brood staat ook klaar. Ook nog een aantal The Blackwell Ghost (maar voor deel 3 & 4 heb ik geen subs).
Degene die ik er van gezien heb : Evil Dead 2, Malignant, You were never really here, Midsommar, Psycho, Thirst, The Thing, A girl walks home alone at night, Gonjiam, Ichi The Killer, Lake Mungo, Bone Tomahawk en Videodrome.

Ja, ik heb zelf ook maar eens een lijstje opgemaakt. Wel maar één film per dag, anders is dat niet haalbaar en verwaarloos ik ook andere hobby's. Maar er zijn er veel meer dan deze 31 die ik er nog wil kijken, zoals wat oudere horrors uit Japan of Bava + Argento, een paar horrorklassiekers, en meer moderne mainstream horrors (It, A Quiet Place en vervolgen), maar die krijg ik er niet in, en ik denk dat ik het wel bij dit wil houden. Maar door het jaar heen kijk ik ook af en toe wel wat horror. En voor volgend jaar zal een horrorchallenge ook wel goed zijn.

Nieuwe films uit de cinema steek ik er nog niet in, want dat kun je moeilijker inplannen, en weet ik nog niet of ze al beschikbaar gaan zijn, bvb. Titane wil ik heel graag zien.

DateDateMovieRegisseur
1-okt.FridayStarry Eyes (2014)Kevin Kölsch, Denis Widmyer
2-okt.SaturdayColor out of Space (2019)Richard Stanley
3-okt.SundayIt Comes At Night (2017)Trey Edward Schultz
4-okt.MondayAudition (1999)Takashi Miike
5-okt.TuesdayBliss (2019)Joe Begos
6-okt.WednesdayFunny Games (1997)Michael Haneke
7-okt.ThursdayIchi The Killer (2001)Takashi Miike
8-okt.FridayThe Love Witch (2016)Anna Biller
9-okt.SaturdayDaniel isn't Real (2019)Adam Egypt Mortimer
10-okt.SundayTenemos la carne [We Are The Flesh] (2016)Emiliano Rocha Monter
11-okt.MondayNovember (2017)Rainer Sarnet
12-okt.TuesdayCome True (2020)Anthony Scott Burns
13-okt.WednesdaySuspiria (2018)Luca Guadagnino
14-okt.ThursdayAn American Werewolf in London (1981)John Landis
15-okt.FridaySwallow (2019)Carlo Mirabella-Davis
16-okt.SaturdayIls (2006)David Moreau, Xavier Pelud
17-okt.SundayRosemary's Baby (1968)Roman Polanski
18-okt.MondayDead Ringers (1988)David Cronenberg
19-okt.TuesdayKotoko (2011)Shinya Tsukamoto
20-okt.WednesdayPicnic at Hanging Rock (1975)Peter Weir
21-okt.ThursdayOculus (2013)Mike Flanagan
22-okt.FridayA l'intérieur (2007)Alexandre Bustillo, Julien Maury
23-okt.SaturdayUs (2019)Jordan Peele
24-okt.SundayVisitor Q (2001)Takashi Miike
25-okt.MondayM.F.A. (2017)Natalia Leite
26-okt.TuesdayThe Craft (1996)Andrew Fleming
27-okt.WednesdayManiac (2012)Franck Khalfoun
28-okt.ThursdayPulse (2001)Kiyoshi Kurosawa
29-okt.FridayHellraiser (1987)Clive Barker
30-okt.SaturdayWitchfinder General (1968)Michael Reeves
31-okt.SundayBraindead (1992)Peter Jackson

Nog niet allemaal gezien van dit lijstje, ga er enkele ook van bekijken. Bv Byzantium spreekt mij wel aan.
Candyman ga ik ook 1 dezer bekijken en The Brood staat ook klaar. Ook nog een aantal The Blackwell Ghost (maar voor deel 3 & 4 heb ik geen subs).
Degene die ik er van gezien heb : Evil Dead 2, Malignant, You were never really here, Midsommar, Psycho, Thirst, The Thing, A girl walks home alone at night, Gonjiam, Ichi The Killer, Lake Mungo, Bone Tomahawk en Videodrome.
The Brood toegevoegd aan mijn watchlist, die kende ik nog niet! Ja van mijn lijstje heb ik al gezien: Midsommar, The Thing, Ichi The Killer, Gonjiam, Evil Dead 2 en A Tale of Two Sisters. Maar deze wil ik graag allemaal nog eens zien :D.

Ja, ik heb zelf ook maar eens een lijstje opgemaakt. Wel maar één film per dag, anders is dat niet haalbaar en verwaarloos ik ook andere hobby's. Maar er zijn er veel meer dan deze 31 die ik er nog wil kijken, zoals wat oudere horrors uit Japan of Bava + Argento, een paar horrorklassiekers, en meer moderne mainstream horrors (It, A Quiet Place en vervolgen), maar die krijg ik er niet in, en ik denk dat ik het wel bij dit wil houden. Maar door het jaar heen kijk ik ook af en toe wel wat horror. En voor volgend jaar zal een horrorchallenge ook wel goed zijn.

Nieuwe films uit de cinema steek ik er nog niet in, want dat kun je moeilijker inplannen, en weet ik nog niet of ze al beschikbaar gaan zijn, bvb. Titane wil ik heel graag zien.

DateDateMovieRegisseur
1-okt.FridayStarry Eyes (2014)Kevin Kölsch, Denis Widmyer
2-okt.SaturdayColor out of Space (2019)Richard Stanley
3-okt.SundayIt Comes At Night (2017)Trey Edward Schultz
4-okt.MondayAudition (1999)Takashi Miike
5-okt.TuesdayBliss (2019)Joe Begos
6-okt.WednesdayFunny Games (1997)Michael Haneke
7-okt.ThursdayIchi The Killer (2001)Takashi Miike
8-okt.FridayThe Love Witch (2016)Anna Biller
9-okt.SaturdayDaniel isn't Real (2019)Adam Egypt Mortimer
10-okt.SundayTenemos la carne [We Are The Flesh] (2016)Emiliano Rocha Monter
11-okt.MondayNovember (2017)Rainer Sarnet
12-okt.TuesdayCome True (2020)Anthony Scott Burns
13-okt.WednesdaySuspiria (2018)Luca Guadagnino
14-okt.ThursdayAn American Werewolf in London (1981)John Landis
15-okt.FridaySwallow (2019)Carlo Mirabella-Davis
16-okt.SaturdayIls (2006)David Moreau, Xavier Pelud
17-okt.SundayRosemary's Baby (1968)Roman Polanski
18-okt.MondayDead Ringers (1988)David Cronenberg
19-okt.TuesdayKotoko (2011)Shinya Tsukamoto
20-okt.WednesdayPicnic at Hanging Rock (1975)Peter Weir
21-okt.ThursdayOculus (2013)Mike Flanagan
22-okt.FridayA l'intérieur (2007)Alexandre Bustillo, Julien Maury
23-okt.SaturdayUs (2019)Jordan Peele
24-okt.SundayVisitor Q (2001)Takashi Miike
25-okt.MondayM.F.A. (2017)Natalia Leite
26-okt.TuesdayThe Craft (1996)Andrew Fleming
27-okt.WednesdayManiac (2012)Franck Khalfoun
28-okt.ThursdayPulse (2001)Kiyoshi Kurosawa
29-okt.FridayHellraiser (1987)Clive Barker
30-okt.SaturdayWitchfinder General (1968)Michael Reeves
31-okt.SundayBraindead (1992)Peter Jackson
Das een heel mooi lijstje!
Reeds gezien: It Comes at night, Ichi the Killer, American Werewolf in London, Rosemary's Baby, Oculus, Us, Pulse en Braindead.
Vorig jaar een reeks Japanse horrors gekeken en de smaak wel te pakken gekregen (Ichi the Killer, Pulse, Ju-on, The Ring, Noroi, ...) dus nu wat oudere exemplaren erin opgenomen :D.

The Brood toegevoegd aan mijn watchlist, die kende ik nog niet! Ja van mijn lijstje heb ik al gezien: Midsommar, The Thing, Ichi The Killer, Gonjiam, Evil Dead 2 en A Tale of Two Sisters. Maar deze wil ik graag allemaal nog eens zien :D.
Als Videodrome en The Brood je liggen (en The Fly, misschien dat je die al gezien hebt), dan denk ik dat eigenlijk alles van Cronenberg je wel moet liggen, althans toch zijn horrorfilms uit eind jaren '70 en jaren '80. Daarna doet hij wel wat verschillende genres. Wat speciale(re) drama's die misschien te traag zullen zijn voor velen, wat misdaadfilms (Eastern Promises, en A History of Violence), een film zoals ExistenZ enzovoort. Zeker een interessante regisseur. Ik heb Dead Ringers zelf ook opgenomen. Voorlopig The Fly, Videodrome en A History of Violence gezien van hem.

Die eerste twee Sono's moet ik ook nog zien (Suicide Circle en Noriko's Dinner Table), maar wederom geen plaats meer voor hem.. En met Tag heb ik gisterenavond al een Sono-horror gezien. Al is dat meer een knettergekke genrefilm.

Mijn favorieten uit jouw lijst zijn Videodrome, Helter Skelter (de Japanse The Neon Demon), en Midsommar. Ik ben ook fan van Psycho en Confessions.

Dead Ringers is waarschijnlijk mijn favoriet van hem.

Ik ga zeker geen lijst maken voor elke dag, dat gaat swso niet lukken. Maar ik heb enkele box sets liggen waar ik in oktober wel alles van zou kunnen doorjagen:

71eXA2+FmOL._AC_SL1200_.jpg

Our journey through the maestro s output begins with Black Sunday, the ground-breaking gothic shocker that defined the Italian horror film, before launching the giallo phenomenon with the twisty The Girl Who Knew Too Much. Up next is a triple bill of terror with the gruesome anthology Black Sabbath, followed by a further slice of the macabre with the spine-tingling Kill, Baby… Kill! Next, Bava channels his inner Agatha Christie with the Ten Little Indians-inspired Five Dolls for an August Moon, followed by the proto-Friday the 13th slasher A Bay of Blood (aka Twitch of the Death Nerve). Bava then returns to his horror stomping ground with the twisted and atmospheric Baron Blood and his surreal classic Lisa and the Devil widely considered to be his masterpiece. The collection concludes with Rabid Dogs (aka Kidnapped), a gritty, frenetic crime thriller that grabs the viewer by the throat and refuses to let go.

3f58e760-5084-4411-b635-294a561f32c0.jpg

In The Fall of the House of Usher, a young man learns of a family curse that threatens his happiness with his bride-to-be. In The Pit and the Pendulum, a brother investigates the untimely death of sister, played by Barbara Steele. Tales of Terror adapts three Poe classics, Morella, The Black Cat and The Facts in the Case of M. Valdemar, each starring a horror icon. The Raven is a comic take on the famous poem concerning three rival magicians. In The Haunted Palace, a newcomer in a New England town is suspected of being a warlock. And in The Tomb of Ligeia, filmed in Norfolk and at Stonehenge, a widower's upcoming marriage plans are thwarted by his dead first wife.

EKA70390_Lugosi_Poe_OCard_3D_WEBSITE-pack_500px-V2.jpg

This trio of classic 1930s horror films—Murders in the Rue Morgue, The Black Cat, and The Raven—is also distinguished by a trio of factors regarding their production. Most notably, each film is based on a work by master of the macabre Edgar Allan Poe. Part of the legendary wave of horror films made by Universal Pictures in the 30s, all three feature dynamic performances from Dracula's Bela Lugosi, with two of them also enlivened by the appearance of Frankenstein's Boris Karloff. And finally, all three benefit from being rare examples of Pre-Code studio horror, their sometimes startling depictions of sadism and shock a result of being crafted during that brief period in Hollywood before the enforcement of the Motion Picture Production Code's rigid guidelines for moral content.

Laatst bewerkt:
Op M.F.A. na heb ik Laki's hele lijst reeds gezien en jep dat wordt een leuke maand want daar zit niet veel slechts tussen.
Van Hellsdinner's lijst heb ik Gonjiam, Demons, Cure, Sleepaway Camp & Terrifier nog niet gezien. De rest is in ieder geval dik in orde. Misschien wel één opmerking; You Were Never Really Here is een hele goeie film maar past niet direct in het rijtje van horror imo. Die zou ik morgen kijken en vervangen door iets anders :p

Enkele ietwat recente aanraders; Aterrados, As Above so Below, The Devil's Candy & Ich Seh Ich Seh

Ik heb er doorheen het jaar al een paar apart gehouden voor deze maand
Candyman, Malignant, Don't Breathe 2 & Conjuring: The Devil Made me do it... Niet direct hoge verwachtingen voor maar die zullen er deze maand wel doorgaan. Lamb & Antlers zijn 2 films waar ik wel naar uitkijk die hopelijk komende maand nog gaan verschijnen.

Cujo (1983) & Maniac (1980) zijn al veel te lang geleden dus die worden al zeker nog eens van onder het stof gehaald. Voor de rest veel oude films vermoed ik (50s). Die van PBR lijken me idd heerlijke goodies.

As Above so Below is wel 1 van mijn favorieten in het "Found Footage" genre.
Nog enkele aanraders hierin imo zijn The Poughkeepsie Tapes, The Taking of Deborah Logan, de Hell House LLC serie, The Bay en nog een aantal maar dit zijn misschien wat de minder gekende.
Idd zeer goede film. Zeer claustrofobisch gevoel.

El hoyo op netflix is ook serieus messed up. Mss niet echt horror, maar blijft toch wel hangen.

Geldt een aflevering van fc de kampioenen ook als horror, of eerder als drama? 🤣

Laatst bewerkt:
Kan je al ergens Mad God bekijken? Heb even gezocht en gezien dat je die kon streamen tijdens het fimfestival van Locarno en Edinburgh, maar verder eigenlijk weinig te vinden waar/wanneer die echt open beschikbaar is of gaat zijn.

Terug
Bovenaan