Beste ex 9-Livers en Beyond gamers, het heeft even geduurd vooraleer ik de overstap naar Beyond Gaming gemaakt hebt, maar daar komt nu verandering in daar ik jullie kennis en inzicht zeker kan gebruiken!
Ik moet binnenkort een nieuwe bedrijfswagen kiezen en de kans is vrij reëel dat het een elektrische wagen gaat worden. Voor diegene die reeds met een elektrische bedrijfswagen rijden, en diegene die iets afweten van elektrische installaties en wall-boxes heb ik de volgende vragen:
- Diegene die thuis hun elektrische bedrijfswagen opladen, kunnen jullie exact kaderen hoe de (terug)betaling van de elektriciteitskosten voor het laden verloopt? Ik lees veel over split-billing icm. met een Wall-box maar heel de flow hier rond blijft me een beetje vaag.
- Via Fluvius is het blijkbaar ook mogelijk om een bijkomende elektriciteitsmeter te laten installeren die puur voor het elektrisch laden gebruikt kan worden. (Zie
https://www.fluvius.be/nl/thema/aan...n-elektrische-wagen?app-refresh=1645008683557)
Ik had al een geïnformeerd hierover en het zou perfect mogelijk moeten zijn om de facturen voor deze meter rechtstreeks aan de werkgever te factureren. Iemand hier toevalli
- Wij hebben hier thuis 3-fase + N liggen, met reeds een apart gezekerde kring voor elektrisch laden. Buiten aan het terras hangt zo'n rood 3-fase stopcontact met verdeeldoos, en van daaruit loopt ook al een wachtbuis naar de carport achteraan in de tuin. In dat opzicht gok ik dat de kosten voor een installatie waarschijnlijk zullen meevallen? Er is via mijn werkgever een budget van €2000 excl. BTW voorzien.
Is deze installatie voldoen om thuis te kunnen snelladen? Indien mogelijk wil ik wel wat foto's van de meter/zekeringskast posten indien er meer informatie vereist is!
Merci!