Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is het niet mogelijk om een granny charger te krijgen ook?Wij kunnen via het werk een laadstation thuis laten installeren. Echter zijn er wel een aantal addertjes. In geval van een analoge teller (die ik dus heb) moet er een extra module aangekocht worden om overbelasting te voorkomen. Deze kost bedraagt al 400€ excl BTW. Daarnaast wordt er nog eens €280 excl BTW aangerekend voor de installatie. De totale installatie kost mij dus €822,8. Indien ik van werkgever zou veranderen komen ze ofwel de paal halen ofwel mag ik deze houden mits betaling van de originele factuur. Wat zouden jullie hiermee doen? Ik denk eigenlijk om gewoon de publieke, elektrische laadpaal 50m verderop te blijven gebruiken. Kost mij niets en geen gedoe. PS: ik heb een PHEV.
Die hebben we al vermoed ik. Het probleem hierbij is dat dit moet aan gesloten worden op een slim stopcontact en je elke maand het verbruik moet opladen waarna ze het dan terugbetalen. Ik vind dit weer een gedoe en er staat duidelijk vermeld: "indien je oplading vergeet te doen, wordt het geld niet teruggestort voor die maand". Voordeel met die laadpaal is dat je dat allemaal niet hoeft aan te trekken en alles automatisch geregeld wordt.Is het niet mogelijk om een granny charger te krijgen ook?
Maar die bestaan er ook waarbij je facturen ontvangt dus misschien eens navragen.Die hebben we al vermoed ik. Het probleem hierbij is dat dit moet aan gesloten worden op een slim stopcontact en je elke maand het verbruik moet opladen waarna ze het dan terugbetalen. Ik vind dit weer een gedoe en er staat duidelijk vermeld: "indien je oplading vergeet te doen, wordt het geld niet teruggestort voor die maand". Voordeel met die laadpaal is dat je dat allemaal niet hoeft aan te trekken en alles automatisch geregeld wordt.
Let er wel op dat de volgende auto waarschijnlijk een full EV zal worden en je dus alsnog een laadpaal gaat willen.Maar die bestaan er ook waarbij je facturen ontvangt dus misschien eens navragen.
Mag je de paal dan "gratis houden" als je minimaal x-aantal jaar blijft werken voor je weekgever?Wij kunnen via het werk een laadstation thuis laten installeren. Echter zijn er wel een aantal addertjes. In geval van een analoge teller (die ik dus heb) moet er een extra module aangekocht worden om overbelasting te voorkomen. Deze kost bedraagt al 400€ excl BTW. Daarnaast wordt er nog eens €280 excl BTW aangerekend voor de installatie. De totale installatie kost mij dus €822,8. Indien ik van werkgever zou veranderen komen ze ofwel de paal halen ofwel mag ik deze houden mits betaling van de originele factuur. Wat zouden jullie hiermee doen? Ik denk eigenlijk om gewoon de publieke, elektrische laadpaal 50m verderop te blijven gebruiken. Kost mij niets en geen gedoe. PS: ik heb een PHEV.
Staat zo alleszins niet beschreven in de voorwaarden. Het is overkopen of ze komen hem ophalen.Mag je de paal dan "gratis houden" als je minimaal x-aantal jaar blijft werken voor je weekgever?
Bij ons wel. Je betaalt er dan ook voor.Mag je de paal dan "gratis houden" als je minimaal x-aantal jaar blijft werken voor je weekgever?
Ik had dat ook gedacht maar blijkbaar is dat echt wel nog de moeite om terug te halen, de leverancier hier betaalt daar nog redelijk wat voor, dat wordt dan in een nieuwe plastic omhulsel gestoken en bij iemand anders geïnstalleerd. Werknemers hebben hier de optie om het over te kopen of terug te geven.Bij ons wel. Je betaalt er dan ook voor.
In tegenstelling tot een auto, kan je die laadpaal wel na 4j afbetaald krijgen. Voor een laadpaal van 2000 euro hoef je maar een goeie 40 euro per maand af te betalen.
Ophalen lijkt mij ook onzin eigenlijk, want wat is zoiets nog waard na 4j. Zeker als je de kost van het ophalen/uitbreken er bij moet rekenen.
Maar ik ben wel benieuwd wat de regeling is als je binnen de 4j zou vertrekken, een auto is makkelijk teruggegeven.
En binnen 4j van werkgever veranderen is ook een vrij realistische situatie.
Ik zou het nog eens moeten vragen aan mijn werkgever hoe dat zit.
Tegen een gereduceerde prijs mag ik toch hopen? Ik zou gerust een tweedehandse paal willen nemen als daar een serieuze prijsreductie tegenover staat.Ik had dat ook gedacht maar blijkbaar is dat echt wel nog de moeite om terug te halen, de leverancier hier betaalt daar nog redelijk wat voor, dat wordt dan in een nieuwe plastic omhulsel gestoken en bij iemand anders geïnstalleerd. Werknemers hebben hier de optie om het over te kopen of terug te geven.
Bedrag dat voorzien is in de lease is € 1780 ex btw, dus ik zou persoonlijk nog eens € 1.000 mogen gaan opleggen. Dit voor een wandstation met 1 x een muur die doorboord moet worden, geen breekwerken oid.En hoe zie je dit opgelost geraken?Vandaag mijn offerte gekregen voor een laadstation van EDI, € 2600 ex btwBedrag dat voorzien is in de lease is € 1780 ex btw, dus ik zou persoonlijk nog eens € 1.000 mogen gaan opleggen. Dit voor een wandstation met 1 x een muur die doorboord moet worden, geen breekwerken oid.
Al aangegeven aan HR dat ze op hun kop mogen gaan staan, maar dat ik geen € 1000 zelf ga dokken omdat zij het bedrag slecht ingeschat hebben op de lease. Dan had ik liever een optie minder gepakt en hem gratis laten installeren. Enige meerprijs waar ik mee akkoord ga is de load balancing module, daar kunnen zij niet aan doen.
Welke laadpaal is het? Dat is toch enorm veel geld. Of ze profiteren serieus.Vandaag mijn offerte gekregen voor een laadstation van EDI, € 2600 ex btwBedrag dat voorzien is in de lease is € 1780 ex btw, dus ik zou persoonlijk nog eens € 1.000 mogen gaan opleggen. Dit voor een wandstation met 1 x een muur die doorboord moet worden, geen breekwerken oid.
Al aangegeven aan HR dat ze op hun kop mogen gaan staan, maar dat ik geen € 1000 zelf ga dokken omdat zij het bedrag slecht ingeschat hebben op de lease. Dan had ik liever een optie minder gepakt en hem gratis laten installeren. Enige meerprijs waar ik mee akkoord ga is de load balancing module, daar kunnen zij niet aan doen.
HR die het verschil betaalt en in de volgende lease-aanvragen een realistisch bedrag opneemt voor het installeren van de laadpaal waarbij mensen de keuze hebben om minder opties te nemen en dus een gratis laadpaal te hebben. Ik en mijn collega zijn de eerste, we moeten niet opdraaien voor het feit dat zij het slecht ingeschat hebben. We hadden ook op voorhand duidelijk aangevraagd of het bedrag zou volstaan (zowel aan HR en aan de garage) en daar was het telkens geen probleem.En hoe zie je dit opgelost geraken?
Een Alfen Eve Single, ik heb er niets in te zeggen dus het zal sowieso die worden.Welke laadpaal is het? Dat is toch enorm veel geld. Of ze profiteren serieus.
Het zit hem hier gewoon in de uren. Ze rekenen 7.5 werkuren aan, maar factureren die aan 110 ex btw. Zo gaat het snel omhoog natuurlijk.Ik zie het bij ons op het werk ook. De prijs van de laadpaal is max. €1200 (zie bijvoorbeeld https://stroohm.be/product/alfen-single-pro-line/). Om dan vlot €1400 te rekenen voor een (relatief) simpele installatie. Zelfs als daar nog een diff. B bijmoet, wat voor alle duidelijkheid voor die paal niet moet, is die kost gewoon absurd.
Volgens mij verzuipen de installateurs in het werk en kunnen ze gewoon vragen wat ze willen.
Ook genoeg. Maar zonder werk uren is het nog altijd een heel dur laadpaal dus die rekenen ze ook stevig door.Het zit hem hier gewoon in de uren. Ze rekenen 7.5 werkuren aan, maar factureren die aan 110 ex btw. Zo gaat het snel omhoog natuurlijk.