Het LEGO-topic

Ben deze gisteren in de LegoShop in Brussel gaan halen, lagen er nog meer dan genoeg :)

:love:
Hartelijk bedankt voor de tip!

Heb vandaag eens naar de store in Wijnegem gebeld en ze hebben er eentje opzij gelegd voor mij.

Vanaf 30€ kreeg je een kaartje. Als je het openscheurde kreeg je een extra verassing. Bij mij was het de Charles Dickens GWP van vorig jaar! Bij 40€ kreeg ik een kleine polybag met een creator kerstman en boven de 170€ een extra GWP.

De arrenslee vloog er de deur uit trouwens…

Ja, de eerste set voor op de lijst voor volgend jaar is ook gekend :laugh:

LEGO-Technic-BMW-M-1000-RR-42130.jpg
Ik vind hem wat te groot uitvallen.
Ik hoop op een set van een gedetailleerde vrachtwagen volgende jaar. Maar ziet er niet naar uit.

Volgende week naar Düsseldorf. Liggen de prijzen voor Lego in fysieke winkels in Duitsland vaak lager dan bij ons of is er doorgaans geen opmerkelijk verschil en heeft het dus weinig zin daar specifiek op te gaan letten?

Het is er een beetje goedkoper soms, mede door een lager btw tarief dacht ik. Er kunnen wel bepaalde promo’s zijn in de shop die anders zijn als bij ons.

Is er eigenlijk een soort van vast stramien te zien in wanneer ge sets goedkoper gaat kunnen vinden of zijn prijsverlagingen eerder random en ook afhankelijk van retailer tot retailer, dus met ander woorden compleet onvoorspelbaar?

Dezelfde vraag overigens ook over hoelang bepaalde sets in het assortiment blijven?

Ik zag namelijk via Brickwatch dat de Nintendo NES momenteel in prijs verlaagd is (bij Fun) tot -30% tov de adviesprijs maar geen idee of dat een "once in e lifetime" is of dat er komend jaar heus nog wel van die aanbiedingen zullen zijn.
Gebaseerd op mijn 6 jaar ervaring LEGO aankopen met Brickwatch als voornaamste tool:
  • vroeg of laat zijn de meeste LEGO-sets wel eens ongeveer 20 à 25% afgeprijsd: dat is meestal het moment waarop ik zelf overga tot aankoop voor de sets die ik zelf graag wil hebben om in elkaar te steken. Voor mij is dat de "standaard korting" die ik eigenlijk altijd zal afwachten.
  • een korting van 30% komt ook wel eens voor, maar toch minder frequent dan 20-25% korting... Zal eerder voorvallen rond Black Friday of andere typische solden periodes. Er zijn ook veel LEGO-sets die NOOIT droppen naar een korting van 30%.
  • een korting van 40% of meer is eerder uitzonderlijk en als ze al voorvalt (Brickwatch notification), zal je heel snel moeten zijn, want die acties zijn vaak heel snel door hun voorraad.
En dan heb ik het ook over de grotere sets (100 euro of meer retail price) en niet zozeer de kleinere LEGO City sets van 10 euro ofzo.

Dus, specifiek voor uw situatie (NES aan 30% korting) zou ik zeggen: buy and don't look back.

Edit

Enkele voorbeelden die mijn tweede punt bevestigen:

• 10277 Crocodile Locomotive: retail = 110 euro, laagste ooit = 85 euro (ofwel 23% korting);
  • 10264 Corner Garage: retail = 190 euro, laagste ooit = 142 euro (ofwel 25% korting);
  • 10219 Maersk Train: retail = 110 euro, laagste ooit = 89 euro (ofwel 19% korting);
  • 10270 Bookshop: retail = 160 euro, laagste ooit = 117 euro (ofwel 27% korting);
  • ...
Vallen nog wel zo een voorbeelden te vinden. :)

Laatst bewerkt:
Is er eigenlijk een soort van vast stramien te zien in wanneer ge sets goedkoper gaat kunnen vinden of zijn prijsverlagingen eerder random en ook afhankelijk van retailer tot retailer, dus met ander woorden compleet onvoorspelbaar?

Dezelfde vraag overigens ook over hoelang bepaalde sets in het assortiment blijven?

Ik zag namelijk via Brickwatch dat de Nintendo NES momenteel in prijs verlaagd is (bij Fun) tot -30% tov de adviesprijs maar geen idee of dat een "once in e lifetime" is of dat er komend jaar heus nog wel van die aanbiedingen zullen zijn.
Het is vooral interessant om dan ook een combinatie te maken met cadeaubons aan korting: bijvoorbeeld Engie klanten kunnen aankoopbons van 25€ kopen voor 22,5 € bij Fun.
Zo kan je nog 10% extra korting krijgen.

Sommige werknemers of ambtenaren hebben toegang tot benefits at Work sites met zo’n soort bonnen.

Hier ben ik momenteel bezig met pirates of barracuda bay (het schip, met dan het resterende eiland uitgebreid tot een grotere hut). Daarnaast heb ik ook het internationaal ruimtestation besteld en heb ik een eerste keer blokjes besteld op bricklink om een paar moc's te proberen ^^"

Vanavond begonnen aan de Land Rover (42110), dik anderhalf uur gedaan over de zakjes met nummer 1, dat viel me heel goed mee met zoeken naar de onderdelen. Zal wel nog een stapje moeilijker worden bij de volgende delen denk ik. Maar iig nog niets vergeleken met de Sian 😅

Vanaf 30€ kreeg je een kaartje. Als je het openscheurde kreeg je een extra verassing. Bij mij was het de Charles Dickens GWP van vorig jaar! Bij 40€ kreeg ik een kleine polybag met een creator kerstman en boven de 170€ een extra GWP.

amai gelukzak, ik heb zo'n onnozel zakje gekregen met een paar minibuilds :headshake:

Hier ben ik momenteel bezig met pirates of barracuda bay (het schip, met dan het resterende eiland uitgebreid tot een grotere hut). Daarnaast heb ik ook het internationaal ruimtestation besteld en heb ik een eerste keer blokjes besteld op bricklink om een paar moc's te proberen ^^"
Barracuda Bay ligt hier ook nog te wachten. :) Ik had hem zelf niet als kind, maar blijft toch een set met veel nostalgische waarde. :bow:

Eindelijk de Jurassic Park set af!
Ik zit nu wel zonder plek om toekomstige sets te zetten. Misschien eens zien of ik andere delen van het huis mag beginnen bezetten..

1639565580481.png

vanavond is het weer extra korting via kruidvat: 30% + 20% korting met een klantenkaart en 2x20% korting zonder, op lego was al 20% korting bij 2 stuks, dus kan je weer combineren voor meer korting :-) (wel niet zo veel aanbod, maar mss toch nog wat leuks tussen)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan