Het LEGO-topic

Ik doe dat voor elke set die ik bouw :unsure:

ik heb dat enkel bij deze set gedaan

s-l300.jpg

Pfff, stomme dreamland heeft men bestelde star destroyer ge-annuleerd… volgens hun in nasleep van leveringsproblemen door Corona.
Ik vermoed eerder dat ze hem niet aan die prijs wouden leveren.

Pfff, stomme dreamland heeft men bestelde star destroyer ge-annuleerd… volgens hun in nasleep van leveringsproblemen door Corona.
Hier hadden we bij Dreamland Duplo besteld voor de kleine en daar zijn ook leverproblemen mee. Hun verhaal van leveringsproblemen zou dus wel eens kunnen kloppen.

Hier hadden we bij Dreamland Duplo besteld voor de kleine en daar zijn ook leverproblemen mee. Hun verhaal van leveringsproblemen zou dus wel eens kunnen kloppen.
Als het echt levereringsproblemen zijn, dan heb ik liever dat ze de keuze geven:
* Annuleren en geld terug
* Wachten tot ze terug kunnen leveren.

En in dit geval zou ik absoluut willen wachten. Mij maakt het niet uit dat ik tot januari ofzo moet wachten eer ik mijn set heb, de set is niet uit de handel.
Tis makkelijk om mensen items met korting te laten bestellen en achteraf te annuleren omwille van leverproblemen. Daar ben ik momenteel niets mee, als de reden waarom ik dat heb besteld is, omdat hij op korting was.

Als het echt levereringsproblemen zijn, dan heb ik liever dat ze de keuze geven:
* Annuleren en geld terug
* Wachten tot ze terug kunnen leveren.

En in dit geval zou ik absoluut willen wachten. Mij maakt het niet uit dat ik tot januari ofzo moet wachten eer ik mijn set heb, de set is niet uit de handel.
Tis makkelijk om mensen items met korting te laten bestellen en achteraf te annuleren omwille van leverproblemen. Daar ben ik momenteel niets mee, als de reden waarom ik dat heb besteld is, omdat hij op korting was.

Dat heb ik gisteren ook tegen de helpdesk gezegd. En dan krijg je het klassieke antwoord: ja meneer, maar corona hé.
In mijn geval ging het over een combinatie van twee producten die apart perfect te verkrijgen zijn, maar als combinatie niet :crazy:

Dat heb ik gisteren ook tegen de helpdesk gezegd. En dan krijg je het klassieke antwoord: ja meneer, maar corona hé.
In mijn geval ging het over een combinatie van twee producten die apart perfect te verkrijgen zijn, maar als combinatie niet :crazy:
ja voila, das gewoon de frustratie. Dat ze tegenwoordig de pandemie gebruiken om overal onderuit te komen, terwijl dat mogelijks een aanleiding is, maar ze geven de consument ook 0 inspraak in hun beslissingen. Alles gebeurt eenzijdig en onder de noemer corona komen ze er mee weg.

Afgelopen avonden bezig geweest met enkele constructies uit de dozen Lego van mijn ouders, hieronder de resultaten. Elke constructie mist helaas wel enkele blokjes, maar dankzij de tip enkele pagina's terug over Brickowl.com kan ik ze vrij goedkoop bij bestellen. En ik zie dat enkele poppetjes die ik heb, zo maar eventjes 50 euro of meer waard zijn. Hallucinant.

IMG-20211203-081430.jpg

IMG-20211203-081411.jpg

IMG-20211203-081541.jpg

IMG-20211203-081549.jpg

IMG-20211203-081556.jpg

IMG-20211203-081610.jpg

Een Lego-topic, ideaal hier als Lego-n00b!

Doordat we de kleine hier de Super Mario-set hadden gekocht ben ik zelf ook terug wat in aanraking gekomen met Lego en ontdekt dat er tegenwoordig echt wel mooie sets zijn (voor volwassenen). Het kriebelt dus wel om toch ook eens zo'n set voor mezelf te kopen, alleen die prijzen zijn echt wel veel hoger dan ik had gedacht. Voor onder de kerstboom komt het bloemenboeket alleszins in huis aangezien die goed meevalt qua prijs en m'n vriendin die zelf ook leuk vond om in huis te hebben staan.

Daarnaast zelf wel interesse in onder andere de NES, Typewriter, Hogwarts, en vooral ook de Titanic, al vrees ik dat ik dat budget er nooit aan wil (of mag) geven. :p

Zijn er eigenlijk sites ofzo die een indicatie geven van hoeveel uren ge bezig zijt met bepaalde sets? Want enerzijds zouden de sets die me aan spreken vooral dienen als soort van eyecatcher in huis, maar anderzijds lijkt het bouwen op zich me ook ook gewoon een leuke bezigheid. Ik heb er alleen totaal geen idee van hoelang ge bezig zijt met pakweg zo'n NES, Hogwarts, ... ? Zo'n NES bv is niet heel groot dus lijkt me qua werk niet meteen superveel, maar ergens vermoed ik dat ik dat mss onderschat?

Zijn die sets die zich op volwassenen richten überhaupt wel doenbaar als ge eigenlijk sinds uw jonge kinderjaren nooit meer bezig zijt geweest met Lego? Of zijn die niet voorzien van een steen-per-steen handleiding en is de kans dus reëel dat ge vast komt te zitten?

Als ik me niet vergis heb ik over Lambo Sian een 18 tot 20u gedaan. Ik ben niet zo'n pro dus denk dat die tijden wel rond het gemiddelde liggen :)
Porsche 911 RSR zo'n 8u ongeveer.

Lambo Sian: 3700 stukjes
Porsche 911 RSR: 1500 stukjes
Dus qua tijd ongeveer 200 onderdelen per uur. Meeste tijd zit natuurlijk in het zoeken naar de stukjes. En in het begin als je een stukje moet vinden tussen zo'n hoop dan kan het wel ff frustrerend zijn.

Vorige kerstvakantie bijna een halve vakantie gedaan over de Sian, ongeveer 2 tot 3 uurtjes per dag telkens. Was me net iets teveel van het goede, het is leuk voor een dag of 2-3 mss. Dus vond de Porsche uiteindelijk leuker om te bouwen. Die was op een goeie 2 dagen af.

Heb nu de Land Rover gekocht, ongeveer 2500 stukjes. Ga er morgen al aan beginnen denk ik. Dan is ie tegen de kerstvakantie al af :p

Doordat we de kleine hier de Super Mario-set hadden gekocht ben ik zelf ook terug wat in aanraking gekomen met Lego en ontdekt dat er tegenwoordig echt wel mooie sets zijn (voor volwassenen). Het kriebelt dus wel om toch ook eens zo'n set voor mezelf te kopen, alleen die prijzen zijn echt wel veel hoger dan ik had gedacht. Voor onder de kerstboom komt het bloemenboeket alleszins in huis aangezien die goed meevalt qua prijs en m'n vriendin die zelf ook leuk vond om in huis te hebben staan.

Daarnaast zelf wel interesse in onder andere de NES, Typewriter, Hogwarts, en vooral ook de Titanic, al vrees ik dat ik dat budget er nooit aan wil (of mag) geven. :p

Zijn er eigenlijk sites ofzo die een indicatie geven van hoeveel uren ge bezig zijt met bepaalde sets? Want enerzijds zouden de sets die me aan spreken vooral dienen als soort van eyecatcher in huis, maar anderzijds lijkt het bouwen op zich me ook ook gewoon een leuke bezigheid. Ik heb er alleen totaal geen idee van hoelang ge bezig zijt met pakweg zo'n NES, Hogwarts, ... ? Zo'n NES bv is niet heel groot dus lijkt me qua werk niet meteen superveel, maar ergens vermoed ik dat ik dat mss onderschat?

Zijn die sets die zich op volwassenen richten überhaupt wel doenbaar als ge eigenlijk sinds uw jonge kinderjaren nooit meer bezig zijt geweest met Lego? Of zijn die niet voorzien van een steen-per-steen handleiding en is de kans dus reëel dat ge vast komt te zitten?
Die sets zijn zeker doenbaar, de handleiding is niet steen-per-steen maar ook niet onleesbaar. Enkel de technic-auto's zijn lastiger (Chiron, Sian, ...)
Hogwarts heb ik toch best lang op gebouwd. Die set is gewoon echt groot. Wel heel veel leuke details in. Persoonlijk zou ik starten met direct 1 van de grootste sets (Hogwarts, Titanic, ...) Omdat die kleinere sets voor volwassenen snel aanvoelen als "dat was veel geld voor misschien weinig tijd".

Hier hetzelfde aan de hand gehad... Lego NES besteld bij Dreamland voor 128 euro (laagste prijs ooit), maar bestelling geannuleerd door leveringsproblemen omwille van corona... Ik was wel teleurgesteld, maar toch "sorrybon" ter waarde van 5 euro gekregen. Jij niet dan?

Ik heb hier (op de T1 na) alle Creator Expert auto's nog sealed staan. Deze avond de Mustang eens in elkaar gestoken: ik was aan het twijfelen tussen de Mustang of de Porsche 911. :) Alles bij elkaar zo een 3 à 4 uur mee bezig geweest (ik had het niet exact getimed).

Zitten wel leuke details in de Mustang en ben nu eigenlijk ook wel geïnteresseerd om zo een Lego Technic "supercar" aan te schaffen.

Lego gebruikt soms wel een rare "strategie" wat betreft stickers en "printed" onderdelen: bij de Mustang kom je die allebei tegen, terwijl bij de Creator Expert Porsche alles printed onderdelen zijn... Hoop toch dat ze in de toekomst minder en minder stickers gebruiken bij sets.

Hier hetzelfde aan de hand gehad... Lego NES besteld bij Dreamland voor 128 euro (laagste prijs ooit), maar bestelling geannuleerd door leveringsproblemen omwille van corona... Ik was wel teleurgesteld, maar toch "sorrybon" ter waarde van 5 euro gekregen. Jij niet dan?
Jup hier ook. Maar wat ben je met een bon van 5 eur. Daar gaan ze de korting van 230 eur niet mee compenseren

Daar hoef je zeker geen schrik voor te hebben. De instructies zijn veel duidelijker geworden. Vroeger lag alles op één hoop en moest je het ene prentje vergelijken met het andere om te zien wat er bij kwam. Nu zal men bijvoorbeeld eerst de benodigde zakjes aangeven (nummers op de zakjes) en per stap eerst aanduiden welke blokjes je nodig hebt. Je kan je amper missen nu.

Waauw, da’s echt wel een lage prijs.

Als ik een scherpe promotie zie van een set die ik wil bij Dreamland, bel ik naar de winkel soms.

Tijdens die -20% actie onlangs zelfs speciaal van Dreamland Gent naar Brugge gereden omdat ze daar wel nog de space shuttle op voorraad hadden. Wat ik daar, op dat halfuur naar buiten zie rijden heb, niet normaal. Ze hadden daar een stuk of 3 Star Destroyers alleen al verkocht de tijd dat ik daar stond.
Bij Dreamland kan je ook via de site de winkelstock reserveren, zelfs die mens die dat moest doen had de tijd niet om ze uit het rek te nemen en te reservere. Hij moest dan telkens de klanten opbellen “sorry …”.

Gisteren was op de officiële Legoshop de arrenslee verkrijgbaar,( nu helaas weer uitverkocht), maar met een maximum van 1 stuk per klant. En zelfs dan al na 1 dag uitverkocht. Het gaat echt hard voor Lego.

Ik had deze ook besteld, maar voor 118€. Natuurlijk ook geannuleerd.
Er was 25% korting op en via een kortingscode kreeg ik nog eens extra korting.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan