Het LEGO-topic

Ik snap dat sowieso niet. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone met mobiele internet. Op 2 sec heb je hst artikel wat je wil kopen opgezocht en prijzen vergeleken.
Ik denk dat vooral "boomers" daar wel eens intrappen op een beurs, want idd iemand die wat mee is met zijn tijd zal snel naar smartphone grijpen om eerst online eens te vergelijken... :rofl:

Soms kan je wel interessante koopjes doen op zo een beurs: ik kwam daar bijvoorbeeld het Simpsons-huis tegen voor 250 euro (sealed). Die set is nu toch al zo'n 4 of zelfs 5 jaar retired en de oorspronkelijke retailprijs was 220 euro. Op BrickLink beginnen de vraagprijzen in Europa voor die set vanaf 339 euro... Dat is nog een serieuze gap.

check da uit hoeveel er te koop staan? vuile prijsopdrijvers en stockbeperkers voor liefhebbers

met hun ballen opknopen aan de hoogste boom

Mja, spijtig natuurlijk, maar dat zal nooit stoppen zolang mensen ook geen geduld kunnen opbrengen om even te wachten op een set. LEGO kan daar ook weinig aan doen: ze leggen nu een beperking op van een set per bestelling/persoon. Het is een vrije markt uiteindelijk...

Edit

Wel zot dat er mensen zijn die dus effectief 750 euro bieden op een set van 630 euro... :wallbash: Heb toch wat maanden geduld en koop de set aan met een korting van 10-20-30%...

Mja, spijtig natuurlijk, maar dat zal nooit stoppen zolang mensen ook geen geduld kunnen opbrengen om even te wachten op een set. LEGO kan daar ook weinig aan doen: ze leggen nu een beperking op van een set per bestelling/persoon. Het is een vrije markt uiteindelijk...

Edit

Wel zot dat er mensen zijn die dus effectief 750 euro bieden op een set van 630 euro... :wallbash: Heb toch wat maanden geduld en koop de set aan met een korting van 10-20-30%...

Moest ik Lego CEO zijn ik besliste van de Titanic set tot het eind der tijden aan te bieden aan deze prijs. Gewoon om die speculeerders een hak te zetten.

op Ebay gaan ze al 1000+

Moest ik Lego CEO zijn ik besliste van de Titanic set tot het eind der tijden aan te bieden aan deze prijs. Gewoon om die speculeerders een hak te zetten.

op Ebay gaan ze al 1000+
"Scarcity creates values" - wel zot dat mensen zo'n bedragen betalen... :unsure: Ik zit al jaren op Brickwatch en geloof me: vroeg of laat komt elke set wel eens in reclame met korting. Dat mensen zo zwaar overbieden op een set, vanuit dat impulsief hebben-hebben-hebben-gevoel zal ik nooit begrijpen. 🤪

LEGO zou - volgens mij - een soort van "CNC-machine / 3D-printer" moeten hebben waar je gewoon een blueprint van een set kunt in opladen en dat die set dan gewoon wordt geproduceerd door die machine. Dat zou volgens mij de sleutel kunnen zijn om sets "voor altijd" te kunnen produceren/aanbieden. Technologisch moet dat mogelijk zijn, maar het zal wel niet efficiënt genoeg zijn om dat op grote schaal toe te passen...

Slecht nieuws: die is sinds kort uit verkoop. Ik heb em nog in NL kunnen vinden aan normale prijs. Maar veel stock hadden die niet meer.

Best niet te lang mee wachten, want die set (75936) retired eind dit jaar... Beter nu door de zure appel bijten of volgend jaar of over enkele jaren veel meer betalen aan scalpers.
Damn, helaas momenteel echt niet de mogelijkheid om te kopen. Veel te veel andere kosten. Gelukkig komen er continu leuke sets uit. :)

"Scarcity creates values" - wel zot dat mensen zo'n bedragen betalen... :unsure: Ik zit al jaren op Brickwatch en geloof me: vroeg of laat komt elke set wel eens in reclame met korting. Dat mensen zo zwaar overbieden op een set, vanuit dat impulsief hebben-hebben-hebben-gevoel zal ik nooit begrijpen. 🤪
Vorig jaar chance gehad met de Sian, vorig jaar gekocht toen 'm nog niet zo lang uit was, denk ik oktober of zo, voor 240.
Momenteel goedkoopste op Brickwatch is 279. Volg het ook al lang en heb 'm denk ik dit jaar iig nog niet onder 250 zien gaan dacht ik.
Nog een weekje afwachten om iets anders te zoeken, doorgaans is Black Friday het moment om een koopje te doen

Ook nog te vinden bij lokale toychamp-winkels.
Als je in de buurt van de Nederlandse grens woont, kan het ook lonen om "Intertoys" in de gaten te houden. Die leveren wel niet in België, dus dan zal je over de grens moeten... Ik heb zo de Krokodil Locomotief 10277 (die ook retired is binnenkort) nog te pakken gekregen met een kleine korting bij Intertoys.

Ga mss voor in de kerst vakantie een set huren ( voor mijn twee kadees ). Die bouwen heel graag maar daarna kijken ze er niet meer naar denk dat dit een goede oplossing zou zijn.

Dit jaar valt de officiële black Friday sale van lego best tegen. Geen enkele echte duurdere set die korting heeft. (Had 2 jaar geleden de Disney trein nog op black fridsy kunnen kopen)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan