Het LEGO-topic

Dit jaar valt de officiële black Friday sale van lego best tegen. Geen enkele echte duurdere set die korting heeft. (Had 2 jaar geleden de Disney trein nog op black fridsy kunnen kopen)
Jawadde... ik ben er gisteren nog voor opgebleven, maar die deals stelden echt niks voor. 🤷‍♂️ Vorig jaar (of was dat al 2 jaar geleden?) de Vestas windturbine kunnen kopen met veel korting op black friday bij LEGO zelf.

Verdorie, tijdens een ongepland bezoekje aan Lego Wijnegem waar we toevallig waren, kunt ge moeilijk met lege handen terug komen …

Stond daar nog een doos Lego batmobile 1989 , naast de tumbler, Had nog meer punten dus ook nog war korting en de batmobile 1989 is mee 😅

Overigens stond daar ook de Titanic gebouwd, vind em in het echt niet so wauw eerlijk gezegd.

Iemand die een website kent waar de constructieboekjes van Lego terug te vinden vallen? Ik heb 6 plastieken dozen met oude Lego gekregen van mijn ouders die op bezoek waren, die ze op de zolder hebben teruggevonden.

Van een aantal stenen herken ik uit mijn jeugdtijd kastelen, 18e eeuwse soldatenhuis en een politiebureau. Maar zonder boekjes ga ik die nooit terug in mekaar kunnen steken.
Helaas niet al te veel figuurtjes en nog minder wapens, maar mijn zoon heeft Ninjago figuurtjes teveel dus die kunnen we dan gebruiken om de kastelen te bevolken.

Edit: Nevermind, die staan gewoon online op hun website, geweldig.
Edit 2: Blijkbaar zijn veel van mijn blokjes pre-1996 want Lego biedt de constructieboekjes pas vanaf 1996 sets aan. Iemand een andere website waar de oudere sets online staan? Gevonden. Google is mijn vriend.

Laatst bewerkt:
Link delen is niet strafbaar ;)

Ik haal mijn oude bouwplannen hier

Onlangs daarmee mijn oude 6080 doos kunnen mee herbouwen

001.jpg

Ja, al die oude handleidingen staan toch op één of andere manier online. Je zal misschien nog wat blokjes moeten bijbestellen zoals ik enkele jaren geleden moest doen (Brickowl en co). Voor wat op de eerste pagina ergens staat heb ik toch een half jaar zoet geweest, maar het is dat absoluut waard.

Ja, al die oude handleidingen staan toch op één of andere manier online. Je zal misschien nog wat blokjes moeten bijbestellen zoals ik enkele jaren geleden moest doen (Brickowl en co). Voor wat op de eerste pagina ergens staat heb ik toch een half jaar zoet geweest, maar het is dat absoluut waard.

Het heeft me net 3 uur gekost om deze boot in mekaar te steken: https://letsbuilditagain.com/instructions/7244/

6 bakken met lego doorzoeken, is gigantisch veel werk :rofl: Gegarandeerd dat mijn zoon het binnen 5 minuten stuk doet.
En deze was dan nog gemakkelijk omdat dit het enige boekje was dat bij in de bakken zat. Al de rest moet puur op herinnering of op basis van veel zoekwerk gedaan worden. Nadeel is dat blijkbaar veel van mijn oude Lego er niet meer bijzit, op een paar dingen na die ik dus herken, maar de meerderheid is van mijn 10 jaar jongere broer. Geen idee hoe ik die bakken ooit leeg krijg...

6 maand geleden hetzelfde gedaan, beste is om eerst alle legosteentjes te sorteren op kleur en op vorm/type. Daarna gaat het bouwen echt wel vlot vooruit.

In mijn geval had ik telkens een schoendoos aan witte, gele, blauwe en rode blokjes waarin alles louter op kleur was gesorteerd (want niet zoveel),

Dan voor zwart en grijs heb ik alles in meer detail gesorteerd:
- klassieke rechthoekige lego blokken van 1x1, 2x2 etc. zowel plat als hoog
- speciale platte blokjes (bv. rond, vlak, met "mondje"...)
- speciale hoge blokjes (bv. 1x2 met schuine rand, 1x2 met gat erin...)
- speciale blokjes die nergens anders thuishoren

Alles van wieltjes, ramen, ventjes + attributen en van die doorzichtige blokjes in fluokleurtjes zaten ook allemaal apart gesorteerd.

lego.png

Ik heb ze inderdaad ook op kleur gesorteerd, maar zelfs dan is het echt minutenlang zoeken achter een stukje zeker als het een kleiner stukje is. Ik ga ze morgen puur op vorm sorteren ongeacht de kleuren. Het is gemakkelijker achter een rode platte 4 in een bak van dikke/platte 4'en te zoeken, dan in een bak vol rood.

Ventjes zitten al apart, wielen en ramen ook.

Gaat een werk van enkele weken worden, denk ik.

Hier ben ik al maanden bezig om dit gesorteerd te krijgen op vorm.

Het probleem is dat er telkens 3 kabouters zijn, die zich niet aan mijn indeling houden.

Nu bouwen die wel puur vanuit hun fantasie. Ooit zal het wel in orde komen zeker.

6 maand geleden hetzelfde gedaan, beste is om eerst alle legosteentjes te sorteren op kleur en op vorm/type. Daarna gaat het bouwen echt wel vlot vooruit.
Even los van het feit dat het over grote aantallen gaat.
Ik ga altijd zo te werk wanneer ik bouw: alle zakjes van het nummer dat je nodig hebt open doen en leegkappen, sorteren en dan bouwen. Ik heb vrienden die gewoon in die zakjes beginnen te zoeken.. Da's toch rete onhandig?

Even los van het feit dat het over grote aantallen gaat.
Ik ga altijd zo te werk wanneer ik bouw: alle zakjes van het nummer dat je nodig hebt open doen en leegkappen, sorteren en dan bouwen. Ik heb vrienden die gewoon in die zakjes beginnen te zoeken.. Da's toch rete onhandig?
Ik vind dat zoeken net het leuke aan het bouwen.

ik kap ook gewoon alles uit van die bepaalde nummer maar verder sorteer ik niks. Uiteindelijk ben je met sorteren ver evenveel tijd kwijt dan met gewoon de blokjes te zoeken voor een doorsnee set.

Als er hier iemand een Technic set wil ruilen voor de defender set..?

Vorige week in elkaar gestoken. Voor mij hoeft dat nu niet verder ergens in huis tentoon gesteld te worden dus liever een andere set in de plaats.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan