Het NMBS topic

Weet iemand hoeveel een klasverhogingskaart van 10 ritten kost?
De prijs wordt berekend op basis van het prijsverschil:
tijdens de week: tussen de prijzen van de 2 klassen van het Standaard Ticket voor het traject dat je werkelijk aflegt in eerste klas.
tijdens het weekend en op feestdagen: tussen de prijzen van de 2 klassen van het Weekend Ticket voor het traject dat je werkelijk aflegt in eerste klas.
De prijs van de klasverhoging is minstens gelijk aan de minimumprijs voor een ticket in eerste klas
Aan het loket of de automaat kan je ook een kaart van 10 klasverhogingen aan Standaardtarief kopen voor een specifiek traject.

In mijn geval zou dat dus 107 euro zijn voor een klasverhogingskaart van 10 ritten. Iets teveel :p

Merci iedereen en holy crap dat is duur. In de app is het 6,6 euro voor heen en terug op huidig traject. Ik ga eens kijken aan een automaat dan. Ik verwachtte iets van een 60 eur voor 10 keer.

Merci iedereen en holy crap dat is duur. In de app is het 6,6 euro voor heen en terug op huidig traject. Ik ga eens kijken aan een automaat dan. Ik verwachtte iets van een 60 eur voor 10 keer.
Als het bij jou voor heen en terug 6,6 is (voor ticket eerste klasse), dan zal het op 33 euro uitkomen. is altijd afhankelijk van het traject.

De trein is één en al avontuur, wat ze ook allemaal mogen beweren. Vroeger een lange tijd naar Brussel gespoord, dat is een festijn van vetragingen, afgeschafte treinen, vastzitten in een station omdat de trein plots niet meer verder gaat en nog zoveel meer. Dat zijn zelfs geen uitzonderingen meer maar eerder de regel. Doet er mij aan denken dat ik morgen nog eens de trein neem sinds heel lange tijd.
Hoe lang geleden is vroeger?
Ik werk nu al 12 jaar in Brussel, dus 12 jaar lang neem ik de trein.
Ik werk in een 3x8 ploegensysteem dus vroeges, lates en nacht.
Hetgeen jij hier noemt is toch lichtjes overdreven. In de 12 jaar dat ik een trein neem kan ik mij niet zo’n moment herinneren (staking niet mee gerekend natuurlijk) ja sure er zijn soms vertragingen en afschaffingen maar echt niet zo vaak als jij laat uitschijnen hoor.

"opgelet, mogelijk komen aan de volgende halte (waar ik af moet) de laatste 2 rijtuigen niet tot aan het perron en is uitstappen niet mogelijk"

Geen flauw idee hoeveel wagons er nog achter de mijne komen 😅
Daarom dat ik in mijn traject Bilzen <-> Brussel Zuid altijd minimaal 2 wagons van de laatste op stap. 😃

Heb je al geluk gehad met je zoektocht naar vrouwtje theelepel?
Ik heb al enkele keren een vrouwelijke conductrice gehad in mijn trein van 5u48 (vertrekt vanuit Tongeren rond 5u37), maar totaal geen idee achter welke uiterlijke beschrijving ik moet zoeken. 🙃

Edit: vandaag is er weer een vrouwelijke conductrice. Nu ben ik toch benieuwd.. 😁

Dju ik ga moeten beginnen opletten want gisteren zat ik ook op die trein. 👆 Ik heb er wel extra op gelet dat ik de treinbegeleiders vriendelijk begroette.

Sebiet kunnen we nog een Miniforummeet op de trein doen. 😅

Daarom dat ik in mijn traject Bilzen <-> Brussel Zuid altijd minimaal 2 wagons van de laatste op stap. 😃

Ik heb al enkele keren een vrouwelijke conductrice gehad in mijn trein van 5u48 (vertrekt vanuit Tongeren rond 5u37), maar totaal geen idee achter welke uiterlijke beschrijving ik moet zoeken. 🙃

Edit: vandaag is er weer een vrouwelijke conductrice. Nu ben ik toch benieuwd.. 😁
In centraal is het soms moeilijk te zien hoeveel wagons er nog achter komen 😅

Goh geen idee eigenlijk. Ik heb vandaag de trein van 06:34, dat is ook een vriendelijke conductrice. Zelfs even bij mij komen zitten omdat mijn mobib kaart niet wou scannen (was de 1e van de dag)
Zeg ik "tis nog vroeg hè" 😅 terwijl zij waarschijnlijk al een paar uur op is.

@Vrouwtje Theelepel it is you?
Welke omschrijving moet ik eigenlijk op letten? 😅

Zelfs even bij mij komen zitten omdat mijn mobib kaart niet wou scannen (was de 1e van de dag)
Klinkt eerder als een goed bedacht plan om zo met de vrouwelijke conductrices aan de praat te geraken.. 😃

4a5001b7beea096457f480c8808572428b-09-roll-safe.2x.h473.w710.jpg

Hoe lang geleden is vroeger?
Ik werk nu al 12 jaar in Brussel, dus 12 jaar lang neem ik de trein.
Ik werk in een 3x8 ploegensysteem dus vroeges, lates en nacht.
Hetgeen jij hier noemt is toch lichtjes overdreven. In de 12 jaar dat ik een trein neem kan ik mij niet zo’n moment herinneren (staking niet mee gerekend natuurlijk) ja sure er zijn soms vertragingen en afschaffingen maar echt niet zo vaak als jij laat uitschijnen hoor.
De 3 jaar voor Corona ging ik 3x per week naar BXL. Sorry, maar het is niet overdreven. Ik heb zelfs een periode bijgehouden welke problemen ik had, en er waren meer dagen met problemen dan zonder. Ontelbare keren aansluiting gemist door grote vertragingen. Een afgeschafte trein was ook totaal geen grote uitzondering.

Laatst bewerkt:

Dju ik ga moeten beginnen opletten want gisteren zat ik ook op die trein. 👆 Ik heb er wel extra op gelet dat ik de treinbegeleiders vriendelijk begroette.

Sebiet kunnen we nog een Miniforummeet op de trein doen. 😅
Die trein staat deze week en de komende twee weken niet op mijn planning!
Vandaag spoor ik in de Walen heel de voormiddag en morgen ga ik naar het zee'tje.

@Vrouwtje Theelepel it is you?
Welke omschrijving moet ik eigenlijk op letten? 😅
Helaas pindakaas!

Volgende week heb ik normaal geen enkele trein die naar Brussel gaat btw, dus de vrouwen die jullie tegen komen ben ik niet.
En de mannen met bierbuik ook niet. 🤪

De 3 jaar voor Corona ging ik 3x per week naar BXL. Sorry, maar het is niet overdreven. Ik heb zelfs een periode bijgehouden welke problemen ik had, en er waren meer dagen met problemen dan zonder. Ontelbare keren aansluiting gemist door grote vertragingen. Een afgeschafte trein was ook totaal geen grote uitzondering.
van waar naar Brussel?
Ik ga vanuit Antwerpen

da's dus bijna 6 jaar geleden ondertussen.

da's dus bijna 6 jaar geleden ondertussen.
2019/2020 lijkt me trouwens geen 6 jaar geleden. Ik neem ondertussen nog altijd wekelijks 1x per week de trein naar BXL.
van waar naar Brussel?
Ik ga vanuit Antwerpen
Heist-op-den-Berg en vroeger Booischot, dat laatste had ik precies al uit mijn geheugen verbannen (station met 1 trein per uur). Moet overstappen in Leuven, Aarschot of tegenwoordig eventueel Lier sinds hier een extra trein is. Trouwens kan ik mij voorstellen als je een rechtstreekse verbinding hebt je ook logischerwijs minder problemen hebt of vanuit 2 drukke stations moet reizen waar je treinen genoeg hebt. Als ik gewoon de trein naar Antwerpen of Leuven moet nemen (waar ik ook regelmatig moet zijn) heb ik ook zelden problemen. Maar een overstap zou toch geen excuus mogen zijn. Soms reed ik maar met de auto maar naar Aarschot om een overstap te vermijden en kans op problemen te vermindren.

En weer 25 minuten vertraging. Verschrikkelijk

Afgeschaft zelfs hier, terwijl iedereen er al op zat. Denk dat treinservice in een derdewereldland zelfs betrouwbaarder is.
En van die 10-klasverhogingenkaart is geen enkel spoor in de automaat. Man man man.

Terug
Bovenaan