Voor mij persoonlijk:
twee scholen voor OV4 type 9 ‘in de buurt’ (ongeveer veertig minuten of een uur enkele rit). In combinatie met ander kind dat nog drie jaar in andere school blijft, echt geen goede commute wegens lang onderweg. Maar, zelfs al zeggen we ‘oké, we zorgen er voor dat het vervoer lukt, ook al moeten we rond zeven uur al het huis uit zijn - en dat is heel nauw gerekend - (ene school start al om 8u15) en zonder opvang voor begin van de dag in de andere school (9u) is dat dus al de 40 min twee keer doen voor je nog maar zelf op werk bent (ik begin om 8u30).
De máár is daar zelfs als we zeggen we proberen het, is er een wachtlijst van 50 leerlingen voor de ene en 56 voor de andere. Met 14 plaatsen en 7 plaatsen vrij. Mijn school nu startte dit jaar ook met OV4 type 9 en door mijn job hier hebben mijn kinderen voorrang. Ik *moet* hier kunnen blijven, hoe zeer ik nog wel in zou zijn om een statement te maken, die optie heb ik echt niet. Zo voelt het voor ons toch. Als dat te begrijpen is, maar ik denk het wel.