@Lakigigar ondanks het feit dat je inderdaad wel vaak moeite steekt in je posts, staat er toch veel onzin in. De brug naar de Krim opblazen? Het oosten van Rusland innemen? Volledig in de veronderstelling dat Poetin niks durft terug te doen omdat hij geen wereldoorlog III wil? Die man heeft minder te verliezen dan ons, en is daarenboven duidelijk machtsgeil. OK, als het de wereld vs. Rusland is in een grote oorlog, dan zal de wereld uiteindelijk wel winnen, maar tegen welke prijs?
Desalniettemin haal je uiteraard wel enkele interessante punten aan, bv. wanneer moeten we dan wel militair dreigen/terugslaan? Want wat is het volgende land in de rij? Voppr mij ligt er een soort fictieve grens voor wat wij als 'het westen' beschouwen. Oekraïne hoort daar niet bij. Landen als Wit-Rusland, Roemenië en Moldavië ook niet. Maar bv. Polen naar mijn mening al wel, net als Hongarije, Slovakije etc. Dan is de vraag ook waar (en of) Poetin zou ophouden. Ik moet dan denken aan de gelijkenissen met Hitler, die de annexatie van Sudetenland afdwong in ruil voor vredesgaranties (en daar vervolgens zijn voeten aan veegde, in Polen). Maar een echte oorlogsverklaring is een beslissing met extreme gevolgen, zeker tegen een land dat kernwapens heeft. Je kan argumenteren dat Poetin die wapens nooit zou durven gebruiken, maar ik betwijfel dat, als hij echt in het nauw wordt gedreven / aangevallen wordt. En ook op vlak van zijn persoonlijkheid: het is duidelijk geen idioot, maar zijn lust naar macht neemt al langer akelige proporties aan.
Doe voor mij toch maar liever "boring times" dan.
"Interesting" mag, als het over positieve zaken gaat (in de zin van dingen als de maanlanding ofzo

).
Ook erg begrijpelijk. Hiroshima en Nagasaki 1945, dat is echt nog niet zo lang geleden he.