Het Universum

Niemand hier die net als ik uitkijkt naar de lancering van Artemis II vannacht om 12u24, de eerste bemande maanmissie in meer dan 50 jaar?
Ben vooral benieuwd naar de HD beelden.
Krijgen we deze beelden opnieuw maar in 8k?
1280px-NASA-Apollo8-Dec24-Earthrise.jpg

Niemand hier die net als ik uitkijkt naar de lancering van Artemis II vannacht om 12u24, de eerste bemande maanmissie in meer dan 50 jaar?

Ik zeker, maar ik volg wel graag meer lanceringen. Veel volk van Redwire doen zelfs een watchparty maar voel mij een beetje ziek dus ik ga niet.

Krijgt veel te weinig aandacht vind ik terwijl het begot van in 72 geleden is dat we nog naar de maan geweest zijn. Mijn kinderen hadden zelfs n,iet door dat het doorging en mijn vrouw heeft zelfs geen idee hoe ver dat is. Grrrrrr...

Krijgt veel te weinig aandacht vind ik terwijl het begot van in 72 geleden is dat we nog naar de maan geweest zijn
Vind ik dus ook
Altijd al wel gefascineerd geweest door ruimtevaart, en sinds ons bezoek aan Kennedy Space Center in 2024 is de interesse alleen maar groter geworden
Ben hier al tijdje aan het zappen tussen de YouTube livestreams van NASA en Everyday Astronaut.

Toen ik klein was wel een ruimtevaart fan. Na Frank De Winne is die interesse wat gaan liggen. De laatste jaren is de interesse wat aan het terugkomen. Na meer dan 50 jaar nog eens naar de maan. Zot eigenlijk dat we daar ooit mee gestopt zijn en daar na zoveel tijd mee herbeginnen. We gaan toch ook op blijven om de lancering te zien.

Vind ik dus ook
Altijd al wel gefascineerd geweest door ruimtevaart, en sinds ons bezoek aan Kennedy Space Center in 2024 is de interesse alleen maar groter geworden
Ben hier al tijdje aan het zappen tussen de YouTube livestreams van NASA en Everyday Astronaut.
Hah! Ik ben net hetzelfde aan't doen. Everyday Astronaut is een fantastisch kanaal vind ik.

Dat lijkt me nu een coole werkgever, wat doe je daar precies? Of is dat classified :unsure:

Het zal pieken morgen vroeg maar een raket naar de maan sla ik niet over!
Nee sorry, ik werk er niet. Maar ken Stijn en ander volk van ginds erg goed en heb nog onderdelen geleverd dus ik was uitgenodigd. Ben gewoon teveel aan't kuchen en aan't snuiten op't moment. :)

Zot eigenlijk dat we daar ooit mee gestopt zijn en daar na zoveel tijd mee herbeginnen. We gaan toch ook op blijven om de lancering te zien.

Toen de Russen geen interesse meer toonden in de maan hadden de Amerikanen ook geen interesse meer. Alles is politiek, ook ruimtevaart.

Perfecte launch tot nu toe eigenlijk.

Eigenlijk geniet ik nog meer van alle verschillende afdelingen die voor T-10 "clear to go" zeggen dan ven de launch zelf. :) Kippenvel élke keer.
Damn ben ik eigenlijk gelijk James May? :(

De opbouw was leuk maar ik vond de beelden van de lancering maar pover. Zeker als je gaat vergelijken met SpaceX lanceringen. Ook die computer animatie na enkele minuten.. dat was precies 20 jaar terug in de tijd.

De NASA was altijd al heel spaarzaam met beelden.

Ik denk dat bij SpaceX Musk zelf visueel wil zien dat het goed verloopt (met infographics en camera's) terwijl ze dat bij NASA al decennia zonder doen en beelden maar ballast vinden. We zullen wss wel grainy video zien van crewleden een van deze dagen. Maar ik begin te vrezen dat ze die rondgang rond de maan ook maar summier weergeven, ik sluit zelfs een droge audiofeed niet uit "This looks beautiful, wish you were there Houston."

Ik heb nochtans al veel NASA missies gevolgd en in vergelijking met die voelde het wat karig aan. Besparingen zeker?

TLI (translunar injection) was succesvol en nu zijn we dus echt onderweg naar de maan! Hopelijk wel met een goeie camera aan boord :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Na meer dan 50 jaar nog eens naar de maan. Zot eigenlijk dat we daar ooit mee gestopt zijn en daar na zoveel tijd mee herbeginnen.
Ik vind dat zo ongelofelijk triestig. Beeld je eens in waar we vandaag konden staan als we waren blijven doorgaan.

Ik herinner mij als kind nog voorspellingen over maanbasissen en ruimtestations in 20xx. Zoveel verloren tijd.

Wat zijn de timings? Zijn ze morgenavond dan het dichtste bij de maan in flyby?
edit: interview bezig atm, nvm was niet veel aan :tongue:
edit 2: rond 18u30 UTC volgens persconferentie (is 2 u later hier)

Laatst bewerkt:
:eek2:
Ik laat gewoon alles lopen in de broek. Je wordt de ruimte in geschoten, precies op het juiste moment om de maan te benaderen. De maan pikt je op met haar zwaartekracht, en dan word je met zo’n slingshot-effect weer richting aarde gekatapulteerd. En dat allemaal tot op de millimeter wiskundig uitgerekend..

Terug
Bovenaan