Het vrouwenpeloton

Deze ploeg werd 2e in het continentale circuit. Ik denk dat wel misschien iets zegt over het niveau bij de vrouwen en de beperkte aantal goede renners en ploegen. Niet te vergelijken met het mannenpeloton. Ook al hebben ze hun punten op een dubieuze manier gehaald, maar dan zegt dat misschien ook iets over de structuur die aanpassingen nodig heeft.

Ligt niet aan het vrouwenwielrennen maar volledig aan de structuur.

Het kan aan mij liggen maar wat we vandaag gezien hebben is toch ook maar wat raar.
In de ochtend een ritje van 68km, 1,5u fietsen, in de namiddag nog geen 6,5km tijdritje 7,5min effort.
Goed ja er is nog een niveauverschil maar dit is nu toch wel wat zwakjes.

Dat men die eerste rit kort houdt begrijp ik wel. Je moet er ook logistiek rekening mee houden dat al die teams zich na de wegrit klaar moeten maken voor een tijdrit. De rensters kwamen toe net voor 12u (sommigen moeten nog naar het podium etc). Eten, verkennen, opwarmen.

Maar waarom die TT 6,3 lang is... Dat is echt wel een beetje zielig. Is puur om die lichtgewichten geen minuten te doen verliezen zeker. Realini die 43" verliest, Bradbury 51". Mag toch gerust 15 a 20km lang zijn.

Maar waarom die TT 6,3 lang is... Dat is echt wel een beetje zielig. Is puur om die lichtgewichten geen minuten te doen verliezen zeker. Realini die 43" verliest, Bradbury 51". Mag toch gerust 15 a 20km lang zijn.

Het kan aan mij liggen maar wat we vandaag gezien hebben is toch ook maar wat raar.
In de ochtend een ritje van 68km, 1,5u fietsen, in de namiddag nog geen 6,5km tijdritje 7,5min effort.
Goed ja er is nog een niveauverschil maar dit is nu toch wel wat zwakjes.
Hadden ze de ochtendrit langer gemaakt dan zaten ze logistiek in de problemen. Ik ben vandaag geweest naar Rotterdam en ik heb verschillende ploegbussen pas zien toekomen rond 12u30 en dan moesten de tijdritfietsen nog naar de keuring en vanaf 14u verkennen.

De reden waarom er 2 ritten op 1 dag waren komt vooral door de Olympische Spelen. Ze wilden 8 etappes en starten normaal op zondag maar nu ging dat niet. De lengte van de tijdrit is vermoedelijk doordat ze nog een verplaatsing van 2u moesten doen. Ik heb bij het terugrijden de bus van Canyon pas zien wegrijden rond 19u. Tegen dat je dan in het hotel bent is het al 21u en dan moet er nog gemasseerd worden en gegeten worden. Zulke dagen zijn vooral voor het personeel verschrikkelijk.

Toch een paar rensters die al een eindklassement mogen vergeten na vandaag : Ludwig en Bradbury verliezen allebei 3 minuten

Gisteren heeft Guarischi in de ochtendrit de eer gehad om als eerste een gele kaart te krijgen.

Na 3 dagen heeft Tashkent nog maar 1 renster over in koers. Ze zijn ook de enige met een kleine mobilhome zonder reclame ipv teambus en qua tijdritfietsen hadden ze er allemaal van een verschillende merk. Hopelijk krijgen we volgend jaar geen ploegen meer die er niet klaar voor zijn.

Volgend jaar komt er met Pro Teams een nieuw niveau tussen de World Tour en Continental. Ik ben wel eens benieuwd welke ploegen die status gaan aanvragen. Lotto zal die aanvragen. Lifeplus Wahoo stopt er mee volgend seizoen en St Michel mogelijks ook omdat er een sponsor zou stoppen.

Ik weet niet of het ergens in het transfertopic staat maar Ferrand-Prevot wil de Tour winnen volgend jaar en rijdt volgend seizoen voor Visma.

Vooral de reactie van Wiebes, je doet je kopvrouw vallen en lijkt zero fucks te geven.
Driemaal herhaalt ze dat ze zelf goed was, ja oke dan maar je bent hier ook wel voor een klassement met Demi natuurlijk.

Was blijkbaar iets mis met de communicatie geloof ik.

Ze waren wel op de hoogte van de val, maar dat Demi er bij lag wisten ze blijkbaar niet direct? Althans, zoiets heb ik toch begrepen. :unsure: Enfin, kan je nog altijd Wiebes laten uitzakken natuurlijk want die reed enkel nog voor een dichte ereplaats.

Dat men die eerste rit kort houdt begrijp ik wel. Je moet er ook logistiek rekening mee houden dat al die teams zich na de wegrit klaar moeten maken voor een tijdrit. De rensters kwamen toe net voor 12u (sommigen moeten nog naar het podium etc). Eten, verkennen, opwarmen.

Mja, TT in Vuelta eerste rit is ook maar 12km. Echt zo'n proloog zoals je die vroeger wel meer zag.

Was de keuze voor de 2 ritten ook niet omdat ze een dag minder hadden door OS?

Vollering is nu toch al kruis er over, tussen Kasia of Rooijakkers als die laatste nog een laatste snelle km in de benen heeft.

edit: ow terug naar 50 seconden, t’is binnen zeker voor Kasia, zelf met bonis niet genoeg

Toch ook wel balen voor Volering.
Onderuit gereden door Wiebes en dan fameuze blunder van uw ploeg kosten u een tour overwinning.

Terug
Bovenaan