Het vrouwenpeloton

putain Kasia stuikt nog bijna in elkaar in de laatste km.

Ma wel een zotte klim gereden toch door de poolse, ne ganse klim op bijna virtueel derde, ma toch blijven vechten.

Vollering was duidelijk de sterkste deze Tour. Maar de ploeg heeft haar toch wel in de steek gelaten tijdens haar val.
Dan vandaag zelf ook overmoedig geweest door zo vroeg aan te vallen.

Niewiadoma is ook gene pannenkoek hé en kan weldegelijk goed rijden (Al eens 2des in de Giro en 3des in de Tour in 2022 en 2023) dus om dan van zover aan te vallen? Dat was toch riskant.

Niewiadoma heeft de overwinning zeker niet gestolen maar Vollering heeft de overwinning wel verloren. Hier moet de ploeg toch lessen uit trekken.

Vollering was duidelijk de sterkste deze Tour. Maar de ploeg heeft haar toch wel in de steek gelaten tijdens haar val.
Dan vandaag zelf ook overmoedig geweest door zo vroeg aan te vallen.

Niewiadoma is ook gene pannenkoek hé en kan weldegelijk goed rijden (Al eens 2des in de Giro en 3des in de Tour in 2022 en 2023) dus om dan van zover aan te vallen? Dat was toch riskant.

Niewiadoma heeft de overwinning zeker niet gestolen maar Vollering heeft de overwinning wel verloren. Hier moet de ploeg toch lessen uit trekken.
Vollering vertrekt bij SDworx he , zal wellicht ook een rol spelen.

Ik gunde ze het allebei. Zeer mooi voor Kasia, super pijnlijk voor Demi... Ik had er echt mee te doen zelfs (ben wel fan van Demi). Waar ik minder fan van ben is dat hele debiele gedoe bij SD Worx. Vandaag was er weer eentje in hun lijst van epic fails. Tis al nie den eerste keer dat ze het tactisch zo hard verkloten... En Demi zelf toch meer last gehad van de val dan dat ze deed uitschijnen, wat ik al een beetje vermoedde.

Ik gunde ze het allebei. Zeer mooi voor Kasia, super pijnlijk voor Demi... Ik had er echt mee te doen zelfs (ben wel fan van Demi). Waar ik minder fan van ben is dat hele debiele gedoe bij SD Worx. Vandaag was er weer eentje in hun lijst van epic fails. Tis al nie den eerste keer dat ze het tactisch zo hard verkloten... En Demi zelf toch meer last gehad van de val dan dat ze deed uitschijnen, wat ik al een beetje vermoedde.

Waar was dan de Fail gisteren ?
Het was toch net goed gedaan dat er 4 voor opgestuurd werden.
Ze kregen alleen van de concurrentie te weinig voorsprong om het plan goed uit te voeren.

Als ze bleven zitten lagen ze er toch snel af...

Waar was dan de Fail gisteren ?
Het was toch net goed gedaan dat er 4 voor opgestuurd werden.
Ze kregen alleen van de concurrentie te weinig voorsprong om het plan goed uit te voeren.

Als ze bleven zitten lagen ze er toch snel af...

Ik denk toch dat we kunnen stellen dat SDworx het vooral moet hebben van hun budget en hun mogelijkheid om de goeie rensters aan trekken.
Tactisch en op vlak van professionaliteit is dat daar toch een dikke flop. Elke keer als ik Danny Stam zie of hoor dan kan ik niet hard genoeg een facepalm geven.
Echt ongelooflijk dat die daar een prominente rol kan spelen, die zou mijn veters nog niet mogen strikken.
Bas Tietema is 10x de ploegleider en tactisch meesterbrein daartegenover.

Mja als je met allemaal Alpha's zit, die allemaal kans maken om de rit te winnen, dan botst het wel eens dat heeft niet te maken met tactiek maar met ploegmanagement.

De satelietrenners naar voren sturen was ideaal, alleen Kwam het er gewoon niet goed uit.

Je mag dan nog de meester tacticus zijn als bvb.: Wiebes altijd knikt van ja , maar dan tijdens de koers van gedacht veranderd en haar eigen ding doen, kan je er niet veel aandoen....

Ga je dan een van de allerbeste sprintster wegsturen zodat er op het einde van het jaar minder overwinningen zijn... In ruil voor betere cohesie in het team maar een pak minder overwinningen?

Justine Ghekiere de eerste bollen sinds Lucien Van Impe . Dat zijn toch van die vergelijkingen die nergens opslaan. Je gaat de Tour de France femmes toch niet op hetzelfde niveau plaatsen als de gewone Tour de France? Een leuke statistiek mss maar toch voor de rest weinig relevant. Tdf is ook gewoon 3 weken ,Tdff 1 week. Ik erger me wat aan de pers die het vrouwenwielrennen op hetzelfde niveau willen plaatsen als het mannenwielrennen.

Terug
Bovenaan