Het vrouwenpeloton

Mja als je met allemaal Alpha's zit, die allemaal kans maken om de rit te winnen, dan botst het wel eens dat heeft niet te maken met tactiek maar met ploegmanagement.

De satelietrenners naar voren sturen was ideaal, alleen Kwam het er gewoon niet goed uit.

Je mag dan nog de meester tacticus zijn als bvb.: Wiebes altijd knikt van ja , maar dan tijdens de koers van gedacht veranderd en haar eigen ding doen, kan je er niet veel aandoen....

Ga je dan een van de allerbeste sprintster wegsturen zodat er op het einde van het jaar minder overwinningen zijn... In ruil voor betere cohesie in het team maar een pak minder overwinningen?
SD Works is nog lang geen Jumbo Visma hé.

Mja als je met allemaal Alpha's zit, die allemaal kans maken om de rit te winnen, dan botst het wel eens dat heeft niet te maken met tactiek maar met ploegmanagement.

De satelietrenners naar voren sturen was ideaal, alleen Kwam het er gewoon niet goed uit.

Je mag dan nog de meester tacticus zijn als bvb.: Wiebes altijd knikt van ja , maar dan tijdens de koers van gedacht veranderd en haar eigen ding doen, kan je er niet veel aandoen....

Ga je dan een van de allerbeste sprintster wegsturen zodat er op het einde van het jaar minder overwinningen zijn... In ruil voor betere cohesie in het team maar een pak minder overwinningen?
Kan goed zijn dat het allemaal alfavrouwtjes zijn.
Maar het is wel je taak als manager om een duidelijke lijn uit te zetten waar iedereen zich aan houdt. En ja als dat inhoudt wat Wiebes eens haar eigen prestaties aan de kant moet zetten dan is dat ook zo.
Tegelijk profiteert zij ook van het werk dat voor haar gedaan wordt, dat is geven en nemen.
Bij de mannen zijn er voldoende voorbeelden van alfa's en winnaars die wel gewoon een tactisch plan kunnen volgen en goed weten wat de prioriteiten zijn.

Nee het probleem is gewoon de man Danny Stam en de manier waarop hij dat teamt managed. Laat die werken met een budget zoals pakweg Alpecin en hij had al vier keer buiten gelegen.
Ik raad La Course aan, perfect op beeld vastgelegd wat voor een flapdrol Danny is.

Stel u voor dat een Van Aert Vingegaard van zijn fiets zou rijden, achterom zou kijken en zou denken "heh daar ligt precies iets geel" en gewoon zou doorrijden. Waarna Vingegaard alleen naar de meet moet rijden en in een interview Marijn Zeeman daarna zegt "aah we wisten van niks, ja je kan toch moeilijk een renner laten wachten eh. Het is hectisch. We wisten niet eens dat Vingegaard niet mee was". Werkelijk ondenkbaar zoiets.

Kan goed zijn dat het allemaal alfavrouwtjes zijn.
Maar het is wel je taak als manager om een duidelijke lijn uit te zetten waar iedereen zich aan houdt. En ja als dat inhoudt wat Wiebes eens haar eigen prestaties aan de kant moet zetten dan is dat ook zo.
Tegelijk profiteert zij ook van het werk dat voor haar gedaan wordt, dat is geven en nemen.
Bij de mannen zijn er voldoende voorbeelden van alfa's en winnaars die wel gewoon een tactisch plan kunnen volgen en goed weten wat de prioriteiten zijn.

Nee het probleem is gewoon de man Danny Stam en de manier waarop hij dat teamt managed. Laat die werken met een budget zoals pakweg Alpecin en hij had al vier keer buiten gelegen.
Ik raad La Course aan, perfect op beeld vastgelegd wat voor een flapdrol Danny is.

Stel u voor dat een Van Aert Vingegaard van zijn fiets zou rijden, achterom zou kijken en zou denken "heh daar ligt precies iets geel" en gewoon zou doorrijden. Waarna Vingegaard alleen naar de meet moet rijden en in een interview Marijn Zeeman daarna zegt "aah we wisten van niks, ja je kan toch moeilijk een renner laten wachten eh. Het is hectisch. We wisten niet eens dat Vingegaard niet mee was". Werkelijk ondenkbaar zoiets.

Ik geef je gelijk he, bij de mannen kan het. Maar stel dat WVA dat effectief zou doen , zou je dan Van Aert effectief buiten gooien ?

En UAE heeft ook aangetoond dat het daar soms eens misgaat.

Ik ken de Danny niet en ook niet zijn functies ;) dus je kan wel gelijk hebben. Maar in mijn ogen ligt het niet alleen aan de man in de auto. Maar ook degene die de transfers regelt, afspraken en ook nog altijd aan de renners zelf.

Ik geef je gelijk he, bij de mannen kan het. Maar stel dat WVA dat effectief zou doen , zou je dan Van Aert effectief buiten gooien ?

En UAE heeft ook aangetoond dat het daar soms eens misgaat.

Ik ken de Danny niet en ook niet zijn functies ;) dus je kan wel gelijk hebben. Maar in mijn ogen ligt het niet alleen aan de man in de auto. Maar ook degene die de transfers regelt, afspraken en ook nog altijd aan de renners zelf.
Buitengooien niet, maar je hebt dan wel eens een zeer goed gesprek.
Maar het gaat mij ook om het feit dat na de koers Danny zelf ook er niet echt een probleem in zag van hoe het verlopen was.

Dit is ook niet het eerste geval waarbij je duidelijk ziet dat tactiek echt soms ver te zoeken is daar.

En Danny is de manager eh. Die regelt daar het aankoopbeleid en zet daar de lijnen uit.
Het team is ook maar piepklein natuurlijk want ze zijn maar met 3.
Of ja dat zijn toch de officiële werknemers, achter de schermen zullen er nog wel mensen betrokken zijn.

2180gr voor een wielset met 50mm velg, dat is wel pittig.

Maar op golvend terrein zoals het wk is gewicht relatief onbelangrijk. Als je op elke asfaltstrook je druk kan verhogen geeft dat wel een enorm voordeel.
De laatste jaren is men er bij Roubaix ook mee aan het testen geweest. Als je zoiets in de cyclocross kan gebruiken spreek je wel over dag en nacht verschil. Daar gaan ze bij zandcrossen soms tot 1 bar. Als je dan op elke asfaltstrook of bij een sprint je druk kan verhogen.

Moest dit formule 1 zijn was dat al lang aanzien als illegale/oneerlijke technologie en dus bestraft geweest.
Maar ja, het is wielrennen onder toeziend oog van de UCI, zolang de sokken maar de juiste lengte hebben.
Onbegrijpelijk vind ik dit.

Moest dit formule 1 zijn was dat al lang aanzien als illegale/oneerlijke technologie en dus bestraft geweest.
Maar ja, het is wielrennen onder toeziend oog van de UCI, zolang de sokken maar de juiste lengte hebben.
Onbegrijpelijk vind ik dit.
Waarom vind je dit zo aanstootgevend?
Wees blij dat men steeds op zoek is en blijft naar verbeteringen. Dit systeem heeft niet enkel maar voordelen maar ook nadelen.
Maar als dit kan leiden tot technologische vooruitgang is dat zeker niet slecht.

Ben ik nu de enige die denkt “ja terecht toch Lotte, waarom zou je nog een loon van sport Vlaanderen moeten krijgen?”.
Ze rijdt voor een topploeg en zal waarschijnlijk bij de hoogste lonen in het vrouwenpeloton zitten. Heeft ze dan die extra inkomsten nog nodig?
Met dat geld kan sport Vlaanderen iemand anders ondersteunen die het wel effectief nodig heeft om een bestaan als professioneel atleet mogelijk te maken.

Ben ik nu de enige die denkt “ja terecht toch Lotte, waarom zou je nog een loon van sport Vlaanderen moeten krijgen?”.
Ze rijdt voor een topploeg en zal waarschijnlijk bij de hoogste lonen in het vrouwenpeloton zitten. Heeft ze dan die extra inkomsten nog nodig?
Met dat geld kan sport Vlaanderen iemand anders ondersteunen die het wel effectief nodig heeft om een bestaan als professioneel atleet mogelijk te maken.
De cirkel is rond zou ik toch ook denken... Kopecky heeft haar lanceerplatform gehad met steun van de Vlaamse overheid (bevolking), nu ze op eigen benen kan staan kan dat geld gebruikt worden om het volgende jonge talent te ondersteunen: met Hélène Hesters blijft het zelfs binnen dezelfde discipline.

Ik snap het wel, zo'n topsportcontract is geen vetpot op zich maar het is natuurlijk altijd leuk van nog eens extra "drinkgeld" te ontvangen boven op u andere inkomsten die in het geval van Kopecky toch niet mis zullen zijn. Het minimumloon in de WT bij de vrouwen is €38k/jaar, ook daar wordt je niet rijk van maar ik heb een sterk vermoeden dat Kopecky toch wel een veelvoudje daarvan zal hebben en daarnaast heeft ze ook nog wel sponsorsdeals allerhande, nen auto krijgt ze bv ook gewoon ter beschikking. Ze zal er genen boterham (of flesjes ketonen :unsure:) minder voor nemen.

Hoppa lekker afgekeken van MVDP en Phillipsen deze Kopecky en Wiebes!
Langs voor was het precies nog close, maar langs boven toch een fiets voorsprong, easy!

Mooi dat Longo Borghini niet gewonnen heeft. Hulde aan Kopecky.

Zuur dat Vos dan te kort schiet, maar ja was ook beetje ijdele hoop met Wiebes erbij.

Het blijft een domme regel
Prevot is ook bestraft in de sprint voor uitwijken terwijl daar imo weinig aan de hand was

Nieuwe regels zijn altijd stom tot er iets ernstig gebeurd. Beter voorkomen dan genezen toch ?

De wielrenners hebben ook gestaakt als de UCI helmen wilde verplichten.

------
Er was niet zoveel aan
Maar Prevot is in mijn ogen wel terecht dsq , Volgens de regels dan..
Wijkt van de lijn af en hindert iemand.

Maar dan moest Fretin ook dsq geweest zijn bij zijn ene overwinning. Want was nog iets erger dan Prevot.

Beide waren onopzettelijk, maar duidelijk niet in regel.

Terug
Bovenaan