Dus vrijheid van meningsuiting geldt niet voor een sportjournalist of een onderzoeksrechter? Tuurlijk moeten ze beseffen dat ze een bepaalde maatschappelijke functie hebben, maar bij een sportjournalist kan er niet vermoed worden dat hij zijn job niet goed uitoefent als hij een politieke mening heeft.In het bredere debat vind ik die steeds verdere vermenging van experten (en andere maatschappelijke rollen) en politiek echt problematisch. Ik snap niet hoe die gasten er maar niet in slagen om aan de verleiding te weerstaan om zich telkens politiek uit te spreken. Als ik sportjournalist x volg op Twitter, dan is dat om zijn mening te weten over sport. Wat die man denkt over politiek, dat interesseert mij geen hol en dat zou ook niemand moeten interesseren. Onlangs zelfs nog die onderzoeksrechter die de zaak Dries Van Langenhove moet onderzoeken werd (terecht!) gewraakt omdat ze op Twitter haar bakkes niet kon houden. Mevrouw de onderzoeksrechter vond het per se nodig dat het wereldkundig moest gemaakt worden wat ze nu precies dacht over Dries Van Langenhove. Dat snap je nu toch niet?! Ik weet niet wat er op haar prioriteitenlijstje voor haar jobinhoud staat maar "neutraliteit" zou daar op nummer 1 moeten staan. Dat is toch een ernstige beroepsfout?
Het "wereldkundig" maken van wat ze nu precies dacht bestond uit het liken van berichten, niets meer. Ze moet daarmee méér oppassen tov een sportjournalist, maar iemand preventief verbieden om op sociale media actief te zijn, hoort niet.