Als ik naar jouw eerdere posts in deze thread kijk, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat jij, gezien jouw extreem genereuze interpretatie van de gestemde anti-LGBT wet, enerzijds weinig inzit met gelijke rechten voor LGBT personen en dat je anderzijds weinig kritisch kijkt naar het Hongaarse regime.

Zou het kunnen dat jij tegen deze actie gekant bent omdat je niet houdt van kritiek op Orban, zeker als deze uit een progressieve hoek komt? Ik ben ook niet blind voor het feit dat Orban een populaire figuur is in veel West-Europese rechtse kringen. En dat Orban steun geniet van de grootste Belgische partij van dit moment.
Nee niet echt, mijn interpretatie is net vrij dicht op wat er staat. De ruime interpretaties zie ik vooral vanuit de kampen die nu doen alsof Hongarije een martelplaats geworden is voor homo's.

Van Orban ben ik geen fan, ik beschouw die man als een puppet van Poetin, iets wat voor ons als Europeanen een risico zou kunnen zijn. Langs de andere kant is die man wel democratisch aan de macht gekomen en vertegenwoordigt hij de stem en wil van zijn volk. Daar kan ik niets op tegen hebben, ongeacht of ik nu fan zou zijn van zijn beleid of niet.

Misschien moet je toch even verder zoeken in mijn postgeschiedenis nu je bezig bent, dan kan je mijn mening richting de vlaamse partij die graag aanleunt bij Orban ook wel zeer duidelijk terugvinden.

Nee niet echt, mijn interpretatie is net vrij dicht op wat er staat. De ruime interpretaties zie ik vooral vanuit de kampen die nu doen alsof Hongarije een martelplaats geworden is voor homo's.

Van Orban ben ik geen fan, ik beschouw die man als een puppet van Poetin, iets wat voor ons als Europeanen een risico zou kunnen zijn. Langs de andere kant is die man wel democratisch aan de macht gekomen en vertegenwoordigt hij de stem en wil van zijn volk. Daar kan ik niets op tegen hebben, ongeacht of ik nu fan zou zijn van zijn beleid of niet.

Misschien moet je toch even verder zoeken in mijn postgeschiedenis nu je bezig bent, dan kan je mijn mening richting de vlaamse partij die graag aanleunt bij Orban ook wel zeer duidelijk terugvinden.
Neen...Hongarije kan je vandaag de dag nauwelijks nog een democratie noemen. En uw interpretatie van die wet waarbij je heel genereus het voordeel van de twijfel geeft aan een regime dat reeds van dag 1 discrimineert tegen LGBT personen vertelt mij dat je ofwel zeer naïef bent ofwel dat LGBT rechten voor u van ondergeschikt belang zijn. Daar kan ik echt niet bij.

Laatst bewerkt:
Juist, dat was die interpretatie waarbij je alles over homoseksualiteit uit de tekst liet, en dan kwam zeggen dat het toch niks ergs in stond over homoseksualiteit...

25 atleten, waarvan maar 1 (Carl Nassib, het recente geval), terwijl hij actief speelde? En dan nog enkelen "never played in the league" vind jij een lange lijst voor een ploegsport die in de VS ongeveer de grootste sport is. Okay.
Bon... actieve spelers in NFL per jaar 1696.
53 op het rooster, 32 teams. Bron
Gemiddelde NFL carriere 3.3 jaar. Bron
Laat ons zeggen dat er reeds 20 jaar geen 'schroom' meer is om zich te outen. Dan komen we op een totaal aantal spelers in hoogste klasse de laatste 20 jaar van 10.000 spelers.
Ongeveer 2% van van de millenials of generation Z indentificeert zich als gay. bron Dit is ongeveer het leeftijdsprofiel van de huidige spelers wel.
20 jaar geleden bij generation X was het 1.3% maar we zullen nu voor de gemakkelijkheid aan 2% rekenen.
Nu kan je nog discussieren of de meer 'feminine' gays er voor zorgen dat ze niet doorstromen op het hoogste niveau van een toch wel testosterongedreven competitiesport of dat er net wel meer homosexuele spelers doorstoten wegens het 'sissyphobia' complex. Namelijk dat ze keihard inzetten op een zeer masculine manier van gay zijn. Dus hypersportief en gespierd.
Bij feminine gays (50%) kom je dan uit op 100 gay spelers, bij zeer masculine gays (100%) kom je op 200 spelers.
Ik vind die 25 atleten dan wel een mooi aantal al dat zich durft te outen. Ik denk dat je zou verschieten hoeveel sporters hun prive leven echt wel prive houden. (ongeacht of die gay of straight zijn)
Eh, hier in Europa wordt de eindwinnaar van de sport maar mager ontvangen. Scheve vergelijking.

Je laat je niet echt tegenhouden door kennis van zaken, hè. Die lijst is zo lang, omdat ze ook iedereen meetellen die uitgekomen is nadat hij gestopt is. Sommigen staan erop omdat ze postuum geout zijn door vrienden/familie. Michael Sam is de enige die Nassib is voorgegaan. Sam heeft zich geout voor de draft (waarin de spelers uit universiteiten geloot worden in profteams). Hij was de eerste, en dat is wekenlang, of misschien zelfs maanden, een talking point geweest en is wereldwijd in het nieuws gekomen. Een heel gedoe over of hij nu pas heel laat gedraft was door z'n seksualiteit of niet. Volgens sommige teams wel, andere niet. Maar "geen issue" en "meh"...

Edit: @zwarten En nog een post, nog een feitelijke onjuistheid. Nee, Nassib heeft niet de best verkopende truitjes van de NFL. Not by a long shot. Hij heeft zelfs niet de best verkopende truitjes van zijn team. Hij is 2 dagen de #1-seller. Dat is iets helemaal anders. Ook bijzonder om dit te rijmen met een "meh"-reactie die het volgens jou geeft...
En finaal wil je net verzeilen in een situatie waar men zegt....'meh, big deal'. Je kan dat aanstootgevend vinden loser en het bizar vinden dat mensen niet in alle staten zijn toen deze outing tot stand kwam. Het feit dat dit weinig of geen controverse teweegbrengt is net een goede zaak. Want zo zou het moeten zijn en is een wereld waar we allemaal naartoe streven nietwaar?
Als er geen verdere invloed op zijn carriere is, en hij de topseller van truitjes (dit is uiteraard geen constante) is toont net aan dat we stappen in de goei richting zetten en dat we feitelijk in de eindettape zitten ipv aan de start.

Laatst bewerkt:
Heeft iedereen die 'anti-homowet' eigenlijk wel volledig gelezen? Staat daar in dat homoseksualiteit strafbaar is of dat homo's vogelvrij verklaard worden?

Gewoon een vraag hé, ik heb geen tijd om Hongaarse wetteksten door te nemen.

Heeft iedereen die 'anti-homowet' eigenlijk wel volledig gelezen? Staat daar in dat homoseksualiteit strafbaar is of dat homo's vogelvrij verklaard worden?

Gewoon een vraag hé, ik heb geen tijd om Hongaarse wetteksten door te nemen.
Enkele pagina's teruglezen kost ook teveel tijd? Want dan mag je ook gewoon uit de thread blijven.

Bon... actieve spelers in NFL per jaar 1696.
53 op het rooster, 32 teams. Bron
Gemiddelde NFL carriere 3.3 jaar. Bron
Laat ons zeggen dat er reeds 20 jaar geen 'schroom' meer is om zich te outen. Dan komen we op een totaal aantal spelers in hoogste klasse de laatste 20 jaar van 10.000 spelers.
Ongeveer 2% van van de millenials of generation Z indentificeert zich als gay. bron Dit is ongeveer het leeftijdsprofiel van de huidige spelers wel.
20 jaar geleden bij generation X was het 1.3% maar we zullen nu voor de gemakkelijkheid aan 2% rekenen.
Nu kan je nog discussieren of de meer 'feminine' gays er voor zorgen dat ze niet doorstromen op het hoogste niveau van een toch wel testosterongedreven competitiesport of dat er net wel meer homosexuele spelers doorstoten wegens het 'sissyphobia' complex. Namelijk dat ze keihard inzetten op een zeer masculine manier van gay zijn. Dus hypersportief en gespierd.
Bij feminine gays (50%) kom je dan uit op 100 gay spelers, bij zeer masculine gays (100%) kom je op 200 spelers.
Ik vind die 25 atleten dan wel een mooi aantal al dat zich durft te outen. Ik denk dat je zou verschieten hoeveel sporters hun prive leven echt wel prive houden. (ongeacht of die gay of straight zijn)
En opnieuw klopt er niks van. Maar dan ook echt niks. Dat krijg je als je een conclusie op voorhand maakt en wilt forceren in een realiteit.

Er zijn niet maar 53 op het roster, maar het zijn er oneindig. Bron Pas tijdens het seizoen zijn het 53 man, tijdens de trainingen 90 en daarvoor oneindig. (Kijk eens naar Wade Davis, de eerste van het lijstje, die is nooit voorbij de fase van 90 man geraakt in teams.)

Van het lijstje van 25 atleten zijn er ook maar 15 die in de NFL hebben gespeeld. De rest is Division I college. En één daarvan is postuum geout door familie.

Dus je begint al met een totaal fout aantal van 10.000 spelers. Het zijn er bakken en bakken meer. En dan ga je het delen door een fout aantal atleten, dat zijn er 60 procent minder. Is dat nog altijd "een mooi aantal"?

Ik zal meer zeggen: Het enige aantal dat je moet weten is 1. Er is 1 actieve speler die zich durft te outen. 1. En dat zit al een week in het nieuws, met dankberichten en felicitaties van overal. Ook al deed je alsof het maar "meh" was, de reactie erop.

En finaal wil je net verzeilen in een situatie waar men zegt....'meh, big deal'. Je kan dat aanstootgevend vinden loser en het bizar vinden dat mensen niet in alle staten zijn toen deze outing tot stand kwam. Het feit dat dit weinig of geen controverse teweegbrengt is net een goede zaak. Want zo zou het moeten zijn en is een wereld waar we allemaal naartoe streven nietwaar?
Ja, je wilt in een situatie verzeilen waar dat de reactie is. Dat zegt Nassib zelf ook. Dat hij hoopt dat je je ooit niet meer moet outen. Dat vind ik niet aanstootgevend, hou je alsjeblieft bij wat ik zeg. Natuurlijk is het goed dat het geen controverse teweegbrengt.

Alleen zei jij als reactie op iemand die zegt dat de sport nog afschrikt om je in te outen, dat het "Zo een big deal was dat niet". Terwijl dat wel was.

Graag meer onderbouwing aub.

Nee, discriminatie tegen homo's is er verboden. Ze hebben wel minder rechten, mogen bvb. geen kinderen adopteren of trouwen.

Ach ja, het moderne links dat aan de ene kant roept dat bedrijven evenveel mannen en vrouwen in hun bestuur moeten hebben "want dat is beter" is dezelfde groep die roept dat same-sex koppels even geschikt zijn om kinderen op te voeden als gewone koppels.

Veel ratio zit daar allemaal niet achter.

Idem met de BLM "protesters" in de VS. Roepen en schreeuwen dat hun maatschappij te racistisch is, terwijl ze zelf maar al te graag racistisch zijn tov. blanken.

Misschien ook even vermelden dat wij als Belgen zéér, zéér weinig bemerkingen te maken hebben over het democratisch proces en de politiek in andere landen.

Nee, discriminatie tegen homo's is er verboden. Ze hebben wel minder rechten, mogen bvb. geen kinderen adopteren of trouwen.

Ach ja, het moderne links dat aan de ene kant roept dat bedrijven evenveel mannen en vrouwen in hun bestuur moeten hebben "want dat is beter" is dezelfde groep die roept dat homo-koppels even geschikt zijn om kinderen op te voeden als gewone koppels.

Veel ratio zit daar allemaal niet achter.

Idem met de BLM "protesters" in de VS. Roepen en schreeuwen dat hun maatschappij te racistisch is, terwijl ze zelf maar al te graag racistisch zijn tov. blanken.

Misschien ook even vermelden dat wij als Belgen zéér, zéér weinig bemerkingen te maken hebben over het democratisch proces en de politiek in andere landen.
Ja, want kinderen opvoeden en het personeelsbeleid van een bedrijf, dat is uiteindelijk hetzelfde.

Verder vermoed ik dat ook jij gewoon reageert zonder de discussie gelezen te hebben.

En opnieuw klopt er niks van. Maar dan ook echt niks. Dat krijg je als je een conclusie op voorhand maakt en wilt forceren in een realiteit.

Er zijn niet maar 53 op het roster, maar het zijn er oneindig. Bron Pas tijdens het seizoen zijn het 53 man, tijdens de trainingen 90 en daarvoor oneindig. (Kijk eens naar Wade Davis, de eerste van het lijstje, die is nooit voorbij de fase van 90 man geraakt in teams.)

Van het lijstje van 25 atleten zijn er ook maar 15 die in de NFL hebben gespeeld. De rest is Division I college. En één daarvan is postuum geout door familie.

Dus je begint al met een totaal fout aantal van 10.000 spelers. Het zijn er bakken en bakken meer. En dan ga je het delen door een fout aantal atleten, dat zijn er 60 procent minder. Is dat nog altijd "een mooi aantal"?

Ik zal meer zeggen: Het enige aantal dat je moet weten is 1. Er is 1 actieve speler die zich durft te outen. 1. En dat zit al een week in het nieuws, met dankberichten en felicitaties van overal. Ook al deed je alsof het maar "meh" was, de reactie erop.
Ja maar als we iedereen gaan meerekenen dat een 'ei' vastgehad heeft dan wordt de berekening ook best wel moeilijk te maken. We hoeven geen aantallen fictief op te blazen om een punt te maken nietwaar? Finaal gaat het er om wie er op het veld staat op het hoogste niveau.
In the 1993 collective bargaining agreement, practice squads were limited to five players.[13] The practice squad expanded to eight players on April 1, 2004, following a vote from NFL owners.[14] In August 2014, the practice squad expanded to 10 players.[15] Effective with the 2020 season, each NFL team may keep up to 12 players on its practice squad in addition to the 53-man active roster; effective with the 2022 season, the number of players on the practice squad will increase to 14.[16]

The 2020 Collective Bargaining Agreement made a number of changes to the practice squad:

• The CBA increased the practice squad to 12 players for the 2020 and 2021 seasons, and 14 players starting in 2022.[16] The added slots are open to players with any amount of experience.
  • Teams may promote up to two players per week to the active roster. Such promotions must be made the day before the team's game, and allow the player to automatically revert to the practice squad without having to clear waivers.[17]
  • In July 2020, as a result of the COVID-19 pandemic, the NFL increased the practice squad size to 16 for the 2020 season, with six slots open to players with any amount of experience. Additionally, each week, teams may designate up to four practice squad players who then cannot be signed by other teams to their active rosters.[18] Additional protocols are in place for activation of large numbers of practice squad players in the event of an outbreak.[19]

The practice squad is only in effect during the regular season and postseason. Once a team's season finishes, practice squad players are typically signed to reserve/futures contracts by their teams, enabling them to be members of the team's 90-man offseason roster at the start of the new league year in March.[20] Typical practice squad contracts automatically terminate one week after the team's final regular season or postseason game of the season.[21]
Ja, je wilt in een situatie verzeilen waar dat de reactie is. Dat zegt Nassib zelf ook. Dat hij hoopt dat je je ooit niet meer moet outen. Dat vind ik niet aanstootgevend, hou je alsjeblieft bij wat ik zeg. Natuurlijk is het goed dat het geen controverse teweegbrengt.

Alleen zei jij als reactie op iemand die zegt dat de sport nog afschrikt om je in te outen, dat het "Zo een big deal was dat niet". Terwijl dat wel was.
Wanneer vind jij dat het geen big deal meer is? Voor mij is dit het perfecte voorbeeld dat de strijd gestreden is.
Buiten wat felicitaties en dankberichten wat verwacht je dan nog meer?
Blijkbaar zijn er in 2020 toch al wat athleten naar buiten gekomen
https://www.out.com/sports/2020/12/...tes-came-out-lgbtq-2020#media-gallery-media-1
en ik moet wel bekennen dat ik dit links en rechts nergens opgevangen heb in het nieuws of op sociale media.
Its only gay .. en we zijn ondertussen 2021. Dus voor mij is dit niet echt wereldschokkend hoor.

Ja, want kinderen opvoeden en het personeelsbeleid van een bedrijf, dat is uiteindelijk hetzelfde.

Verder vermoed ik dat ook jij gewoon reageert zonder de discussie gelezen te hebben.

Ah ja, bij het opvoeden van kinderen zijn de inherente eigenschappen van man en vrouw veel minder belangrijk dan bij het beheersen van een organisatie.

Sure thing.

Het zou je trouwens sieren als je zou stoppen met proberen de mensen die het niet dadelijk met je eens zijn weg te jagen.

Ja maar als we iedereen gaan meerekenen dat een 'ei' vastgehad heeft dan wordt de berekening ook best wel moeilijk te maken. We hoeven geen aantallen fictief op te blazen om een punt te maken nietwaar? Finaal gaat het er om wie er op het veld staat op het hoogste niveau.

Je hoeft niks fictief op te blazen! Jij gebruikt dat lijstje van 25 en gaat dan rekenen met regular season rosters. Dat lijstje van 25 gebruikt niet eens regular season rosters! Veel van de spelers daarop hebben nooit in een seizoenswedstrijd op het veld gestaan. Maar je hebt je conclusie al vast nog voor je aan enig rekenwerk begint, dus dan kan het niet anders dan totaal de mist in gaan.

Gebruik van dat lijstje dan ook de spelers die tijdens hun loopbaan in de NFL zich hebben geout, dan kan er geen discussie over zijn. Alleen is dat aantal 2. Twee. En dan kom je er best bekaaid vanaf met je "no big deal".

Wanneer vind jij dat het geen big deal meer is? Voor mij is dit het perfecte voorbeeld dat de strijd gestreden is.
Buiten wat felicitaties en dankberichten wat verwacht je dan nog meer?
Representatie is belangrijk. 1 actieve speler, dat betekent dat er tientallen spelers op dit moment niet durven te zijn wie ze zijn. En dat is waar het om ging. Dat kwam jij minimaliseren, door te zeggen dat de strijd gestreden is, en er geen probleem is in de sport.

Representatie is belangrijk. 1 actieve speler, dat betekent dat er tientallen spelers op dit moment niet durven te zijn wie ze zijn. En dat is waar het om ging. Dat kwam jij minimaliseren, door te zeggen dat de strijd gestreden is, en er geen probleem is in de sport.

Heb je al eens overwogen dat die mensen die "niet durven te zijn wie ze zijn", misschien weinig belang hechten om zich te uiten?

Ik doe ook dingen in mijn slaapkamer die mijn collega's mogelijk niet doen, ik heb de nood niet om ze dat te vertellen.

Heb je al eens overwogen dat die mensen die "niet durven te zijn wie ze zijn", misschien weinig belang hechten om zich te uiten?

Ik doe ook dingen in mijn slaapkamer die mijn collega's mogelijk niet doen, ik heb de nood niet om ze dat te vertellen.
Dat zou nog altijd de gigantische onderrepresentatie niet verklaren.

Maar dit is net de moeilijkheid aan deze discussie. Je hebt totaal geen referentiekader van hoeveel mensen zich niet durven outen. Je kan de facto dan ook niet zeggen dat er een probleem is want je kan moeilijk met absolute zekerheid weten dat er x aantal spelers zich niet durven outen.
Voor hetzelfde geld zit er momenteel maar 1 speler in de NFL die effectief homo is en zich geout heeft en dan is er geen probleem. Het kunnen er ook 1000 zijn en dan is er wel een immens probleem.

Het gaat verdorie niet eens over een kink die je in de slaapkamer hebt. Het proberen daar te houden is precies wat Hongarije wilt doen, iedereen terug de kast in.
Het gaat over zijn wie je bent. Een kus op de wang geven aan je levenspartner. Hand in hand over straat lopen zonder in elkaar geslagen te worden of vervolgd te worden. De vergelijking met een kink in de slaapkamer aan je collega's vertellen toont dat je echt nul,nul besef hebt waarover je spreekt.

Het gaat verdorie niet eens over een kink die je in de slaapkamer hebt. Het proberen daar te houden is precies wat Hongarije wilt doen, iedereen terug de kast in.
Het gaat over zijn wie je bent. Een kus op de wang geven aan je levenspartner. Hand in hand over straat lopen zonder in elkaar geslagen te worden of vervolgd te worden. De vergelijking met een kink in de slaapkamer aan je collega's vertellen toont dat je echt nul,nul besef hebt waarover je spreekt.
Het probleem van de NFL, wil ik nogmaals stipuleren, dat dit in de verste verte niets te maken heeft met de situatie in hongarije. En ik wil die discussie ook gescheiden houden.

Terug
Bovenaan