Ik denk wel dat @Creeping Death (en ik, en zowat iedereen die er in het echt mee te maken krijgt) geen enkel probleem heeft met dat het niet natuurlijk aanvoelt voor je, dat je er in het begin niet vanaf seconde 1 volledig comfortabel mee bent. Het gaat (zoals hier gezegd) over het met opzet anders doen dan is aangegeven, nadat er gevraagd is om het zo of zo te doen. In tegenstelling tot wat hierboven stond, is in het verleden hier wel al gezegd door verschillende posters dat ze het dan ook nog niet zouden doen.Dat begrijp ik. Maar je kan ook niet verwachten dat iedereen er vanaf seconde 1 volledig comfortabel mee is.
Ik krijg ook gewoon de indruk dat sommige mensen hier het issue heel subjectief bekijken.
Bv het wc issue: We willen dat transgenders naar de wc van hun nieuwe geslacht mogen. We vinden dat transgenders zich goed moeten voelen dus ze mogen naar een wc voorbehouden voor een bepaald geslacht. Echter als we hier de vraag dan zouden stellen "Wat met de mensen die zich niet comfortabel voelen dat een "geboren man" op een vrouwen wc gaat?" Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een antwoord dat er geen reden is voor deze mensen om zich ongemakkelijk te voelen. Het comfort van 1 persoon gaat boven het comfort van de andere.
Alleen heb ik nog van geen enkele vrouw gehoord hier dat ze daar een groot probleem mee zouden hebben. Echt letterlijk nog nooit.
Blijkt dat we vooral geïnteresseerd zijn in de vraag van vrouwen rond vrouwenwc's als dat voor onze politiek uitkomt. Niet andersom, dus het is niet echt "inzitten met vrouwen", maar meer "inzitten met onze politiek, en in dit geval kunnen we de hypothetische vrouw daarvoor gebruiken".
Laatst bewerkt:
