Ja, uhu, iemand gebruikte het woord biologisch. Zie ook mijn vorige post. Dus dat is het grote problematische ontkennen van de biologie dat hier is gebeurd? Sta mij toe daar eens bij te zuchten toch vooral hoor. Alsof er iemand daar enig drama rond zou maken moest dit niet zo'n op de spits gedreven debat zijn.
Klopt.
Wie wil welke theorie aanpassen, en vooral: is dat een grote groep met realistische kans? Is dat misschien niet iets dat jij ervan maakt omdat niet iedereen even hard wakker ligt van dezelfde zaken als jij? Wordt een theorie aangepast door mensen niet voor het hoofd te stoten? Ik kan perfect om met de combinatie van iemand die biologisch een man is, en voor al de andere zaken een vrouw hoor. Ik snap enkel niet echt waarom er dan altijd een pedant stemmetje moet zeggen dat "het wel een man is hé", dat wist ik namelijk al.
Ik ook. En als ik dan in het dagelijkse leven transgenders tegenkom, dan ben ik het niet met dat pedante stemmetje die even een filosofisch debat op gang wilt gaan trekken, besef ook dat dat gewoon die transmensen "pesten" zou zijn.
Het tegendeel geldt wel voor de woke beweging: tijd terug interview op de radio over een transvrouw (kan het helaas niet meer terugvinden), waarna de VRT journaliste met een pedant stemmetje om het publiek volledig mee te krijgen in de nieuwe manier van denken zij "en niet vergeten, ze is helemaal vrouw." Niets van commentaar/wederwoord over zo'n zaken natuurlijk. De VRT zijn onze staatsmedia overigens.
Wel het is niet omdat ik en vele anderen meegaan uit het beleefdheid en een voorkeur om drama te vermijden, dat dat daarom waar is natuurlijk.
Het is dat soort wokeisme ook, waar anderen en ik aanstoot aan nemen: het is niet voldoende om een transvrouw te accepteren als een transvrouw, neen je moet haar "volledig" als vrouw zien, zelfs erop wijzen dat dat biologisch dan toch niet zo is, is al een faux-pas.
Ja, sommige mensen zijn klootzakken. En dat is daarom een significant, maatschappelijk probleem?
Nope, absoluut niet. Maar dat was niet het punt. Er werd opgemerkt dat de impact van de discussie rond transgenders niet verder gaat dan het medische en het sportieve en dat dat (maatschappelijk) randfenomenen zijn.
Ik heb hier al het label transfoob gekregen, dat is dan maar zo, ben het daar niet volledig mee eens, maar toegegeven: in de momenten dat ik Tinder een kans gaf, was eerlijk vermelden van transgender in het profiel voor mij onmiddellijk weg swipen. Nu goed, als datingvoorkeuren een criterium voor -fobiën of -ismen zijn, heb ik er zo nog wel wat natuurlijk...
Eenvoudige vraag: een cisgender weigert te daten met een transgender, is die transfoob of niet? Zelfs los van de kinderwens motivatie.
Maatschappelijk irrelevant of niet?