Flutkrant, maar ze marketen wel goed

Het is alleszins inderdaad frappant hoe direct "gaybashing" als oorzaak werd gemeld in zowat alle kranten. Waarbij het gebracht werd alsof die 3 dus iemand naar daar hadden gelokt en dood te slaan omdat hij homo was. Met de daarop volgende (terechte) verontwaardiging.
Nu blijkt dat het blijkbaar niet allemaal zo simpel is blijft wel hardnekkig ingezet op dat thema.
Terwijl het initiële verhaal wel al anders blijkt te zijn op zijn minst.

Wat dan ook wel weer niet wegneemt dat de bezorgheden van de holebi-gemeenschap daarom niet terecht zijn, dat is iets anders.

Het is alleszins inderdaad frappant hoe direct "gaybashing" als oorzaak werd gemeld in zowat alle kranten. Waarbij het gebracht werd alsof die 3 dus iemand naar daar hadden gelokt en dood te slaan omdat hij homo was. Met de daarop volgende (terechte) verontwaardiging.
Nu blijkt dat het blijkbaar niet allemaal zo simpel is blijft wel hardnekkig ingezet op dat thema.
Terwijl het initiële verhaal wel al anders blijkt te zijn op zijn minst.
Dit is gwn de overheidsversie van twitteraars die woke points willen scoren :)

Dat een homo wordt gelokt via zo'n datingapp en dan vermoord wordt, dat is allemaal ok.
Maar als er wordt gesproken over gaybashing, dan is dat woke en is het verval van de westerse samenleving ingezet. 😂 🥱

Dat zijn homo zijn niet de directe aanleiding was, dat zal misschien wel. Maar een homo lokken (wat ze blijkbaar al vaker hebben gedaan) omdat je hem als easy target ziet, dat wijst wel redelijk in de richting dat die gasten uit een milieu komen waar homofobie bon ton is en holebi's dus als zwak worden aanzien. Dus je blijft sowieso in dat sfeertje van homohaat zitten, ongeacht wat de primaire motivaties waren.

Dat een homo wordt gelokt via zo'n datingapp en dan vermoord wordt, dat is allemaal ok.
Maar als er wordt gesproken over gaybashing, dan is dat woke en is het verval van de westerse samenleving ingezet. 😂 🥱

Dat zijn homo zijn niet de directe aanleiding was, dat zal misschien wel. Maar een homo lokken omdat je hem als easy target ziet, dat wijst wel redelijk in de richting dat die gasten uit een milieu komen waar homofobie bon ton is en holebi's dus als zwak worden aanzien. Maar je blijft sowieso in dat sfeertje van homohaat zitten, ongeacht wat de primaire motivaties waren.
En als nu zo'n bende systematisch bejaarden overvalt, zijn dat dan in jouw ogen ook oude-mensen-haters of is hier de piste "gemakkelijke slachtoffers" plots wél meer plausibel?

Ik zou toch maar opletten met in elke post die homohaat zo uit te vergroten. Ik ben in mijn leven nog nooit een homohater tegengekomen, hoogstens mensen die er eens lacherig over doen (maar er wordt uiteindelijk met zoveel gelachen...). Vraag mij werkelijk af hoe diep die zogenaamde homohaat geworteld zit in onze samenleving.

En eigenlijk vind ik de gedachtengang om iemand te gaan overvallen en die dood te kloppen als het misgaat vs die om speciaal een homo te zoeken en naar daar te trekken om die af te maken toch nog serieus van elkaar verschillen. Bij het eerste ben je een misdadiger van de ergste soort, bij dat laatste ben je toch gewoon een psychopaat die direct mag afgemaakt worden.

En eigenlijk vind ik de gedachtengang om iemand te gaan overvallen en die dood te kloppen als het misgaat vs die om speciaal een homo te zoeken en naar daar te trekken om die af te maken toch nog serieus van elkaar verschillen. Bij het eerste ben je een misdadiger van de ergste soort, bij dat laatste ben je toch gewoon een psychopaat die direct mag afgemaakt worden.
Dat is toch gewoon (onopzettelijke) doodslag vs moord eigelijk? En of die voorbedachtheid nu voortkomt uit homohaat, liefdesperikelen, financieel gewin, etc zou gerechtelijk weinig mogen uitmaken.

Maar als er wordt gesproken over gaybashing, dan is dat woke en is het verval van de westerse samenleving ingezet.
😂 🥱

Dat zijn homo zijn niet de directe aanleiding was, dat zal misschien wel. Maar een homo lokken (wat ze blijkbaar al vaker hebben gedaan) omdat je hem als easy target ziet, dat wijst wel redelijk in de richting dat die gasten uit een milieu komen waar homofobie bon ton is en holebi's dus als zwak worden aanzien. Dus je blijft sowieso in dat sfeertje van homohaat zitten, ongeacht wat de primaire motivaties waren.

Ik vraag mij toch af tegen wie gij het soms hebt en waarom ge zo vaak belachelijk kort door de bocht moet gaan.
Ik was de eerste om hier dat artikel te komen posten toen er nog als oorzaak duidelijk omschreven stond dat de reden van de moord was dat hij homo was. En ik was hier om mijn ongelooflijk afkeuren daarvoor te laten blijken.

Maar als dan later blijkt dat hij niet vermoord werd omdat hij homo was maar dat het wel eens zou kunnen dat ze hem wilden beroven omdat ze makkelijke slachtoffers zochten en dat die beroving uitgedraaid is op moord is dat wel een wereld van verschil.
En ja, dan is dat ook gewoon foutief dat er maar blijft gedaan worden alsof dit gaybashing is, want dat zijn 2 totaal verschillende zaken.

Wat, nogmaals, niet wegneemt dat het terecht is dat er onder de aandacht gebracht wordt dat in bepaalde steden homo's niet over straat durven lopen en zijn wie ze zijn.

Het is een combinatie van de eerste twee denk ik. Het ging vooral om de overval (zijn geld/gsm aftroggelen), maar met die gedachte dat het slachtoffer zelf ook in de fout is door zo te willen afspreken. Dat laatste maakt het wss minder erg voor bepaalde groeperingen.

Het is een combinatie van de eerste twee denk ik. Het ging vooral om de overval (zijn geld/gsm aftroggelen), maar met die gedachte dat het slachtoffer zelf ook in de fout is door zo te willen afspreken. Dat laatste maakt het wss minder erg voor bepaalde groeperingen.
Groeperingen? Zijn het nu al groeperingen? :D
Een intentieproces mag nooit gemaakt worden, nu struikelen ze over elkaar om eraan te beginnen...

Of misschien gewoon met de gedachte dat het slachtoffer niks gaat aangeven omdat hij afspreekt in de bosjes en dus niet aan de grote klok wil hangen dat hij daar was? En dat kan om verschillende redenen zijn trouwens he. Genoeg homo's die zich totaal niet schamen om hun geaardheid maar wel in de bosjes afspreken omdat het om scheefpoeperij gaat bv.

Nu vraagt de familie zelf om niet vooruit te lopen op de feiten dus.
Wat nogmaals niet wegneemt dat er terecht zorgen zijn over geweld tegen holebis.
Maar de media en politiek lijkt me hier wel héél snel op gesprongen te zijn.

Ik zie niet in wat die stemming nou precies oplevert.
een signaal dat de trend die in sommige europese landen plaats vindt niet ok is. (niet dat ze er zich iets van gaan aantrekken en/of EU eigenlijk ooit streng zal optreden).
Maar dit lijkt me voer voor een ander topic, want dit gaat toch niet over de moord in Beveren.

een signaal dat de trend die in sommige europese landen plaats vindt niet ok is. (niet dat ze er zich iets van gaan aantrekken en/of EU eigenlijk ooit streng zal optreden).
Maar dit lijkt me voer voor een ander topic, want dit gaat toch niet over de moord in Beveren.
Dat bedoel ik net.

Heel fijn hoor, zo'n stemming. Maar verder is het onzin want in de praktijk veranderd het niets.

Wat is er precies onzin?
Dat is toch ook maar enkel voor de politiek om zich te kunnen profileren als "Kijk eens hoe progressief wij bezig zijn". Blijkbaar is die homo-vrije zone enkel in Polen (en deels Hongarije) te vinden, dus alle andere Europese landen zijn al reeds LGBTQ<insert letter>-toegankelijk. Om daar nu expliciet een resolutie voor te moeten uitspreken is vooral om de aandacht naar zichzelf te trekken in mijn ogen. Allé, als er al zones zijn die niet toegankelijk zijn voor anders geaarden dan zijn hier niet de regeringen van de landen zelf die ervoor zorgen.

Vraag mij werkelijk af hoe diep die zogenaamde homohaat geworteld zit in onze samenleving.
homohaat als in bewust die mensen in elkaar slaan, nee dat is een minderheid en gelukkig maar. Maar homohaat in de vorm van uitsluiting, geen hand willen geven, uitschelden en openlijk afkeuren dat gebeurt veel te vaak.
Naar aanleiding van dit geval heb ik de discussie op het werk eens opengetrokken. Ik schrik toch dat er 3 bij waren die openlijk zeer grof waren en gewoon zeer duidelijk lieten blijken dat ze deze mensen niet accepteren. Mensen denken nog altijd dat het een vieze ziekte is. En dat het niet normaal is. Of als ik letterlijk moet horen dat iemand zonder schaamte zegt “slagen helpt toch voor slechte manieren af te leren, zal ook wel werken bij die janetten zeker”. Hoog opgeleide boomer ging er weer voor!

homohaat als in bewust die mensen in elkaar slaan, nee dat is een minderheid en gelukkig maar. Maar homohaat in de vorm van uitsluiting, geen hand willen geven, uitschelden en openlijk afkeuren dat gebeurt veel te vaak.
Tja zelfs dat zie ik niet echt. Er zitten een aantal homokoppels in mijn familie- en vriendenkring en iedereen (die ik ken) doet daar gewoon normaal tegen. Misschien dat dat door vreemden wel gedaan wordt? Maar nog nooit achter gevraagd eigenlijk.

Terug
Bovenaan