Ik zeg toch ook niet dat het hier wekelijks gebeurd? Ik wijs gewoon uit welke hoek die moorden/geweld komen en dat is niet uit de rechts-conservatieve hoek.

Misschien in dit specifieke geval niet de blanke rechts-conservatieve hoek, maar dit soort geweld komt altijd uit conservatisme. Of denk je dat het progressieven zijn die LGBT's aanvallen?

Ik ken de man niet, wou gewoon zeggen dat uitspraken uit de vorige eeuw misschien niet meer relevant zijn.

Ook verdedig ik VB niet, allesbehalve. Maar je kan wel het heteroseksueel huwelijk voorop stellen. En tegelijk ook homoseksualiteit aanvaarden. Ik ga ook niet vechten voor homorechten of mij daarvoor inzetten, maar ik heb 0,0 problemen met de holebi gemeenschap.

Die uitspraak van “geen tijd” is trouwens iets wat iemand tegen mij zei, dus niet mijn eigen woorden :p
Uw bomma moet zeker stokoud zijn want homoseksualiteit is al 'gelegaliseerd' in België sinds de tijd van Napoleon... .

En waarom zouden homo's niet mogen trouwen? Het is niet aan de overheid om de seksuele geaardheid van hun onderdanen te controleren.. .

Ik denk dat sommige (en dan heb ik het niet over dit forum) gewoon niet beseffen dat holebi zijn iets is wat je niet zelf kiest. Je bent dat of je bent dat niet en daar is nu eens helemaal niks mis mee, integendeel.

Waar mensen zich het recht toe-eigenen om holebi's scheef te bezien of te gaan bepalen wat zij wel of niet mogen...
Ik kan daar nu eens echt kwaad over worden, degoutant!

hondenfluitjes à la 'jongeren' hoeven hier niet
Ik denk dat jij hier eerder de bliksemafleider hanteert met je eerste zinnetje hoor :). Ik wil deze discussie gerust in een ander topic verder voeren, maar Vlaams Belang cultiveert wel het klimaat waarin homofobe criminaliteit kan groeien. Dus voor mij is dit absoluut niet off-topic. En ik kots van de hypocrisie van Vlaams Belang en aanhangers in deze kwestie.
Niet echt, doen alsof dit abnormaal is is de eerste stap naar geweld.

VB gaat dar trouwens verder in dan het louter abnormaal aanschouwen.
😂
Doen alsof deze 'jongeren' een homo doodgestoken hebben omdat ze onder de invloedssfeer van Sam van Roj stonden, is hetzelfde als na operatie sky met de vinger wijzen naar groen hippies die canabis willen legaliseren 'want dat is een gateway drug!'.

Dit is niet meer dan afleiden van het probleem. Omdat men het zeker NIET wil hebben over de invloedsferen en motieven van de daders van deze moord (en andere gaybashing fenomenen die al 10 jaar lang de media halen), wordt er in alle haast gezocht naar andere mogelijke oorzaken van homohaat, die geen fluit met deze zaak te maken hebben.

Afkomen met 'maar ... maar ... kijk hier eens naar het vlaams blok!' is niet meer dan 1 groot whataboutism.

Het is een aanklagen van hypocrisie, geen whataboutism. Op dit moment is ook nog niet eens duidelijk wat de precieze achtergrond is van de daders. De wereld is niet zwart wit @M°°nblade, ik klaag élke vorm en bron van homohaat aan. Maar moord en brand schreeuwen wanneer mogelijk jongeren met migratieroots de daders zijn van een mogelijk homofobe moord, en vervolgens zelf lustig een homofoob klimaat in stand houden of promoten of stemmen op een homofobe partij ... dat is gewoon hypocriet. En als aanhangers van die partij dan beweren dat zij de grote beschermers zijn van de lgbtq-gemeenschap en de rest enkel doekjes voor het bloeden gooit, dan is dat gewoon lachwekkend en eerlijk gezegd zelfs misselijkmakend. Dat is alsof je zou roepen dat verkeersovertreders strenger bestraft moeten worden, maar tegelijkertijd wel illegale straatraces promoot.

De enige die hier zit af te leiden van het probleem, en de hand niet in eigen boezem durft steken, ben jij toch wel hoor. Waarom zouden radicale moslimjongeren, want daar ligt het probleem volgens jou, zich hier integreren in de zin van het accepteren van homoseksualiteit ... wanneer de grootste partij van hun land zélf homofoob is. If anything zouden ze dan met hun opvattingen over homoseksualiteit een lidkaart van Vlaams Belang kunnen aanvragen.

Uw bomma moet zeker stokoud zijn want homoseksualiteit is al 'gelegaliseerd' in België sinds de tijd van Napoleon... .

En waarom zouden homo's niet mogen trouwen? Het is niet aan de overheid om de seksuele geaardheid van hun onderdanen te controleren.. .
Ik stoor mij hier aan de "het is niet aan de overheid"-zin... Dat is een visie vanuit een individiualistische invalshoek. Je hebt 2 soorten maatschappijen in de wereld 1: individiualistische(wij zitten in deze systeem, hyperindividualistisch zelfs) en dan nog een collectieve maatschappij waar het algemeen belang overheerst over het individueel belang.

Onderaan de pagina heb je een tabel waar het verschil goed wordt verduidelijkt.

Veel mensen weten zelfs het bestaan niet van dat andere systeem.

Mijn punt is: Als de maatchappij bepaalt wat de algemene consensus is, kan de overheid wel dat algemeen consensus verdedigen én bepaalde individuen negeren of zaken verbieden. In deze optiek is het niet onlogisch dat in veel landen homohuwelijken verboden blijven. De overheid probeert namelijk de algemene aanvaarde en gedeelde waarden binnen die maatschappij te beschermen.

Ik stoor mij hier aan de "het is niet aan de overheid"-zin... Dat is een visie vanuit een individiualistische invalshoek. Je hebt 2 soorten maatschappijen in de wereld 1: individiualistische(wij zitten in deze systeem, hyperindividualistisch zelfs) en dan nog een collectieve maatschappij waar het algemeen belang overheerst over het individueel belang.

Onderaan de pagina heb je een tabel waar het verschil goed wordt verduidelijkt.

Veel mensen weten zelfs het bestaan niet van dat andere systeem.

Mijn punt is: Als de maatchappij bepaalt wat de algemene consensus is, kan de overheid wel dat algemeen consensus verdedigen én bepaalde individuen negeren of zaken verbieden. In deze optiek is het niet onlogisch dat in veel landen homohuwelijken verboden blijven. De overheid probeert namelijk de algemene aanvaarde en gedeelde waarden binnen die maatschappij te beschermen.

Imo zou elk Europees land toch wel de algemene consensus moeten zijn dat iedereen gelijke rechten hoort te hebben ongeacht zijn seksuele voorkeur, afkomst, religie,..

Of je dat als overheid ooit voor 100% bij uw bevolking gaat kunnen verwezenlijken is iets anders natuurlijk.

Zolang de overheid die groepen blijft beschermen die LGBTQ+ als iets abnormaals ziet , zal er niet veel veranderen .

En voor zover ik weet is het Vlaams Belang geen lid van de overheid , op elk niveau .

Dus nu de zwarte piet op Vlaams Belang afschuiven is ja redelijk laag, me dunkt.

Dit soort stropoppen zijn niet nodig.
De enige die hier zit af te leiden van het probleem, en de hand niet in eigen boezem durft steken, ben jij toch wel hoor. Waarom zouden radicale moslimjongeren, want daar ligt het probleem volgens jou, zich hier integreren in de zin van het accepteren van homoseksualiteit ... wanneer de grootste partij van hun land zélf homofoob is. If anything zouden ze dan met hun opvattingen over homoseksualiteit een lidkaart van Vlaams Belang kunnen aanvragen.
Jawadde zeg, nu is het dus de schuld van het VB dat allochtone jongeren een issue hebben met de holebigemeenschap, is het dat wat je wilt zeggen?

Jawadde zeg, nu is het dus de schuld van het VB dat allochtone jongeren een issue hebben met de holebigemeenschap, is het dat wat je wilt zeggen?
Neen, again, is niet wat er staat. Ik zou het echt ten zeerste appreciëren als je zou stoppen met (extreme) woorden in anderen hun mond te leggen.

Neen, en je weet heel goed dat dat niet is wat ik zeg. Probeer mij geen woorden in de mond te leggen omdat je zelf niet in staat bent om in eigen boezem te kijken of om met argumenten te komen.

Zolang de overheid die groepen blijft beschermen die LGBTQ+ als iets abnormaals ziet , zal er niet veel veranderen .
OK, zullen we dan VB hun partijdotatie afnemen en hen de toegang tot het parlement ontzeggen? :)

Dus nu de zwarte piet op Vlaams Belang afschuiven is ja redelijk laag, me dunkt.
Again, niet wat ik doe, maar bij jou weet ik niet of je mij bewust woorden in de mond legt, dus zal ik het houden op een simpele "lees mijn berichten nog eens goed na".

OK, zullen we dan VB hun partijdotatie afnemen en hen de toegang tot het parlement ontzeggen? :)

Again, niet wat ik doe, maar bij jou weet ik niet of je mij bewust woorden in de mond legt, dus zal ik het houden op een simpele "lees mijn berichten nog eens goed na".
mij inziens is VlaamsBelang niet homofoob . Ze hebben zich ook al gedistantieerd van de uitspraken van die kerel daar .

Dat ze 'minder uitgesproken' zijn tegen homofoob geweld en gedrag , ja dat kan wel maar daarvoor zijn ze nog niet homofoob.

Het komt een beetje over alsof men nu de schuldige gevonden heeft (VlaamsBelang) terwijl dat eigl weinig te maken heeft met die moordzaak in Beveren .

Het is gewoon een feit dat in vele landen de omgang met mensen uit de LGBTQ+ gemeenschap nog in hun kinderschoenen staan , of zelfs daar nog niet . En dat ook die cultuur naar hier overwaait , maar dat probeert men precies te ontwijken.

Het zou goed zijn dat men hier geen politieke spelletjes probeert van te maken van links tegen rechts , want het is ook common sense dat VB weinig heeft met die migratiegemeenschappen en vice versa .

GEZUS FUCKING hell. Ik heb mij vaak bevonden als zijnde "rechts" gepositioneerd tegenover sommige, gerespecteerde leden hier. En met plezier de discussie aangegaan.

But _this_ shit.

Dat is duidelijk, echt, niet wat er gezegd of geimpliceerd wordt.

mij inziens is VlaamsBelang niet homofoob . Ze hebben zich ook al gedistantieerd van de uitspraken van die kerel daar .

Dat ze 'minder uitgesproken' zijn tegen homofoob geweld en gedrag , ja dat kan wel maar daarvoor zijn ze nog niet homofoob.
Stahp... just staaahhhhppppp.

Nee je kan misschien minder uitgesproken zijn omdat het geen speerpunt politiek standpunt is. Maar daarnaast is het ofwel "ja" ofwel "neen". En VB heeft al genoeg laten blijken in het verleden het dat het "neen" is... dus probeer dat gewoon niet te beschermen, het is beschamend zelfs.

Als partij officieel niet. Als partijleden zijn er heel veel duidelijk wel in dat bedje ziek.
Het komt een beetje over alsof men nu de schuldige gevonden heeft (VlaamsBelang) terwijl dat eigl weinig te maken heeft met die moordzaak in Beveren .
Neen, dat is niet wat er staat, niet wat men beweert, niet wat men insinueert.
Straddle beweerde dat er met het VB aan de macht dergelijke zaken niet zouden gebeuren omdat zij veel harder zouden optreden. Hier kwam tegenreactie op dat dit onwaarschijnlijk is gezien de visie van vele partijleden van deze partij. De partijleden van deze partij die actief bezig zijn met homohaat en homofobie, creeëren mee een klimaat waarin dergelijke zaken makkelijker plaats kunnen vinden.

Het is juist door deze homohaat en homofobie aan te pakken dat dit probleem opgelost kan worden. Niet door "misdadigers hardhandiger aan te pakken".

Dat is hoe heel deze dicussie gestart is. Door dezelfde persoon die beweert dat SPa en VLD dit "weglachen" en "hier verantwoordelijk voor zijn". Dat is het niveau van deze discussie, jammer genoeg.

Stahp... just staaahhhhppppp.

Nee je kan misschien minder uitgesproken zijn omdat het geen speerpunt politiek standpunt is. Maar daarnaast is het ofwel "ja" ofwel "neen". En VB heeft al genoeg laten blijken in het verleden het dat het "neen" is... dus probeer dat gewoon niet te beschermen, het is beschamend zelfs.
Onzin, je kan gerust conservatief staan tegenover pakweg holebi-adoptie en niet homofoob zijn.

Dewinter: "Beste preventie hiv is heteroseksualiteit promoten"​

Joaaaaa

joaa joaaa joaaa...
Heteroseksuele relaties is zeer slecht gekozen, dat hoort eigenlijk monogame relaties te zijn.
En daarin heeft hij gewoon een zeer valabel punt. Als je in een monogame relatie zit dan is er geen verspreiding natuurlijk, en in de verkennende fase gebruik je een condoom.

Er wordt hier heel hard gehamerd op dat VB een anti-homo partij is. Maar dat valt echt nog wel mee. Ik herhaal het nog eens, je kan en de heteroseksuele relatie op één zetten, en tegelijk ook gewoon tolerant zijn naar homoseksuelen. En dat is een totaal ander gegeven, homoseksueel zijn, dan transgender zijn of u geen van beide voelen.

Terug
Bovenaan