Heteroseksuele relaties is zeer slecht gekozen, dat hoort eigenlijk monogame relaties te zijn.
En daarin heeft hij gewoon een zeer valabel punt. Als je in een monogame relatie zit dan is er geen verspreiding natuurlijk, en in de verkennende fase gebruik je een condoom.
Maar hij zegt dat niet, hij zegt duurzame EN heteroseksuele...
Er wordt hier heel hard gehamerd op dat VB een anti-homo partij is. Maar dat valt echt nog wel mee. Ik herhaal het nog eens, je kan en de heteroseksuele relatie op één zetten, en tegelijk ook gewoon tolerant zijn naar homoseksuelen. En dat is een totaal ander gegeven, homoseksueel zijn, dan transgender zijn of u geen van beide voelen.
Really? In een discussie over gelijke rechten voor vrouwen zeg je dan ook:

'je kan perfect de man op 1 zetten en toch tolerant voor vrouwen zijn'

Ben je nu echt serieus?

Er wordt hier heel hard gehamerd op dat VB een anti-homo partij is. Maar dat valt echt nog wel mee. Ik herhaal het nog eens, je kan en de heteroseksuele relatie op één zetten, en tegelijk ook gewoon tolerant zijn naar homoseksuelen. En dat is een totaal ander gegeven, homoseksueel zijn, dan transgender zijn of u geen van beide voelen.
Ongeacht de politieke overtuiging, of het geloof (islam, katholiek, ...): laten we gewoon niets op één zetten?
Je kan tolerant zijn voor de hond van de buren die ‘s nachts blaft, of lactose. Maar een persoon zijn seksuele voorkeur is iets dat anno 21 noch een taboe nog een tolereerbaar ‘ding’ moet zijn.
“Alez, ge moogt wa foefelen met elkaar hé, maar ni in ‘t zicht!” ...

Maar hij zegt dat niet, hij zegt duurzame EN heteroseksuele...

Really? In een discussie over gelijke rechten voor vrouwen zeg je dan ook:

'je kan perfect de man op 1 zetten en toch tolerant voor vrouwen zijn'

Ben je nu echt serieus?
Dat weet ik dat hij dat zei. En dat is verkeerd natuurlijk. Maar om daar 20 jaar later nog over te beginnen is ook niet meer 100% relevant. Toch zeker van hem, het is al vaker gebleken dat zijn uitspraken in publieke sfeer niet stroken met zijn daden in de privé sfeer. Laat ons het erop houden dat je die man niet serieus moet nemen.

Nee dat is totaal iets anders natuurlijk. Maar ik zie niet in waarom je niet en de heteroseksuele relatie op één kan zetten. Dat is conservatief akkoord, maar toch niet verkeerd? Tegelijk kan je wel u inzetten voor adoptie voor koppels met hetzelfde geslacht. Dat staat nu los van het VB overigens.
Als je anno 2021 nog altijd niet doorhebt dat seksuele geaardheid iets is waar je mee geboren wordt of dat zich ontwikkeld in het begin van uw bestaan dan leef je nog in de middeleeuwen. Maar voor is seksuele geaardheid en transgender zijn wel twee totaal andere dingen. Zeker bij dat laatste stel ik mij toch bepaalde vragen.

Ik snap niet hoe je er bij komt om letterlijk te zeggen.

'discriminatie is niet verkeerd, dat is gewoon conservatief'

Ik vind discriminatie niet oké.

Ik heb over transgenders ook eens vragen gehad, en toen heb ik die gesteld aan iemand met kennis van zaken Interessant gesprek wel.
Nee dat is totaal iets anders natuurlijk. Maar ik zie niet in waarom je niet en de heteroseksuele relatie op één kan zetten. Dat is conservatief akkoord, maar toch niet verkeerd? Tegelijk kan je wel u inzetten voor adoptie voor koppels met hetzelfde geslacht. Dat staat nu los van het VB overigens.
Waarom zou je in hemelsnaam (no pun intended) een seksuele voorkeur op één zetten? Dat doe je toch alleen maar om onderscheid te maken tussen de mensen die bij groep a/b horen? :unsure:

Ik herhaal het nog eens, je kan en de heteroseksuele relatie op één zetten, en tegelijk ook gewoon tolerant zijn naar homoseksuelen.
het probleem met 'tolerant' is dat dit woord meestal impliceert dat het niet ok is maar dat we het ook niet gaan verbieden.

Je kan dan blij zijn dat het niet verboden wordt, maar het blijft een feit dat men het niet ok vindt. En daar sta je dan als rechts-conservatief met je claim dat je de verdediger bent voor homorechten.

Soit, van een partij die dit zegt, hoef je niet veel te verwachten: "Geaardheid is iets voor binnen de slaapkamer."
"Ik heb niets tegen transgenders, maar wel tegen het mediacircus dat hier tegenwoordig rond opgevoerd wordt. Men doet alsof dit het nieuwe normaal is terwijl het altijd iets abnormaal zal blijven.”

Maar waar zit de discriminatie daarin?
Je discrimineert niemand, maar je laat de weegschaal meer naar de één kant slaan. Je sluit niemand uit, aanvaard iedereen en zet u in voor beide. Maar als je een keuze moet maken voor iets te moeten organiseren, en je kan maar één partij kiezen, dan zal de beslissing sneller op die ene partij vallen.
Wat ook langs de andere kant van het spectrum gebeurt, en veel extremer zelfs.

Je discrimineert niemand, maar je laat de weegschaal meer naar de één kant slaan. Je sluit niemand uit, aanvaard iedereen en zet u in voor beide. Maar als je een keuze moet maken voor iets te moeten organiseren, en je kan maar één partij kiezen, dan zal de beslissing sneller op die ene partij vallen.
Het is geen poging om jou te overtuigen hoor. Maar in welke situaties ga je een keuze moeten tussen heteroseksuelen en homoseksuelen en bovenal, waarom lijkt jou dat een goed idee om naar dergelijke beslissingen te gaan?

Dat is discriminatie... Je trekt één partij voor ten koste van de andere...

Vraag je nu echt waar de discriminatie zit in discriminatie? 🤯

Soit, van een partij die dit zegt, hoef je niet veel te verwachten: "Geaardheid is iets voor binnen de slaapkamer."
"Ik heb niets tegen transgenders, maar wel tegen het mediacircus dat hier tegenwoordig rond opgevoerd wordt. Men doet alsof dit het nieuwe normaal is terwijl het altijd iets abnormaal zal blijven.”
En zit daar misschien ook niet een beetje een grond van waarheid in?
Het is belangrijk dat LGBTQ actueel gehouden wordt en dat het leeft. Maar is de klepel niet een beetje te veel uitgeslagen naar die zijde? In de media is het heel hard opgeklopt, maar is dat niet een beetje overdreven? Ik stel mij dan de vraag of iemand die transgender in volle transitie is daar baat bij heeft, volgens mij niet. Ik denk dat deze persoon daar enkel maar extra negativiteit van ondervindt. Iets wat normaal en gangbaar is, daar hoef je toch niet tot in den treure over te spreken?

De regels rond veranderen van gender zijn streng. Maar volgens mij ook terecht. Het is geen ingreep waar we licht mogen overgaan, het verandert alles in uw leven. Je wilt niet dat iemand daar later spijt van heeft.

Dat is discriminatie... Je trekt één partij voor ten koste van de andere...

Vraag je nu echt waar de discriminatie zit in discriminatie? 🤯
Dan heb je mijn tekst niet goed gelezen. Je zet je voor beide in, maar op een moment dat je echt moet kiezen dan zal de weegschaal sneller naar één kant gaan. Het lijkt me toch geen raar gegeven dat je niet altijd de koek netjes kan verdelen, dat gebeurt nooit hoe hard je ook probeert. Er zal altijd een partij zijn die net iets meer heeft of krijgt dan de andere. Langs de andere kant van het spectrum is dat ook gewoon zo.

Dan heb je mijn tekst niet goed gelezen. Je zet je voor beide in, maar op een moment dat je echt moet kiezen dan zal de weegschaal sneller naar één kant gaan. Het lijkt me toch geen raar gegeven dat je niet altijd de koek netjes kan verdelen, dat gebeurt nooit hoe hard je ook probeert. Er zal altijd een partij zijn die net iets meer heeft of krijgt dan de andere. Langs de andere kant van het spectrum is dat ook gewoon zo.
Ik heb het heel goed gelezen. En nu ook weer : Waarom dat onderscheid zo maken? Waarom discrimineren? Je kiest hier bewust voor. Als dat onbewust gedeeltelijk zo uitkomt, dan zegt er ook niemand dat dit discriminatie is. Het gaat over bewust een onderscheid maken.

Ik heb het heel goed gelezen. En nu ook weer : Waarom dat onderscheid zo maken? Waarom discrimineren? Je kiest hier bewust voor. Als dat onbewust gedeeltelijk zo uitkomt, dan zegt er ook niemand dat dit discriminatie is. Het gaat over bewust een onderscheid maken.
Maar er wordt geen onderscheid gemaakt. Dat is net het hele punt. Het gaat erom wanneer je gedwongen wordt bewuste keuzes te maken. En ja dan maak je logischerwijs bewust een keuze, dat zit in het gegeven van bewust een keuze maken.

Hetgeen jij beschrijft gebeurt enkel bij organisaties die zich inzetten voor LGBTQ. Zij maken effectief een onderscheid. Maar ik zie dat niet als discriminatie, want de beweegreden daarachter is dat die gemeenschap te vaak vergeten is geweest.

Maar er wordt geen onderscheid gemaakt. Dat is net het hele punt. Het gaat erom wanneer je gedwongen wordt bewuste keuzes te maken. En ja dan maak je logischerwijs bewust een keuze, dat zit in het gegeven van bewust een keuze maken.

Hetgeen jij beschrijft gebeurt enkel bij organisaties die zich inzetten voor LGBTQ. Zij maken effectief een onderscheid. Maar ik zie dat niet als discriminatie, want de beweegreden daarachter is dat die gemeenschap te vaak vergeten is geweest.
Er wordt geen onderscheid gemaakt behalve als dit wel gedaan wordt? Je blijft gewoon jezelf tegenspreken?
In welke situaties zou je dan "een bewuste keuze" moeten maken om te discrimineren? Waarom zou je daar overigens ooit in gedwongen worden?

Er wordt geen onderscheid gemaakt behalve als dit wel gedaan wordt? Je blijft gewoon jezelf tegenspreken?
In welke situaties zou je dan "een bewuste keuze" moeten maken om te discrimineren? Waarom zou je daar overigens ooit in gedwongen worden?
Waarom je daar gedwongen in zou worden? Budget om te beginnen. Wat in feite het begin is van alle keuzes, je wilt graag alles aanpakken maar het budget ontbreekt vaak. Zo zal je dus andere zaken verkiezen boven zaken waar de LGBTQ baat bij heeft. Denk maar aan bijvoorbeeld adoptie die eigenlijk veel vlotter en vooral goedkoper moet. Ik denk dat niemand daar echt tegen is, maar dit kost geld en dit ontbreekt. Dit is natuurlijk geen zuiver onderwerp voor de LGBTQ, maar wel eentje die heel hard leeft in die gemeenschap.

Ik vind discriminatie perfect oké.

Ik discrimineer elke dag.
Elke keuze die je maakt is een discriminatie van een andere keuze.

Waarom je daar gedwongen in zou worden? Budget om te beginnen. Wat in feite het begin is van alle keuzes, je wilt graag alles aanpakken maar het budget ontbreekt vaak. Zo zal je dus andere zaken verkiezen boven zaken waar de LGBTQ baat bij heeft. Denk maar aan bijvoorbeeld adoptie die eigenlijk veel vlotter en vooral goedkoper moet. Ik denk dat niemand daar echt tegen is, maar dit kost geld en dit ontbreekt. Dit is natuurlijk geen zuiver onderwerp voor de LGBTQ, maar wel eentje die heel hard leeft in die gemeenschap.
Dat is geen concreet voorbeeld en weeral naast de kwestie.
Op welke manier is de bewuste keuze maken om te discrimineren een gedwongen budgetair gegeven?

Of zeg je nu dat het een budgetaire keuze is om heterokoppels te laten adopteren en homokoppels niet? Op wat is dat onderscheid dan gebaseerd?

Aub, antwoord op de vraag, in plaats van hetzelfde onzinnig riedeltje te herhalen.

@Renegadexxripxx Allé, nog ene die discriminatie niet snapt. Een keuze maken is niet per definitie discriminatie. Verre van.

Maar in wezen wordt hier toch niks verkeerd mee gezegd ?
Abnormaal wordt hier gezien als uiterst pejoratief een verwijt bijna, maar betekent eigenlijk gewoon stricto senso, afwijkend van de norm.
Als je erover nadenkt kan je dit toch ook zo zien ?

Je wordt geboren als "man", met alle uiterlijke kenmerken als man, uiteindelijk zal 99,9% zal dan zich ook innerlijk man voelen, moeder natuur heeft dit dan ook zo voorzien. Die laatste 0,1% voelt zich vrouw, dus daarmee wijken ze af van de gangbare norm. De norm is namelijk dat mannen zich ook mannelijk voelen, dat heeft de natuur dan ook zo voorzien (ingevolge gender verschillende hormonale balans, etc). Je kan/mag dan toch ook stellen dat een transgender afwijkt van de norm en bijgevolg a(b)normaal is ?
Een transgender zal zich dan ook enkel en alleen goed in zijn/haar vel voelen wanneer er een tussenkomst van de wetenschap plaatsvindt en er een hormonale therapie wordt geven, plastische chirurgie, etc. Je moet dan toch ergens wel toegeven dat er ergens een fout werd gemaakt door moeder natuur, de natuur had dit niet zo voorzien, want ander wasje direct geboren in een vrouwenlichaam in dit geval.
Het is toch ook niet omdat je zo'n redenering volgt dat je die mensen hun geaardheid niet respecteert of niet voor een gelijke rechten kan ijveren?
Maar moet je dan plots gaan ijveren voor volledige genderneutraliteit op alle mogelijke manieren (openbare toiletten, etc) voor slechts een handvol mensen die zich in die situatie bevinden, dat is dan kosten/baten misschien wel een brug te ver ?
Maar tegenwoordig ziet men in bijna alles wat je zegt als het niet strookt met "politieke correct" of "woke" gedachtengoed een belediging voor één of andere minderheidsgroep.

Taal is ook wel iets complexer dan dat. Ik heb ook al een paar keer gedacht dat er niets mis is met de term "abnormaal" in de absolute termen. Echter is taal iets dat continue evolueert. Bv. "Mongool" dat is eigenlijk van oorsprong "iemand die het downsyndroom heeft", maar wordt tegenwoordig veel meer als scheldwoord gebruikt dan waar het oorspronkelijk voor gebruikt werd. Waardoor dat je het, zelfs als je het in zijn originele context gaat gebruiken, dat het toch vaak als scheldwoord zal gezien worden.

Bij het woord "abnormaal" is het naast het "afwijkend van de norm" ook nog eens de connotatie, afhankelijk van de context, dat dit ook iets is dat niet oké is. Er hangt ook een waarde-oordeel mee aan vast.

Van "huisarts worden", zeggen we ook niet dat dit abnormaal is. Er zijn een kleine 19000 huisartsen in België, terwijl er zo'n 30000 mensen zouden zijn die zich identificeren als transgender.

Bij het woord "abnormaal" is het naast het "afwijkend van de norm" ook nog eens de connotatie, afhankelijk van de context, dat dit ook iets is dat niet oké is. Er hangt ook een waarde-oordeel mee aan vast.
Daar benoem je nu net het gehele probleem van de "woke" beweging en "politieke correctheid" die denk ik veel mensen tegen de borst begint te stuiten net daarom, men zoekt inderdaad achter elke uitspraak een negatieve connotatie en graaft dieper en dieper tot men denkt er een te hebben gevonden, ook al is het niet altijd zo.

Omdat een aantal personen "homo" gebruiken als scheldwoord, mag je het plots niet meer gebruiken, terwijl het eigenlijk gewoon afgekort homofiel betekent hetgeen staat voor homoseksueel. Als je spreekt over een gehandicapte, dan mag dit ook niet meer , het moet een anders-valide zijn, terwijl ik er quasi zeker van ben dat als ik morgen bij een ongeval mijn twee benen zou verliezen ik mij zeker niet ander-valide ga voelen, maar eerder gehandicapt.

Het is misschien belangrijk hoe je het verwoord (context), maar ik vind het belachelijk dat je bepaalde woorden niet meer mag/kan gebruiken terwijl er an sich niets mis mee is. Dus als ik nu ergens in de mond zou nemen transgender = abnormaal, ik eigenlijk bedoel, is niet zoals de meeste anderen en wijkt dus af van de norm, dat ik dan ook als plots FGLTB+ foob ga beschouwd worden, terwijl ik eigenlijk geen issues heb met gelijke rechten of tolerantie naar die mensen toe (heb hierboven ergens gelezen dat tolerant zijn ook al eerder pejoratief is ineens) omdat een aantal mensen (ook een minderheid) beslist hebben voor mij dat ik die woorden niet meer in de mond mag nemen, want het "politiek" niet correct.

Deze discussie doet me denken aan de south park aflevering met fags. Imo zijn niet de benamingen het probleem maar het gedrag dat men daar tegenover zet.

Terug
Bovenaan