Hλlf-Life

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
kojfOK4.png

Een mijlpaal in de game geschiedenis, zowel het origineel in 1998 als de follow up in 2004 alsook Alyx in 2020.

Good morning, and welcome to the Black Mesa Transit System. This automated train is provided for the security and convenience of the Black Mesa Research Facility personnel. The time is eight-forty seven A.M. Current outside temperature is - ... - Thank you, and have a very safe, and productive day.

In deze thread kan je alles kwijt dat ook maar iets te maken heeft met Half-Life. Kunnen we samen de tijd doden tot de eventuele terugkeer van de koning.

EA5eli1.png

Kweet, meer dan 20 jaar oud dus waarom nu deze thread? Well...

Valve is bezig aan een nieuw project (naast Deadlock) codenamed; White Sands
White Sands, located inside the Black Mesa area is the name of a NASA testing facility and a missile range in New Mexico. (It was the missile range where the first atomic bomb test detonation took place in 1945.)

%D0%BA%D0%BB%D0%BE%D1%83%D0%BD.gif

Time to suit up once more!

Verstokte Half-Life fans hebben dit jammer genoeg al ettelijke keren meegemakt dus kans bestaat zeker dat het ook nu weer vals alarm is but... na dat einde van HLA... hope springs eternal!

Voor mij hoeft Half-Life 3 eigenlijk niet meer, gewoon wat Valve en Gabe er gewoon niks meer mee gedaan hebben na HL2: Episode 2.... Gaat ook nooit meer zo goed worden als de games van toen en momenteel is het toch pure vaporware... En ja, Alyx was blijkbaar wel een topgame maar VR boeit mij niet. Ik geloof ook totaal niet dat 'Project White Sands' Half-Life 3 gaat worden..

Alyx heeft wel iets veranderd aan het einde van Episode 2, dus alleen daarom al geloof ik dat het nog niet gedaan zal zijn met Half-Life.

Ik denk dat ze net als met Alyx het in een nieuw jasje willen steken. Mijn speculatie is dat ze van HL3 ook een VR game willen maken, maar omdat VR minder aanslaat dan verwacht kijken ze de kat wat uit de boom.

Persoonlijk hoop ik dat HL3 een VR game wordt. Wat ze met Alyx wisten te bereiken was werkelijk fenomenaal. Na 4 jaar nog altijd niet getopped en voor mij de beste game ervaring die ik ooit heb gehad. Kwa immersie is er niets dat ook maar in de geburen komt.

Dat gezegd zijnde, HL3 als flagship game zal waarschijnlijk wel eerder voortbouwen op HL2 en om daarin een zo groot mogelijk publiek te bereiken eerder gewoon in flat 2d uitkomen. Hopelijk een hybrid waarin je zou kunnen kiezen tussen flat of VR maar dat lijkt me vrij veel werk om de gameplay voor beiden te optimaliseren. Toch denk ik niet dat Valve zo maar een HL game zou uitbrengen zonder iets baanbrekends te introduceren. Datamining van source2 releases duiden op grootschalige experimenten met voxel based total environmental destruction dus misschien met gravity gun heelder gebouwen aan gort scheuren? :hurrr:

Nu van mij hoeven ze eigenlijk niet het wiel heruit te vinden. Een lineaire shooter die het verhaal voortzet in typische valve level quality? I'd take it!

anyway; this thread needs more half-life shitposting!

Nu van mij hoeven ze eigenlijk niet het wiel heruit te vinden. Een lineaire shooter die het verhaal voortzet in typische valve level quality? I'd take it!

Dit dus hé. Half-Life 2 was en is voor mij nog steeds de beste lineaire shooter ooit, zelfs wanneer je nu 20 jaar later die graphics en gameplaybeelden terug ziet, dat blijft gewoon fenomenaal. Ook het algemeen design, de sfeer, het verhaal,...

Ik game niet al te veel meer, maar een HL3 is instabuy.

Persoonlijk hoop ik dat HL3 een VR game wordt. Wat ze met Alyx wisten te bereiken was werkelijk fenomenaal. Na 4 jaar nog altijd niet getopped en voor mij de beste game ervaring die ik ooit heb gehad. Kwa immersie is er niets dat ook maar in de geburen komt.

Dat gezegd zijnde, HL3 als flagship game zal waarschijnlijk wel eerder voortbouwen op HL2 en om daarin een zo groot mogelijk publiek te bereiken eerder gewoon in flat 2d uitkomen. Hopelijk een hybrid waarin je zou kunnen kiezen tussen flat of VR maar dat lijkt me vrij veel werk om de gameplay voor beiden te optimaliseren. Toch denk ik niet dat Valve zo maar een HL game zou uitbrengen zonder iets baanbrekends te introduceren. Datamining van source2 releases duiden op grootschalige experimenten met voxel based total environmental destruction dus misschien met gravity gun heelder gebouwen aan gort scheuren? :hurrr:

Alyx is destijds puur ontwikkeld om Meta/Oculus de poten van onder hun stoel te zagen. Valve wilde iets om hun eigen hardware te boosten, dus hebben ze een game in het HL universum gemaakt.

Aangezien die nood er niet meer is en de niet VR markt gigantisch is, zal een eventuele HL3 gewoon een 2D game worden.

Ofwel komt het pas over 10 jaar uit wanneer iedereen in VR speelt. Who knows :)

zelfs wanneer je nu 20 jaar later die graphics en gameplaybeelden terug ziet, dat blijft gewoon fenomenaal. Ook het algemeen design, de sfeer, het verhaal,...

Volmondig akkoord en dat zijn ze na al die jaren nog altijd niet verleerd. Een game renderen in VR vergt bijna dubbel zoveel werk en toch is Valve er met Alyx in geslaagd om één van de knapste games aller tijden neer te zetten zelfs in vergelijking met 2d games.

SjTyeAO.jpeg

lh0IImX.jpeg
6oyp6xs63vf71.jpg

AjoPQIw.jpeg
upZyPCB.jpeg

Y2fLFwMTH5oAW2TkyDYoJV.jpg

TZFmWnW.jpeg

Bij momenten knipper je echt met je ogen omdat het allemaal zo jawdropping is.

Meeste games in VR komen niet veel verder dan cartoony graphics. Ik weet niet juist hoe ze het doen maar een combinatie van ultra realistische textures en insane lighting zorgt ervoor dat dit als boter draait op zelfs low spec hardware en in VR. :crazy:

Jammer dat we niet reeds meer Source2 games werden voorgeschoteld.

Also; here's another shitpost :woohoo:

destijds puur ontwikkeld om Meta/Oculus de poten van onder hun stoel te zagen.
Eerste keer da'k dat hoor.
Alyx is voor zover ik weet gewoon ontwikkeld omdat ze evengoed ogen hadden op de VR markt. En Gabe al jaren uitgesproken was over eigen hardware om games te ontwikkelen.

Alyx hier nog steeds niet uitgespeeld.
VR kost hier letterlijk teveel energie/tijd om er in te geraken. Het is een pannekoeken wereld jongens. Zou alvast verschieten moest het weer VR worden.

Maar een echte markt voor cinematische high end fps dat geen multiplayer component draait is er eigenlijk niet meer.
Die laatste klassieke "fps" met een prachtige campaign had weldegelijk ook nog een zeer sterke multiplayer.. en voor succes hebben ze dan nog moeten buigen voor het battle royal model.

Alyx is destijds puur ontwikkeld om Meta/Oculus de poten van onder hun stoel te zagen. Valve wilde iets om hun eigen hardware te boosten, dus hebben ze een game in het HL universum gemaakt.

Aangezien die nood er niet meer is en de niet VR markt gigantisch is, zal een eventuele HL3 gewoon een 2D game worden.

Ofwel komt het pas over 10 jaar uit wanneer iedereen in VR speelt. Who knows :)

Dat lijkt me een nogal cynische kijk. Niet vergeten dat Valve zelfs zijn schouders gezet had onder die allereerste oculus kickstarter en dat ze samen met HTC de Vive uitbrachten voor meta Rift ooit een ding was. Nog voor facebook zichzelf er mee moeide reffereerde Gabe vaak naar nintendo die hardware ontwikkelde zoals de Wii die hen in staat stelde om daar dan in games mee te innoveren. Ze hadden toen ook al een hardware divisie en waren met vanalles aan het experimenteren. Ze zijn enorm gepassioneerd door VR en zijn ook nu nog bezig met het ontwikkelen van een next gen VR headset. Als die uitkomt, geruchten hebben het over begin 2025 zal dat hopelijk ook weer samen met een flagship title zijn. Nu dat gezegd zijnde, ik vrees wel dat je gelijk gaat hebben en dat HL3 eerder terug een flat game zal worden omdat te weinig mensen met VR bezig zijn voor zo'n earth shattering release daartoe te beperken.

We weten al langer dat ze al een paar keer aan HL3 begonnen zijn maar het altijd geschrapt hebben. Alles in deze video is vrij circumstancial maar wel recent dus dat er dingen aan het bewegen zijn is wel vrij zeker... 🤞Zelfs al zijn het allemaal maar experimenten die uiteindelijk terug in een schuif verdwijnen, wel een interessante kijk in valve's interne keuken.

4OAnLjw.jpeg

Borealis staat prolly nog op het programma voor Half-Life 3 alhoewel het met stasis en timejump shenanigans in feite alle richtingen uit kan.

but...

(veel plezanter het zelf te ervaren in VR dan op youtube te kijken!)

SPOILER SPOILER SPOILER

SPOILER SPOILER SPOILER

Goed nieuws dat die ook terug actief zijn maar wil wel even meegeven dat dit te maken heeft met Project Borealis

Een fanmade vervolg op episode 2.
Die zijn al een hele tijd radiostil maar waren wel vrij high level bezig met zelfs het ontwikkelen van nieuwe tech.

Terug
Bovenaan