Hobby's en sporten organiseren rond een pasgeboren kind door hulp van familie

iamhollywood

Well-known member
Edit Crew: dit topic is afgesplitst uit een ander topic, over seks in de relatie.

Los van dit topic heb ik soms gevoel dat vrouwen veel seks willen, eens ze hun kinderen hebben waar ze het voor doen. En dan mag de man op zijn kin kloppen ik wil niet veralgemenen. Dat is ook zo met uiterlijk eens ze ne vaste man hebben boeit het hen soms niet zozeer om nog goed uit te zien voor de partner. Als ik mis ben mogen jullie het ook zeggen...
Omdat met klein kinderen je simpelweg geen tijd hebt om uren in te fitness te kruipen :/. Voor elke hobby moet je met elkaar afstemmen wie bij de kinderen blijft, beiden partners willen een hobby blijven uitoefenen.
En het is al een wonder dat je naast uw werk, kinderen en weinig slaap uw huishouden rond krijgt.

Ik deed vroeger best wat sport: verschillende groepslessen per week, uren op pad met de koersfiets en personal training. Ik zie niet hoe ik met een baby nog op mijn koersfiets geraak, overweeg hem te verkopen. Enige beweging die overblijft is wekelijks 1 groepsles, een sessie bij de personal trainer (de baby gaat mee) en wandelen bij droog weer. Mijn vriend gaat 1 keer per week gaan paddelen en hoopt af en toe zondags nog eens op zijn koersfiets te geraken.
En ik denk dan soms: ‘ik heb genoeg materiaal en ken genoeg oefeningen, ik sport thuis wat’, maar zodra de baby slaapt is het lopen om de vele wasjes rond te krijgen, eten op tafel te toveren en alle admin te verwerken :unsure: .

Een zwangerschap is hoe dan ook een aanslag op uw lichaam :/.

Laatst bewerkt door een moderator:
@iamhollywood oh sweet summerchild. 1 kind is easy.

Mijn madam had na de bevalling bevalling verlof en nog 6mnd ouderschapsverlof. Long story short, vorig jaar 3 mnd gewerkt. Nu werkt ze 4/5 zodat ze s avonds genoeg tijd heeft om ze van creche en school op te halen. Die heeft in 2025 12 verlof dagen of zo (ADV incl.). Skireis vorige week en anderhalve week in de zomer en op.

Yours truly mag in 2025 elke vakantie opdraven om voor de 3 smurfen te zorgen. Maar ook ik heb niet genoeg verlof om En krokus En pasen En zomer En herfstvakantie te overbruggen. En zowel school en creche zijn alle vakantie volledig gesloten (zelfs de volledige 2mnd in zomer).

Maandag en dinsdag bij mijn ouders. Ritje van 250km. Tijdens werken break alle shopping gedaan voor de week. Woensdag baby bij schoonouders en de 2 andere thuis terwijl ik gewerkt heb. Gisteren alle 3 thuis en tussenin gewerkt (halve dag verlof). Vandaag baby bij schoonouders en ik naar de binnenspeeltuin met de 2 andere. In de binnenspeeltuin gewerkt.

Ik heb al veel geluk dat ik 100% thuis werk en alle was en admin en koken tussenin kan doen. Mijn kwartiertje vrije tijd zit erop, ik begin aan de avond opruim shift en dan tussen 21 en 22h is er wat "me time". Ik ben al content dat ik mijn 2h loopje op zondag kan doen. Ik heb goeie genetics, ik blaas niet op met weinig sport.

Als je wil dat je madam geen vette pad wordt, moet je je tijd goed organiseren. Ze is nu vb naar haar hobby buitenshuis zodat ze weer happy citizen wordt. Dat is het dan weer voor deze week :laugh:

Om mijn madam te citeren "ik heb geen tijd om ziek te zijn".

We moeten er even door. Als ze heel 2025 werkt, heeft ze volgend jaar weer een vol tellertje. Dan zitten ze alle 3 in dezelfde school waar er na-opvang is tot 19.00. Niet dat we dat nodig hebben, maar het scheelt toch wat in mentale rust dat je niet gepoept kunt zijn omdat er een file is tussen school en creche en je te laat toekomt op je avond tazi dienst.

Omdat met klein kinderen je simpelweg geen tijd hebt om uren in te fitness te kruipen :/. Voor elke hobby moet je met elkaar afstemmen wie bij de kinderen blijft, beiden partners willen een hobby blijven uitoefenen.
En het is al een wonder dat je naast uw werk, kinderen en weinig slaap uw huishouden rond krijgt.

Ik deed vroeger best wat sport: verschillende groepslessen per week, uren op pad met de koersfiets en personal training. Ik zie niet hoe ik met een baby nog op mijn koersfiets geraak, overweeg hem te verkopen. Enige beweging die overblijft is wekelijks 1 groepsles, een sessie bij de personal trainer (de baby gaat mee) en wandelen bij droog weer. Mijn vriend gaat 1 keer per week gaan paddelen en hoopt af en toe zondags nog eens op zijn koersfiets te geraken.
En ik denk dan soms: ‘ik heb genoeg materiaal en ken genoeg oefeningen, ik sport thuis wat’, maar zodra de baby slaapt is het lopen om de vele wasjes rond te krijgen, eten op tafel te toveren en alle admin te verwerken :unsure: .

Een zwangerschap is hoe dan ook een aanslag op uw lichaam :/.
Een baby blijft niet voor altijd even klein en hulpbehoevend hé. Die eerste jaren is dat een kwestie van je hobby pauzeren of alleszins aanpassen, maar er komt wel een moment dat die gewoon door een ouder kunnen verzorgd worden en de andere kan gaan koersen hoor. Als de kinderen doorslapen heb je best nog wel wat uren 's avonds ook.

Een baby blijft niet voor altijd even klein en hulpbehoevend hé. Die eerste jaren is dat een kwestie van je hobby pauzeren of alleszins aanpassen, maar er komt wel een moment dat die gewoon door een ouder kunnen verzorgd worden en de andere kan gaan koersen hoor. Als de kinderen doorslapen heb je best nog wel wat uren 's avonds ook.
Behalve als er borstvoeding wordt gegeven valt dat toch ook nog best mee met 1 kind.. Als je geen tijd vind met 1 gezond kind ben je het gewoon slecht aan het inplannen :)

Behalve als er borstvoeding wordt gegeven valt dat toch ook nog best mee met 1 kind.. Als je geen tijd vind met 1 gezond kind ben je het gewoon slecht aan het inplannen :)
Goh, gezonde kinderen slapen ook niet altijd even goed door natuurlijk.

Hier werd het de eerste maanden toch niet geapprecieerd moest ik zoals vroeger 3 keer per week 3 uur weg zijn. Wedstrijden waar ik een hele dag voor weg was, waren ook niet aan de orde. Ik heb dat opgelost met een homegym, maar veel hangt ook af van je activiteit en niveau. Ik kon onmogelijk blijven presteren zoals daarvoor met dat slaapgebrek. In het geval van koers kan je ook niet eens een uurtje gaan rijden, dat is geen training.

Anyway, lijkt me allemaal logisch en overkomelijk om het voor kinderen even rustiger aan te doen, vermits we geen professionele atleten zijn. Maar eenmaal dat allemaal wat in zijn plooi valt kan je weer verder. Al moet ik wel zeggen dat ik nog altijd niet slaap als ervoor en ik vaak bots op het feit dat ik daardoor (en de leeftijd waarschijnlijk) niet meer mijn oude niveau kan halen.

Vrienden van me hebben een kind van 3.5 dat nog meerdere keren per nacht wakker wordt. Die kerel kon best een stukje lopen, was ook een ok voetballer. Hij lijkt op die 3.5 jaar zo'n 10 jaar verouderd te zijn en is blij als hij nog eens 5 km kan lopen zonder teveel pijn.

En dit alles gaat natuurlijk over mannen, waar de organen niet allemaal opzij zijn geduwd door een baby die daarna door een bekken moet waarvan de ligamenten ook hormonaal worden versoepeld.

Laatst bewerkt:
Er is een groot verschil tussen intensief sporten met een heel schema aan legday - abs-day - armen / 3 keer per week op uw koersfiets kruipen etc en effectief als koppel u organiseren dat beide partners afzonderlijk 2 keer per week kunnen gaan sporten :/. Je wil als koppel ook nog samen met de kinderen iets doen? Je wil ook eens iets doen met vrienden (moet je opnieuw als beide partners uw organiseren). Je hebt extra zorgen, naast uzelf vraagt dat kind dagelijks een hele voorbereiding en rompslomp.

Men meent hier dat meeste vrouwen er na kinderen niet meer even tiptop uitzien zoals ervoor en zich zelf bewust zouden laten gaan. Je kan IETS doen maar de doorgedreven sportroutine van ervoor wordt toch moeilijk. De verplichtingen als student/20-jarigen liggen anders dan die van een werkende moeder. Als je als partner verwacht dat uw vrouw er na 2 kinderen nog even hard uitziet als een vamp voor de zwangerschappen ben je niet realistisch. Na een zwangerschap ga je met 2 keer per week sporten en op voeding letten niet weer een even platte buik als ervoor krijgen, dat lichaam heeft afgezien. Een sessie kiné waarbij de nadruk vooral ligt op buikspieren en bekkenbodem doet ronduit pijn.
En dan heb je inderdaad nog ouderdom, uw lichaam gaat achteruit met de jaren.

Hell het is al een mirakel dat je tijdens de new born fase gedoucht geraakt 😅.

Laatst bewerkt:
Hangt natuurlijk van situatie tot situatie af. Ik ben een fervent marathonloper en die hobby heb ik de voorbije jaren na de geboorte van ons kind toch niet moeten terugschroeven, heb zelfs mijn beste tijden ooit gelopen het laatste jaar. In de maanden voor een marathon loop ik zo goed als elke dag. Ik kan 3 à 4 dagen van thuis werken, en ben heel flexibel qua werkuren, dus ik loop zo goed als elke weekdag onder de middag. 1 avond in de week train ik bij een atletiekclub, dus die avond staat mijn vrouw er alleen voor wat voor haar geen probleem is. Er zijn dagen dat ik smorgens vroeg opsta, al een uur (of langer) werk, mijn kind naar school doe, tijdens de middag 1.5 uur ga lopen, om half 4 aan de schoolpoort sta, heel de avond aanwezig ben voor mijn kind, en dan indien nodig nog een uur of 2 uur savonds werk als mijn kind slaapt. Ik weet dat dat niet voor iedereen mogelijk, maar met bepaalde keuzes in het leven is er echt wel veel mogelijk. Ik merk bij de meeste ouders dat "geen tijd hebben voor hobbies", eerder "geen goesting meer hebben in hobbies" is.

Laatst bewerkt:
Hell het is al een mirakel dat je tijdens de new born fase gedoucht geraakt 😅.

Is dat ook gewoon niet een beetje omdat de moderne moeder TE veel haar best wilt doen?
Als een soort voorafname op het feit dat ze nooit meer zo veel bij dat kind gaat zijn als nu? Binnen enkele maanden gaat mama terug werken en stapt ze terug in de rat race, tijd voor kleine Bobby wordt beperkter en het kind ziet meer de onthaalmoeder en de vrouw van de crèche dan mama.

Algemeen zie ik gewoon te veel ouders die te krampachtig ouder willen zijn en zichzelf te veel wegcijferen. Een ongelukkige ouder is ook geen goede ouder.
De klepel moet ook niet te ver doorslaan, maar naar geen van beide kanten.

Hangt natuurlijk van situatie tot situatie af. Ik ben een fervent marathonloper en die hobby heb ik de voorbije jaren na de geboorte van ons kind toch niet moeten terugschroeven, heb zelfs mijn beste tijden ooit gelopen het laatste jaar. In de maanden voor een marathon loop ik zo goed als elke dag. Ik kan 3 à 4 dagen van thuis werken, en ben heel flexibel qua werkuren, dus ik loop zo goed als elke weekdag onder de middag. 1 avond in de week train ik bij een atletiekclub, dus die avond staat mijn vrouw er alleen voor wat voor haar geen probleem is. Er zijn dagen dat ik smorgens vroeg opsta, al een uur (of langer) werk, mijn kind naar school doe, tijdens de middag 1.5 uur ga lopen, om half 4 aan de schoolpoort sta, heel de avond aanwezig ben voor mijn kind, en dan indien nodig nog een uur of 2 uur savonds werk als mijn kind slaapt. Ik weet dat dat niet voor iedereen mogelijk, maar met bepaalde keuzes in het leven is er echt wel veel mogelijk. Ik merk bij de meeste ouders dat "geen tijd hebben voor hobbies", eerder "geen goesting meer hebben in hobbies" is.
Al eens bij stil gestaan dat veel mensen niet die flexibele werkuren hebben en ergo hun dag helemaal anders moeten plannen. En dat heeft toch ook een serieuze impact.

Is dat ook gewoon niet een beetje omdat de moderne moeder TE veel haar best wilt doen?
Als een soort voorafname op het feit dat ze nooit meer zo veel bij dat kind gaat zijn als nu? Binnen enkele maanden gaat mama terug werken en stapt ze terug in de rat race, tijd voor kleine Bobby wordt beperkter en het kind ziet meer de onthaalmoeder en de vrouw van de crèche dan mama.

Algemeen zie ik gewoon te veel ouders die te krampachtig ouder willen zijn en zichzelf te veel wegcijferen. Een ongelukkige ouder is ook geen goede ouder.
De klepel moet ook niet te ver doorslaan, maar naar geen van beide kanten.
De meeste ouders spenderen ook gewoon graag tijd met hun kinderen. Ik vind het een beetje onnozel hoe dat in deze discussie vaak wordt gelijkgesteld aan een andere verplichte activiteit van x uur.
Waarom kan 1 van beide ouders niet gewoon enkele jaren deeltijds werken?
Oh wacht, men wil én én én…
Want dan kan de ene partner koersen of marathons lopen overdag met de baby op de rug en/of die 's avonds aan de werkende partner geven om te gaan sporten? Of deeltijds werken om je kind bij wildvreemden te dumpen (€€€) en te gaan sporten?

Veel goede raad wel over hoe anderen hun leven kunnen inrichten, ongetwijfeld komende van ervaringsdeskundigen.

Laatst bewerkt:
Voor vele koppels is een kind onbetaalbaar en toch beginnen ze er aan. Een kind komt ook in vele gevallen niet gepland dus ja, als er al een kleine kinderwens was, ga je niet voor abortus in dat geval.

Ik hunker naar de jaren 60-70-80 waar de vrouw thuisbleef bij het kind. Het kind kreeg een maximale opvoeding, de vader ging werken en kwam voldaan thuis. Eten gereed en alles was geregeld. Weinig stress voor beide partijen.

Ik kan hier talloze verhalen vertellen van vrienden die zeer ongelukkige en harde verhalen hebben meegemaakt dankzij hun kinderen. Maar dat is nog altijd taboe. Daar wordt amper over gesproken. Alleen wanneer je daar zélf over begint, komen de verhalen van begrip naar boven. Misschien een idee voor dat programma van Philippe Geubels zondagavond. Het enige wat verteld wordt zijn de leuke momenten met de kinderen. Alsof dat iets magisch is. Helaas is de waarheid dat mensen 1u me-time hebben per dag. Dat is toch een immens verschil met vroeger.

Er zijn er die een goede relatie hebben met hun grootouders, maar zelfs dat loopt in mijn omgeving fout af (kanker - dood - weg extra hulp). Sommigen hebben het echt moeilijk, en dat allemaal dankzij dat kind.

Laatst bewerkt:
Voor vele koppels is een kind onbetaalbaar en toch beginnen ze er aan. Een kind komt ook in vele gevallen niet gepland dus ja, als er al een kleine kinderwens was, ga je niet voor abortus in dat geval.

Ik hunker naar de jaren 60-70-80 waar de vrouw thuisbleef bij het kind. Het kind kreeg een maximale opvoeding, de vader ging werken en kwam voldaan thuis. Eten gereed en alles was geregeld. Weinig stress voor beide partijen.

Ik kan hier talloze verhalen vertellen van vrienden die zeer ongelukkige en harde verhalen hebben meegemaakt dankzij hun kinderen. Maar dat is nog altijd taboe. Daar wordt amper over gesproken. Alleen wanneer je daar zélf over begint, komen de verhalen van begrip naar boven. Misschien een idee voor dat programma van Philippe Geubels zondagavond. Het enige wat verteld wordt zijn de leuke momenten met de kinderen.
En in het weekend op cafe om daarna zat thuis te komen en uw vrouw afmotten als ze erover zaagde. En dan ging ze naar de buren om te klagen dat ge zat waart en dan klopte uw buurman ze ook nog eens af want hij wist dat ge zat was want het was met hem dat ge op cafe zat.
Aach. Schone tijden.

:sarcastic:

Vraag me of of niet veel vrouwen stiekem ook gewoon niet eens vaker thuis willen blijven of gewoon niet meer werken eens er kinderen zijn.

Een vrouw stelt haar kind altijd eerst (oké er zijn uitzonderingen).
Kind komt voor werk.

Arme gezinnen: man werkt, vrouw thuis
Middenklasse: man en vrouw werken
Rich people: man werkt en vrouw doet een activiteit om bezig te zijn en onder de mensen te zijn.

Maar sinds vrouwen onderdrukt/gestigmatiseerd worden (door andere vrouwen!) die zeggen dat ze liever stay-at-home mom zouden zijn, is dit natuurlijk zwaar taboe.

Beetje jammer dat er hier op forum (zie enkele Posts hierboven) direct met onnozele opmerkingen wordt geschermd van :man op café en thuiskomen en vrouw afkloppen ook dan?”

Man man man

Terug
Bovenaan