Hockey

Kan er mij eens iemand uitleggen waarom ze hun keeper eraf halen. Met keeper was het mss 2-2 geweest. Hoeveel makkelijker kan je doelpunten weggeven dan met een open goal?

Ze moeten eerst al in de cirkel geraken om te scoren, is Spanje mss 1 of 2 x gelukt in die tijd en dan natuurlijk scoren ze op strafcorner.

Strafcorner zonder goalie is meestal dodelijk natuurlijk dus pure gok dat je neemt.

Extra veldspeler weegt gewoon enorm op de verdediging (of zou toch moeten alleszins).

Zonder die extra veldspeler hadden ze mss nooit gescoord op strafcorner, maar had idd mss die 2-3 ook niet gevallen.

Jammer maar wat heb ik toch genoten van deze echte gouden generatie ( en niet de rode duivels die niets gewonnen hebben) die hockey mannen hebben alles gewonnen wat er te winnen valt echt respect.

Jammer dat het zo moet eindigen natuurlijk een echte non match maar ze hebben echt alles gegeven.
Ze hebben deze match wel gespeeld zoals de Rode Duivels eerder op het EK: als betere ploeg toch niet durven het spel in handen nemen en aanvallen, teveel terugkruipen en angst voor de tegenstander.

Ik ben er nog niet uit voor morgen, supporteren voor eeuwige rivaal Nederland, of voor Spanje, de ploeg die ons heeft uitgeschakeld. :confused:

Edit: Of misschien gewoon mee juichen met het land waarvan er veel supporters rond ons zitten. 🤷‍♂️

Dikke prestatie van de Panthers ! Het niveau nog een beetje naar omhoog en dan moet China zeker te pakken zijn, tis nu echt het moment om die kans te voor een medaille te grijpen. Ooit gaat het eens raak zijn en ik hoop dat het op deze OS mag gebeuren.

Hockey is dan ook geen fijne sport om live te bekijken. Een hoop spelers die achter een razendsnelle bal hollen die je door zijn grootte nauwelijks ziet.
1 keer een match bekeken en nooit meer.
Zie je die bal live beter of slechter dan op televisie? Ben al een tijdje aan het denken om eens live naar het hockey te gaan kijken. Zeker als een dag is waar zowel de Lions als de Panthers spelen lijkt me dat wel interessant.

Zie je die bal live beter of slechter dan op televisie? Ben al een tijdje aan het denken om eens live naar het hockey te gaan kijken. Zeker als een dag is waar zowel de Lions als de Panthers spelen lijkt me dat wel interessant.
Zoals zowat in elke sport zie je dat beter op TV dan in het echt.

Die lege plaatsen in het hockey zijn toch echt telkens opmerkelijk.
Het hele stadion zat vol voor Nederland. Nadien waren er heel wat lege plaatsen in de tribune zonder schaduw, de tribune aan de overzijde, waar ik zelf zat, was nog goed gevuld. In die temperaturen zou ik als Belg ook niet in de bakkende zon blijven zitten voor Holland. Daar moest je toch al wel die hard voor zijn. Het probleem is dat die tribune het vaakst in beeld is.

Het hele stadion zat vol voor Nederland. Nadien waren er heel wat lege plaatsen in de tribune zonder schaduw, de tribune aan de overzijde, waar ik zelf zat, was nog goed gevuld. In die temperaturen zou ik als Belg ook niet in de bakkende zon blijven zitten voor Holland. Daar moest je toch al wel die hard voor zijn. Het probleem is dat die tribune het vaakst in beeld is.
Eerder jammer dat het niet verkocht wordt per match i.p.v. dag.

Het is per sessie en een sessie zijn 2 wedstrijden. Het is inderdaad jammer als er mensen vertrekken (of laat toekomen), maar het zijn de Spelen en als je zoals wij de Belgen maximaal wil aanmoedigen, dan pendel je veel tussen venues. Wij kwamen pas halverwege de wedstrijd van Nederland toe. Anderzijds is dat logistiek wel moeilijk om een stadion leeg en weer gevuld te krijgen binnen het half uur.

Terug
Bovenaan