Hoe en hoe vaak maken jullie tijd voor elkaar?

Ik lees hier vaak “quality-time”, maar hoort niet elk moment samen “quality te zijn”?
Lijkt me alsof dit zo wordt opgedrongen?

Het is wat het is, het leven.
Er is een groot verschil voor mij tussen gewoon op de zetel langs elkaar tijd door te brengen, of actief iets samen doen (uit eten gaan, samen sporten, samen een puzzel maken, ...).
Nu, ik kan van beide genieten he, maar zonder "actieve" quality time begin je al snel naast elkaar te leven in plaats van samen te leven uit mijn ervaring.

En opgedrongen, goh, een relatie moet je werk in steken he.

Momenteel te weinig, vanwege zwangerschapsmisselijkheid en griep combo, voornamelijk.

Anders best nog wel veel, één a twee keer per week gaan tennissen samen, hier en daar is een tornooi samen spelen, als we gaan quizzen is ze meestal ook mee. Gaan eten regelmatig met twee, hier en daar is paar dagjes weg, één keer per jaar proberen grotere reis te doen. Vaak samen wandelen met de honden, al wel is samen winkelen (eten en drinken etc dan, shoppen vind ik verschrikkelijk), voor TV hangen gebeurd ook bijna altijd samen (al is zij dan wel eerder het type ik tokkel wat op de smartphone). En ik vind even samen liggen 's avonds in bed voor in slaap te vallen toch ook wel heerlijk, dat lukt niet 100% elke dag uiteraard, maar op dagen waar je allebei samen gaat slapen, vind ik dat redelijk cruciaal dat er nog is even gebabbeld wordt.

Zo werd er eergisteren enkel een rug getoond, waarna ik me na tien minuten maar gedraaid heb, loop ik nog slecht van (en is ook zo gezegd aan de partner die wel begrip toont). Er is altijd de mogelijkheid om even heel kort een liefdevol moment te hebben, imo, als zelfs dat er niet afkan dan is spoed de enige correcte beslissing, imo, want dan ben je op sterven na dood (of toch op zijn minst je relatie).

Veel te weinig voor het ogenblik, maar het was voor ons beiden duidelijk dat dit nu eenmaal zo ging zijn voor een periode van 6 maanden tot een jaar (hopelijk).

We gaan 1x per maand wel uiteten zonder de kinderen, maar buiten dat wordt er eigenlijk geen tijd gemaakt om actief samen iets te doen zonder afleidingen. Met net een zaak op te starten werk ik ook gewoon alle dagen en avonden bijna + in het weekend.
Meeste dagen zijn opstaan, werken tot 18u, 2 uur met de kinderen bezig zijn en hun in bed steken en dan terug werken tot 23u. In het weekend zijn het de activiteiten van de kinderen en daarbuiten ook werken of klusjes doen die moeten gebeuren.

Quasi nooit. Eén keer per jaar een weekendje en één keer per 2 à 3 maanden eens 's middags uiteten.

We wonen relatief ver van onze ouders. En we moeten al maximaal op onze ouders rekenen om alles op te vangen qua personeelstekort in de crèche, stakingen in de crèche, stakingen op school, schoolvakanties op te vullen, ...

Hier zijn we meestal wel klaar rond 20u30 met kinderen in bed te steken en huishoudtaken te doen, daarna kijken we altijd samen TV.
Qua uitjes gaan we 2 keer per jaar eens op hotel voor onze verjaardag en +/- 2 keer per jaar eens op restaurant in het weekend. Daarnaast nemen we ook gemiddeld 2 keer per jaar eens een halve dag verlof om samen te gaan lunchen. Meer mag maar moet eigenlijk niet voor ons.

Bewust kinderloos dus sowieso wat meer vrijheid natuurlijk. Wij doen quasi alles samen.

Elke ochtend samen opstaan en klaarmaken voor de werkdag. Als we beide naar kantoor gaan eerst nog met de jonden gaan wandelen.

In de week twee avonden hondenschool samen, twee avonden samen in de zetel hangen voor tv of met een boek en dan één avond waarop we meestal een grote wandeling doen of met vrienden afspreken.

In het weekend vaak weg met de honden of op weekend. We spreken eigenlijk zelden apart af met iemand. Ik ben wel vaak aan het klussen in huis of de tuin, dat is voor mij meer dan voldoende me-time.

We gaan twee keer per jaar een paar weken samen op reis en zijn vaak een weekendje weg. Om de twee jaar ga ik twee weken alleen hiken, zij gaat al eens op weekend met een vriendin.

Ik denk niet dat ik te klagen heb, al kan ik begrijpen dat wij misschien te weinig me-time hebben voor sommigen. Zij heeft daar totaal geen behoefte aan en ik krijg die meer dan genoeg.

Momenteel te weinig, vanwege zwangerschapsmisselijkheid en griep combo, voornamelijk.

Anders best nog wel veel, één a twee keer per week gaan tennissen samen, hier en daar is een tornooi samen spelen, als we gaan quizzen is ze meestal ook mee. Gaan eten regelmatig met twee, hier en daar is paar dagjes weg, één keer per jaar proberen grotere reis te doen. Vaak samen wandelen met de honden, al wel is samen winkelen (eten en drinken etc dan, shoppen vind ik verschrikkelijk), voor TV hangen gebeurd ook bijna altijd samen (al is zij dan wel eerder het type ik tokkel wat op de smartphone). En ik vind even samen liggen 's avonds in bed voor in slaap te vallen toch ook wel heerlijk, dat lukt niet 100% elke dag uiteraard, maar op dagen waar je allebei samen gaat slapen, vind ik dat redelijk cruciaal dat er nog is even gebabbeld wordt.

Zo werd er eergisteren enkel een rug getoond, waarna ik me na tien minuten maar gedraaid heb, loop ik nog slecht van (en is ook zo gezegd aan de partner die wel begrip toont). Er is altijd de mogelijkheid om even heel kort een liefdevol moment te hebben, imo, als zelfs dat er niet afkan dan is spoed de enige correcte beslissing, imo, want dan ben je op sterven na dood (of toch op zijn minst je relatie).
Ik heb tijdens mijn zwangerschap covid gehad en dat is effectief op spoed geëindigd, ben van bij de huisarts afgevoerd geweest. Als je zwanger bent mag je praktisch niets van hulpmiddeltjes nemen en je bent sowieso al extra vermoeid, een herstel duurt eveneens dubbel zolang. Ik kreeg er toen ook weinig woorden uit…

Wacht maar tot die baby er effectief is ;). Met een baby van bijna 3 maand is er hier effectief geen tijd voor elkaar. Wij lunchen en eten s’avonds samen maar ook dan zit ons dochtertje in haar newbornstoeltje bij ons aan tafel. Ons dochter kan echt niet ‘alleen zijn’, die wil altijd op schoot liggen of naast ons zijn. Zij wil niet in haar parkje of alleen in haar bedje slapen, als we er haar al slapend in leggen begint ze binnen de 20 minuten hysterisch te huilen. Zij slaapt dus overdag op schoot (serietje aan en haar laten dutten). Ik ga na haar laatste fles om 20-21u met haar naar boven en moet effectief naast de cosleeper blijven liggen, ze is op 5 min in slaap maar moest ik terug naar beneden gaan is ze meteen wakker. Was gisterenavond even naar toilet geweest en ze lag alweer klaar wakker. Ze neemt vanuit de cosleeper mijn hand vast of houdt haar handje tegen mijn wang/haar, mega schattig maar ook vermoeiend 😅. S’morgens hoor ik mijn partner niet opstaan en vertrekken, ik hoor elk zuchtje van de baby maar voor de rest slaap ik te diep 😅.
Soms ben je ook dermate vermoeid dat je niet uit uw woorden geraakt (of dat is dat moederbrein?). Mijn partner heeft daar ook last van waardoor we geregeld apart slapen, na een resem onderbroken nachten is hij geen mens op het werk.

Wij genieten nu vooral als gezin van elkaar. Samen met haar spelen, wandelen, babyspa, uit lunchen etc geeft ons warmte en energie. Donderdag is onze versamenjaardag, ik heb als cadeau tickets voor pairi daiza gekocht om met de dochter een leuke daguitstap te plannen in de prille zomer, voor s’avonds heb ik tapas thuis voorzien.
Als ze naar de crèche gaat, gaat ze 1 dag bij mijn ouders en blijft ze de avond ervoor er slapen, we hebben alvast een avond gereserveerd bij het Hof van Cleve om wat schade in te halen 😊.
In de paasvakantie gaan we paar dagen met de dochter naar zee en in de zomer gaan we een week naar Frankrijk.

Probeer zoveel mogelijk nog te doen tijdens de zwangerschap. Bezoek nog eens al jullie favoriete eetadresjes. Ga naar de bioscoop/theater.
Er is een tijd voor en na kinderen ;)!

Ik heb tijdens mijn zwangerschap covid gehad en dat is effectief op spoed geëindigd, ben van bij de huisarts afgevoerd geweest. Als je zwanger bent mag je praktisch niets van hulpmiddeltjes nemen en je bent sowieso al extra vermoeid, een herstel duurt eveneens dubbel zolang. Ik kreeg er toen ook weinig woorden uit…

Wacht maar tot die baby er effectief is ;). Met een baby van bijna 3 maand is er hier effectief geen tijd voor elkaar. Wij lunchen en eten s’avonds samen maar ook dan zit ons dochtertje in haar newbornstoeltje bij ons aan tafel. Ons dochter kan echt niet ‘alleen zijn’, die wil altijd op schoot liggen of naast ons zijn. Zij wil niet in haar parkje of alleen in haar bedje slapen, als we er haar al slapend in leggen begint ze binnen de 20 minuten hysterisch te huilen. Zij slaapt dus overdag op schoot (serietje aan en haar laten dutten). Ik ga na haar laatste fles om 20-21u met haar naar boven en moet effectief naast de cosleeper blijven liggen, ze is op 5 min in slaap maar moest ik terug naar beneden gaan is ze meteen wakker. Was gisterenavond even naar toilet geweest en ze lag alweer klaar wakker. Ze neemt vanuit de cosleeper mijn hand vast of houdt haar handje tegen mijn wang/haar, mega schattig maar ook vermoeiend 😅. S’morgens hoor ik mijn partner niet opstaan en vertrekken, ik hoor elk zuchtje van de baby maar voor de rest slaap ik te diep 😅.
Soms ben je ook dermate vermoeid dat je niet uit uw woorden geraakt (of dat is dat moederbrein?). Mijn partner heeft daar ook last van waardoor we geregeld apart slapen, na een resem onderbroken nachten is hij geen mens op het werk.

Wij genieten nu vooral als gezin van elkaar. Samen met haar spelen, wandelen, babyspa, uit lunchen etc geeft ons warmte en energie. Donderdag is onze versamenjaardag, ik heb als cadeau tickets voor pairi daiza gekocht om met de dochter een leuke daguitstap te plannen in de prille zomer, voor s’avonds heb ik tapas thuis voorzien.
Als ze naar de crèche gaat, gaat ze 1 dag bij mijn ouders en blijft ze de avond ervoor er slapen, we hebben alvast een avond gereserveerd bij het Hof van Cleve om wat schade in te halen 😊.
In de paasvakantie gaan we paar dagen met de dochter naar zee en in de zomer gaan we een week naar Frankrijk.

Probeer zoveel mogelijk nog te doen tijdens de zwangerschap. Bezoek nog eens al jullie favoriete eetadresjes. Ga naar de bioscoop/theater.
Er is een tijd voor en na kinderen ;)!
Nee pas op, ik kan aannemen dat een zwangerschap en een lichte griep qua combo echt niet om te lachen is (en op de allerslechtste dagen de afgelopen weken is dat ook echt niet veel meer dan schat ik ga zo liggen ik ben slecht, slaapwel en een snel kusje, prima, is al voorgekomen dat ik dan wel is goesting heb in meer dan dat maar dan heb ik alle begrip dat je je slecht voelt en moe bent), ik wil ook zeker niet de partner zijn die dan te hard op zijn partner kapt van hallo ik ben er ook nog, maar de ochtend nadien kon een activiteit van een uur wel, dus dan loop ik toch lastig, als eventjes half draaien niet tot de mogelijkheden behoort alvorens in slaap te vallen, ja dan draai ik mij ook om zonder veel te zeggen, maar goed ik probeer absoluut begrip te tonen natuurlijk. Is momenteel gewoon "wennen" voor allebei denk ik.

Dat er vanaf het kind er is sprake gaat zijn van een heel andere tijdsinvulling dat spreekt voor zich, ik denk/hoop/verwacht fantastisch leuk overigens (met ongetwijfeld ook de nodige mindere tot ronduit slechte momenten), kind is zeer gewenst, maar net daarom dat ik dan wel zou denken, die vijf minuutjes 's avonds in het bed is tegen elkaar kruipen, dat zal voor mij toch een quasi minimum zijn denk ik om me een beetje geliefd te blijven voelen. Anders schiet er al snel wel heel weinig over, vrees ik. Het idee krijgen dat je nog net getolereerd wordt aan de andere kant van het bed, nee, niet leuk.

Ik zou zeer graag nog de nodige dingen doen, zoek zeker nog één keer op reis te gaan met haar, zijn twee weken terug nog twee keer 1,5 dag naar Nederland geweest (één keer in prima gezondheid, met bijbehorende momenten 's avonds en 's nachts, één keer met iemand die serieus mottig was, maar die wel wou gaan, en dan zonder veel bijhorende momenten 's avonds en 's nachts, maar allebei de keren vond ik prima in orde omdat er wel nog een minimum was van, schat ik ben echt niet goed, als jij nog wil opblijven doe maar maar ik ga mij leggen en proberen te slapen). Alleen hoop ik wel dat het fysiek echt nog betert, want momenteel is gaan eten echt wel het allerlaatste waar ze zin in heeft, moet echt kleine beetjes eten 5-6 keer per dag anders komt de helft of meer er toch terug uit.

Soit, héél blij met de komst van het kind hoor (hopelijk nog alles een maand of zeven in orde) en ik zie haar graag en zij mij, daar heb ik weinig twijfels over. Het is momenteel alleen wel heel weinig nog quality time en een klein beetje liefde voelen (nee daarmee bedoel ik absoluut niet noodzakelijk seks) is toch niet onbelangrijk, kan egoïstisch klinken van mijn kant uit, en ik zal nooit weten hoe een zwangere vrouw zich kan voelen, maar dat is wel hoe ik erover denk.

Nee pas op, ik kan aannemen dat een zwangerschap en een lichte griep qua combo echt niet om te lachen is (en op de allerslechtste dagen de afgelopen weken is dat ook echt niet veel meer dan schat ik ga zo liggen ik ben slecht, slaapwel en een snel kusje, prima, is al voorgekomen dat ik dan wel is goesting heb in meer dan dat maar dan heb ik alle begrip dat je je slecht voelt en moe bent), ik wil ook zeker niet de partner zijn die dan te hard op zijn partner kapt van hallo ik ben er ook nog, maar de ochtend nadien kon een activiteit van een uur wel, dus dan loop ik toch lastig, als eventjes half draaien niet tot de mogelijkheden behoort alvorens in slaap te vallen, ja dan draai ik mij ook om zonder veel te zeggen, maar goed ik probeer absoluut begrip te tonen natuurlijk. Is momenteel gewoon "wennen" voor allebei denk ik.

Dat er vanaf het kind er is sprake gaat zijn van een heel andere tijdsinvulling dat spreekt voor zich, ik denk/hoop/verwacht fantastisch leuk overigens (met ongetwijfeld ook de nodige mindere tot ronduit slechte momenten), kind is zeer gewenst, maar net daarom dat ik dan wel zou denken, die vijf minuutjes 's avonds in het bed is tegen elkaar kruipen, dat zal voor mij toch een quasi minimum zijn denk ik om me een beetje geliefd te blijven voelen. Anders schiet er al snel wel heel weinig over, vrees ik. Het idee krijgen dat je nog net getolereerd wordt aan de andere kant van het bed, nee, niet leuk.

Ik zou zeer graag nog de nodige dingen doen, zoek zeker nog één keer op reis te gaan met haar, zijn twee weken terug nog twee keer 1,5 dag naar Nederland geweest (één keer in prima gezondheid, met bijbehorende momenten 's avonds en 's nachts, één keer met iemand die serieus mottig was, maar die wel wou gaan, en dan zonder veel bijhorende momenten 's avonds en 's nachts, maar allebei de keren vond ik prima in orde omdat er wel nog een minimum was van, schat ik ben echt niet goed, als jij nog wil opblijven doe maar maar ik ga mij leggen en proberen te slapen). Alleen hoop ik wel dat het fysiek echt nog betert, want momenteel is gaan eten echt wel het allerlaatste waar ze zin in heeft, moet echt kleine beetjes eten 5-6 keer per dag anders komt de helft of meer er toch terug uit.

Soit, héél blij met de komst van het kind hoor (hopelijk nog alles een maand of zeven in orde) en ik zie haar graag en zij mij, daar heb ik weinig twijfels over. Het is momenteel alleen wel heel weinig nog quality time en een klein beetje liefde voelen (nee daarmee bedoel ik absoluut niet noodzakelijk seks) is toch niet onbelangrijk, kan egoïstisch klinken van mijn kant uit, en ik zal nooit weten hoe een zwangere vrouw zich kan voelen, maar dat is wel hoe ik erover denk.
Mijn vrouw was tijdens de zwangerschap ook vaak niet echt om aan te spreken, combinatie van hormonen en altijd honger hebben in haar geval. Zij was nooit misselijk, maar heeft gewoon 9 maand honger gehad. Van anderen vaak gehoord dat de eerste drie maand ze misselijk en slap waren, maar dan het 2de trimester alles een pak beter ging, om dan de finale drie maand natuurlijk meer en meer ongemakken te krijgen.

Hier 1 kind van 6. Madam is met minder tevreden dan mij. Ik heb echt nood aan een avond of namiddag met 2 weg. Zeker 2x per maand.

Dit heeft vroeger echt gebotst omdat ze de zoon nergens een paar uur wou achterlaten. Goede mama, maar ze vergat zichzelf en ons.

Sinds vorig jaar ook 2x een weekend weg met 2.
Zij is veel thuis overdag want werkt snachts en weekends, wat dat voor de zoon beter is maar voor de relatie wel minder. En dat voelen we beiden wel, kind centraal, partnerschap veel minder.

Wandelen wel samen, want ze moet wat in vorm geraken tegen de zomervakantie om te wandelen, maar ze kijkt liever samen tv. Is voor mij geen q time.

Er wordt wel gesproken over de zaken, maar veranderingen zijn moeilijk. Tot op een punt dat je berust of de stekker eruit trekt.

Extreme misselijkheid komt vaker voor bij jongentjes dan bij meisjes heb ik de indruk 😅. Zelf geen last gehad van misselijkheid, in onze directe kringen zijn de voorbije 6 maand 5 meisjes geboren en geen enkele mama had echt last van misselijkheid. Ik startte de dag wel met een glas fruitsap, dat onderdrukte de misselijkheid, hoorde dat bij anderen iets gesuikerd zoals vb zeer gesuikerde cornflakes eveneens hielp.
Ik was het eerste trimester wel extreem moe, heb praktisch continu van thuis uit gewerkt zodat ik op de middag wat kon slapen.
Het 2e trimester vond ik heerlijk, je krijgt een zichtbaar buikje, je weet dat alles goed gaat en je kan oprecht genieten van de zwangerschap. Na 30 weken word je opnieuw moeër en krijg je last van harde buiken, groeipijnen en oefenweeën.
Ik vond het ook wel lastig dat ik gelimiteerd was in voeding. Uit eten was altijd een zoektocht naar een gepaste menukaart. Ook qua dranken, geen alcohol spreekt voor zich maar ik meed ook cola zero en mocktails met vers fruit of tonic, was blij als er een looza appel kers, appletiser of goede limonade op de kaart stond. Echt kunnen genieten was dus wel een zoektocht maar 1 waar mijn partner ook wel oprecht rekening mee hield.

Ik zou inderdaad zeker nog proberen op vakantie te gaan! De zuiderse zon zal hier wel even duren voor die terug komt.

Maar als die baby er net is gaat de quality time en intimiteit echt wel verloren de eerste weken. Zeker de borstvoeding heeft er bij ons de eerste weken ingehakt. Je bent zodanig bezig met het op gang brengen van die borstvoeding (correct aanleggen/bijkolven), gewicht van de baby, bijvoeden met flesje, zoeken naar gepaste speentjes, continu wekkers om de 3u etc. De uren vlogen voorbij en je bent gewoon op. Ik ben nog steeds in dubio wat ik bij een 2e kindje zou doen en wat ik anderen zou aanraden. Het borstvoeden zelf is zo’n zalig vertederend gevoel met jouw kindje maar ik ken praktisch niemand bij wie dat zonder enige problemen verliep, als het goed startte kwamen er later wel problemen waarbij men intensief moest gaan zoeken naar oplossingen. Ik heb oprecht begrip voor ieders keuze qua borstvoeding want het is echt geen evidentie.
De huidige periode vinden we beiden zalig, we kennen onze dochter, de onzekerheid is weg, we vinden meer structuur/ritme en vooral de interactie die met de baby groeit is zo fijn. Ze palmt u volledig in met haar lach en kan ellenlange brabbelende conversaties voeren. Het is pittig, maar geen van beiden zou terugwillen naar een leven zonder haar.

In hoeverre plaatst een mama het kind vóór de relatie?
Eerst het kind en dan de partner?

Hebben mannen dit minder?
Het is zoeken naar een gezond evenwicht. Kind komt altijd op de eerste plaats maar je mag uw partner niet uit het oog verliezen.

De liefde voor uw kind overstijgt alles. Dat valt niet te beschrijven. Ben vrij zeker dat onze dochter bij mijn vriend ook op nummer 1 staat maar als er 1 vrouw is op wie ik nooit zou jaloers zijn is het ons kind.
We zeggen dat beiden vaak, als er haar iets zou overkomen stopt het leven, als er met één van ons beiden iets zou gebeuren gaat het leven op termijn wel verder…

Toch zeker niet alle mannen dan. Hier komen de kinderen op de eerste plaats, bij ons allebei. Lijkt me ook niet onlogisch. Je bent verantwoordelijk voor ze en ze hebben toch altijd een bepaalde vorm van zorg of aandacht nodig. Doorheen de dag staat alles eerst in teken van kinderen (klaarmaken voor school, rondrijden voor de hobby's, huiswerk, aandacht nodig, ...).

Betekent niet dat je elkaar onderweg geen aandacht kan geven hé, als het maar een kleine knuffel of aanraking als je elkaar kruist. En als er 's avonds nog tijd en energie over is. Als ze 's morgens nog niet wakker zijn (of al alleen beneden zijn op latere leeftijd). Als ze eens op een feestje zijn, of met hun hobby bezig zijn, ... of als je ze toch eens een avondje of nachtje bij iemand achter kan laten. Enz.

Uiteindelijk blijft er wel tijd voor elkaar over hoor, als je het écht wil, wat niet wegneemt dat de eerste 2-3 jaar wel zwaar kunnen zijn natuurlijk (zeker als het geen al te beste slapers zijn). Maar als ze wat ouder worden, kan je ze wel eens 5 min alleen laten. En als ze tiener zijn, zijn ze zélf waarschijnlijk vaker weg.

Quasi nooit. Eén keer per jaar een weekendje en één keer per 2 à 3 maanden eens 's middags uiteten.

We wonen relatief ver van onze ouders. En we moeten al maximaal op onze ouders rekenen om alles op te vangen qua personeelstekort in de crèche, stakingen in de crèche, stakingen op school, schoolvakanties op te vullen, ...
Heb je je al eens afgevraagd hoe jullie dat gaan regelen wanneer jullie er (allebei 50% van de tijd) alleen voor staan? Want jullie checken intussen wel zowat alle boxes om die kant op te gaan. De oplossingen die je dan zou moeten aanspreken zijn mss nu al een optie om te voorkomen dat het kalf daadwerkelijk verdrinkt.

Kinderloos.
Beiden werken we veel: beiden soms dagen van 8-22u. Ons heilig huisje is dat we altijd vers koken (ja ook om 22u) en we altijd op mekaar wachten om te eten.
In het weekend zijn we in tegenstelling tot andere koppels meer gefocust op elkaar. Echt vaak met vrienden/familie afspreken gebeurt niet vaak. Mss 1x/maand.
Wij zeggen tegen familie ook vaak dat we "niet beschikbaar zijn" terwijl we eigenlijk gewoon samen tijd willen doorbrengen ipv aan andere mensen.
Nuja beiden carrière gericht. Van zodra we een kind zouden hebben, zullen we "verplicht" zijn meer 9-5 te werken.

Ik heb de indruk in een aantal reacties hierboven dat 'tijd maken voor elkaar' automatisch betekent dat de kinderen dan bij iemand anders zouden moeten zijn. Dat vind ik nu echt niet. Als je als koppel met je kinderen een dagje naar de zoo gaat, of een namiddag naar de speeltuin of gewoon een korte wandeling maken met de buggy, dan heb je toch net zo goed een leuke tijd samen met je partner? Tussen het snotneuzen afvegen een praatje doen over het werk of eender wat, connectie maken. Dan 's avonds nog eens tegen elkaar zeggen: 'Ja en hoe onze kleinste daar een gezicht trok toen hij van die glijbaan gleed, haha hij deed bijna in zijn broek he' is toch ook romantisch, vind ik dan?
Wat wij ook soms deden toen die van ons kleuters waren, was om na hun bedtijd chinees eten gaan ophalen en thuis 'datenight' te doen met kaarslicht en servetjes en de sjieke wijnglazen in onzen bloten
Geen babysit nodig, 't is maar een tip, pak hem aan als je hem kan gebruiken...

Denk dat het er in 't algemeen om draait om te zorgen dat je niet 'alle leuke dingen' zonder elkaar doet (om de beurt uitgaan met maten en de ander blijft thuis, om de beurt 's avonds sporten) en 'alle stomme dingen' wel met elkaar (tuin en huis onderhouden, administratie, containerpark shizzle - en dan nog want dan splits je meestal ook nog op) want dan associeer je elkaar misschien niet meer met 'leuk' ofzo? Je partner / de personen in je gezin zouden toch je favoriete personen moeten zijn op de wereldbol dus dan wil je met hen toch graag wat leuke dingen doen.

Heb nog een spreekwoord gehoord: "Mannen houden van vrouwen, vrouwen houden van kinderen, kinderen houden van hamsters"
Maar ik ben een vrouw en deel de mening van iamhollywood, volgens mij.
Kinderen staan op 1 omdat ze ook veel hulpelozer zijn dan je partner. Mijn partner kan ook zonder mij.
Maar eigenlijk is het een gedeelde plek want altijd blijven onthouden: er komt een dag dat die kinderen het nest verlaten en dan blijf je weer met z'n tweetjes achter. 't Is toch de bedoeling niet dat je dan moet denken "wie is die mens weer die hier ook woont".

Natuurlijk kan je ook genieten van quality time met je gezin. Een dag naar de Efteling is voor ons altijd een gewéldige dag. Of bij een eerste lentezonnetje in de tuin zitten en genieten. Of samen in de zetel naar een Disneyfilm kijken terwijl het buiten guur weer is. Ik maak graag tijd voor mezelf, tijd voor mezelf en mijn dochter, tijd voor mezelf en mijn vrouw en tijd voor mezelf en mijn gezin. Met kinderen is het sowieso moeilijker om al die balletjes in de lucht te houden omdat kleine kinderen nu eenmaal héél veel aandacht vragen. Nee, je kan er nooit 100% aandacht aan geven, soms laat je je kind gewoon even op zichzelf spelen terwijl je iets anders doet of gewoon eens even rustig in de zetel wil zetten met je krant.

Terug
Bovenaan