Ik heb tijdens mijn zwangerschap covid gehad en dat is effectief op spoed geëindigd, ben van bij de huisarts afgevoerd geweest. Als je zwanger bent mag je praktisch niets van hulpmiddeltjes nemen en je bent sowieso al extra vermoeid, een herstel duurt eveneens dubbel zolang. Ik kreeg er toen ook weinig woorden uit…
Wacht maar tot die baby er effectief is

. Met een baby van bijna 3 maand is er hier effectief geen tijd voor elkaar. Wij lunchen en eten s’avonds samen maar ook dan zit ons dochtertje in haar newbornstoeltje bij ons aan tafel. Ons dochter kan echt niet ‘alleen zijn’, die wil altijd op schoot liggen of naast ons zijn. Zij wil niet in haar parkje of alleen in haar bedje slapen, als we er haar al slapend in leggen begint ze binnen de 20 minuten hysterisch te huilen. Zij slaapt dus overdag op schoot (serietje aan en haar laten dutten). Ik ga na haar laatste fles om 20-21u met haar naar boven en moet effectief naast de cosleeper blijven liggen, ze is op 5 min in slaap maar moest ik terug naar beneden gaan is ze meteen wakker. Was gisterenavond even naar toilet geweest en ze lag alweer klaar wakker. Ze neemt vanuit de cosleeper mijn hand vast of houdt haar handje tegen mijn wang/haar, mega schattig maar ook vermoeiend

. S’morgens hoor ik mijn partner niet opstaan en vertrekken, ik hoor elk zuchtje van de baby maar voor de rest slaap ik te diep

.
Soms ben je ook dermate vermoeid dat je niet uit uw woorden geraakt (of dat is dat moederbrein?). Mijn partner heeft daar ook last van waardoor we geregeld apart slapen, na een resem onderbroken nachten is hij geen mens op het werk.
Wij genieten nu vooral als gezin van elkaar. Samen met haar spelen, wandelen, babyspa, uit lunchen etc geeft ons warmte en energie. Donderdag is onze versamenjaardag, ik heb als cadeau tickets voor pairi daiza gekocht om met de dochter een leuke daguitstap te plannen in de prille zomer, voor s’avonds heb ik tapas thuis voorzien.
Als ze naar de crèche gaat, gaat ze 1 dag bij mijn ouders en blijft ze de avond ervoor er slapen, we hebben alvast een avond gereserveerd bij het Hof van Cleve om wat schade in te halen

.
In de paasvakantie gaan we paar dagen met de dochter naar zee en in de zomer gaan we een week naar Frankrijk.
Probeer zoveel mogelijk nog te doen tijdens de zwangerschap. Bezoek nog eens al jullie favoriete eetadresjes. Ga naar de bioscoop/theater.
Er is een tijd voor en na kinderen

!