Hoe gaten onzichtbaar krijgen

HUSKE

Well-known member
Ik heb vorig jaar een aantal stopcontacten en UTP kabels bijgelegd in mijn bureau. Tijdens het uitkappen om de potjes te steken was er een stuk kalk weggesprongen.

Ik heb dat dan geplamuurd en toen ik klaar was voelde je niets, echter met het verven is dat zichtbaar. Ik ga mijn bureau compleet herdoen en dus ook opnieuw verven. Hoe kan ik dit het best oplossen zodat het onzichtbaar wordt.

54310022106_ea24fe0414_b.jpg

Schuren helpt niet altijd, ander materiaal is andere hechting/droging van de verf en soms zal je dit blijven zien. Uitkappen en terug uitplakken zoals evil bunny voorstelt heeft een hogere kans op slagen. Al lijkt mij dit nu wel echt miniem, dit zit toch typisch vrij laag bij de vloer en niet op ooghoogte of op een plek waar je vaak kijkt?

De beste oplossing is het door een ander laten doen zodat je zelf niet weet waar de kleine gebreken zitten, want die blijf je altijd zien. ;-)

Schuren helpt niet altijd, ander materiaal is andere hechting/droging van de verf en soms zal je dit blijven zien. Uitkappen en terug uitplakken zoals evil bunny voorstelt heeft een hogere kans op slagen. Al lijkt mij dit nu wel echt miniem, dit zit toch typisch vrij laag bij de vloer en niet op ooghoogte of op een plek waar je vaak kijkt?

De beste oplossing is het door een ander laten doen zodat je zelf niet weet waar de kleine gebreken zitten, want die blijf je altijd zien. ;-)

Natuurlijk kijkt niemand daar op, het is dat nog in de bureau ook. Maar ik weet dat :D.
Zou ipv manueel schuren (heb zo een trillende multitool van Fein hier ergens), machinaal schuren iets helpen? Dat uitkappen en terug uitplakken zal het naar mijn gevoel niet beter maken. :)
Heb wel geen finisher gebruikt, mss is dat mijn fout geweest?

Wat ik altijd doe bij dingen die ik bijwerk, is bij het schuren extra aandacht aan de randen geven. Ik schuur het geheel met een schuurblokje of een schuurmachine, maar de randen ga ik nog altijd even na met een los schuurpapiertje. Als de randen niet zichtbaar zijn, zal het amper opvallen.

Heb dit ook op diverse plekken. Schuren met wandschuurmachine. En dan echt vlak vlak en niet half.

Terug
Bovenaan