Een toetsenbord is voor veel werknemers een onmisbaar instrument. Toch is perfect blind typen met tien vingers een vaardigheid die ik in mijn werkomgeving niet veel zie voorkomen. Ik zie collega's die relatief snel kunnen typen met hun twee wijsvingers. Sommigen typen met (alle vingers van) één hand, nog anderen hebben een ander systeem,...
Zelf kan ik perfect met tien vingers blind typen. Heb in het middelbaar destijds Handel gevolgd en dit was gedurende drie jaar een specifiek vak. Het heeft toch een tweetal jaar geduurd eer ik het echt goed kon, maar als ik aan één ding moet denken waar ik in het middelbaar veel aan heb gehad, dan zijn het wel die lessen dactylo. Véél op gevloekt, maar die vaardigheid gebruik ik nog elke dag.
Zelf kan ik perfect met tien vingers blind typen. Heb in het middelbaar destijds Handel gevolgd en dit was gedurende drie jaar een specifiek vak. Het heeft toch een tweetal jaar geduurd eer ik het echt goed kon, maar als ik aan één ding moet denken waar ik in het middelbaar veel aan heb gehad, dan zijn het wel die lessen dactylo. Véél op gevloekt, maar die vaardigheid gebruik ik nog elke dag.

. Met die monkeytype test van hierboven kom ik aan 86WPM. In een ver verleden als kind nog leren typen op een mechanische typemachine en altijd blijven typen met 10 vingers... alhoewel, nu met deze test betrap ik mezelf erop dat ik de A en P (op een AZERTY) blijkbaar met mijn ringvinger zit te typen...