scriptkiddie
Well-known member
Comfortabel blind typen is niet alleen sneller, maar vooral ook comfortabeler. Je zit in een betere houding, je hoofd blijft recht naar je scherm kijken, je armen en handen bewegen minimaal omdat je met 10 vingers typt, ... . Eigenlijk zouden werkgevers hun werknemers moeten aanmoedigen om het te leren, ter vermijding van nek-, rug-, pols- en elleboogklachten.
Ik heb het indertijd als +- 13-jarige thuis en op eigen initiatief geleerd met Bruce's Typing Tutor, een gratis stukje software dat begint met FJJJFFJFJFJJFJFFFJJJFFJJ en dan verder uitbreidt naar de andere vingers. Ik kan me niet herinneren dat ik daar heel lang mee bezig ben geweest, misschien een paar weken. Ik zag het gewoon als een spelletje, vergelijkbaar met Tekken leren spelen op de Playstation
.
Naast de 26 letters kan ik ook alle cijfers (bovenaan + op het numpad) en alle (BE azerty) speciale tekens blind en zonder nadenken typen. Ik heb wel ontdekt dat ik maar 9 vingers gebruik: de spatiebalk sla ik altijd met mijn linkerduim aan.
Snelheid: 110 WPM, 99% accuracy.
Ik heb het indertijd als +- 13-jarige thuis en op eigen initiatief geleerd met Bruce's Typing Tutor, een gratis stukje software dat begint met FJJJFFJFJFJJFJFFFJJJFFJJ en dan verder uitbreidt naar de andere vingers. Ik kan me niet herinneren dat ik daar heel lang mee bezig ben geweest, misschien een paar weken. Ik zag het gewoon als een spelletje, vergelijkbaar met Tekken leren spelen op de Playstation
.Naast de 26 letters kan ik ook alle cijfers (bovenaan + op het numpad) en alle (BE azerty) speciale tekens blind en zonder nadenken typen. Ik heb wel ontdekt dat ik maar 9 vingers gebruik: de spatiebalk sla ik altijd met mijn linkerduim aan.
Snelheid: 110 WPM, 99% accuracy.