Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
De oogst van het weekend :rofl:

1. Ik heb een (de zoveelste) Samsung 8K televisie gewonnen (mijn garage steekt vol maar eentje kan er nog wel bij :tongue: )
  2. Aankoopbon van 500 Euro voor eender welke supermarkt, overal geldig.
  3. Deze is nieuw, zwembad met poolhouse gewonnen (spijtig te laat de hittegolf is gepasseerd).
  4. Bitcoin waarin Gert Verhulst, Philip Geubels etc .... geïnvesteerd heeft ,200% betrouwbaar (yeah sure).
  5. 18156 $ die ik uitbetaald krijg van Bitcoins waarin ik belegd heb...
  6. Tegoed van bol.com van 500 Euro (toch vrijgevig die Ollanders)

Terugdraaiende teller? Nope!
Dubbele nettarieven? Jazeker!
Besparingen? Ja uw kinderen maken winst, jij bent tegen dan reeds overleden

Zoiets?

Beslissingen genomen vandaag die mijn kinderen ten goede zouden komen zeg je? In België? Hah.

Ik weet niet waarom iedereen hier zo loopt te klagen. Ik heb net mijn financiële compensatie ontvangen van de Verenigde Naties!

ptTDuFA.png

Dat ge dat nog moogt meemaken Avi dat de Secretaris generaal van de VN u persoonlijk aanschrijft om u aan te manen uw 15.000.000 $ dringend te innen, ne mens wordt van minder goed gezind :laugh:

Mijn Russische vriendin die me contacteert met haar persoonlijke e-mailadres: 8DZ2RWP.NWSBZP @5x4gpev.us via 1-762972-------------.195-154-184-97.rev.poneytelecom.e, stuurt me vandaag opnieuw een mailtje met de melding dat ze nog steeds wacht op mijn berichtje als ze wakker wordt. :unsure:

Ik vind het ook confronterend dat ik maar blijf herinneringen krijgen van Crystal Detox dat ik opnieuw binnen de maand van mijn buikvet zou kunnen zijn verlost. Hun vorige kuur heeft me veel geld gekost, maar het buikvet is er nog steeds. Afzetters! :eviltongue:

Laatst bewerkt:
Vandaag een bericht ontvangen (Messenger) met de tekst dat hij een familieman is, taxi chaffeur als beroep maar zijn wagen staat in panne en zijn vrienden willen hem ni helpen. Hij vraag om 200 euro over te schrijven via Western Union en hij zou het vrijwel direct terugbetalen.

:unsure:

Vanochtend berichtje op Whatsapp op mijn werkgsm van een nummer uit Peru dan nog: 'please contact me, haven't heard from you in a long time, see my pictures here etc etc.'

Link

Het parket van Antwerpen heeft een 34-jarige Nigeriaan aangehouden omdat hij via sociale media een vrouw (68) zo zou hebben gedreven dat ze haar echtgenoot probeerde te vergiftigen. Dat meldt het Openbaar Ministerie.

De vrouw uit het noorden van Antwerpen had via sociale media een man leren kennen die haar allerlei amoureuze beloftes deed. De man stelde zich voor als een viersterren commandant van het Amerikaanse leger. En omdat hij op missie was, had hij geldnood. Hij overhaalde de vrouw om geld over te schrijven naar verschillende buitenlandse rekeningen. De vrouw gebruikte zelf haar spaarcenten en ging lenen bij vrienden en familie.
:unsure:

Deze week op het werk alweer 2x telefoon van microsoft, ze zijn van Zweden naar Noorwegen verhuisd. Ik ga me toch echt eens een fluitje meepakken.

Woehoe..... AirPods Pro gewonnen, die had ik nog niet :laugh: zal toch eens tijd moeten maken om dat in 1 rit te gaan ophalen samen met mijn
Ipad Pro en Iphone 12 die ook al weken op mij wachten.... :rofl:

Laatst bewerkt:

Doet me eigenlijk denken aan dat voorval vanuit Engeland ooit waarbij een tienerjongen zich (bewust) liet neersteken door een chatvriend door in een chatbox via allerlei fictieve personages een heel complot/verhaal te verzinnen die die andere jongen zo ver dreven zijn vriend dus neer te steken.

Is ook verfilmd enkele jaren geleden:

Hello ‎my nam‎e ‎i‎s Tim‎o‎t‎h‎eu‎s‎‎ Monza‎‎‎c‎, agen‎t i‎d number: 94863. It l‎ooks li‎k‎e y‎our‎ ‎stude‎‎nt loan ‎‎may b‎e e‎‎ligible for th‎e re‎c‎e‎nt s‎‎timu‎lus f‎orgi‎‎ve‎‎nes‎‎s ‎an‎‎d reli‎ef‎ le‎gi‎s‎lati‎on, ho‎wever‎ y‎o‎ur a‎‎p‎pli‎c‎atio‎n doe‎s ‎need‎ to be comp‎leted.‎ This ‎app‎lies ‎t‎o al‎l‎ loan s‎ta‎tuses i‎n‎c‎lud‎i‎n‎g ‎th‎ose l‎‎oans in d‎efa‎ult ‎and ga‎r‎n‎ishment. ‎‎If‎ you co‎u‎l‎‎d pl‎ea‎se g‎ive your ded‎i‎c‎ated‎ e‎lig‎ib‎i‎li‎t‎y ‎li‎ne a‎ ‎‎cal‎l ‎a‎t: 8‎66-709-4‎825,‎‎ w‎‎e‎ c‎an hav‎e‎‎ ‎this applied ‎i‎mmed‎iately. ‎Fo‎‎r E‎sp‎ano‎l ‎cal‎l: 855-6‎8‎5-‎2879. Pleas‎e be a‎wa‎r‎e tha‎‎t thes‎e ben‎efi‎ts co‎me o‎n‎ a first come ‎‎firs‎t serve ‎b‎asis‎ ‎‎though. Pl‎ease m‎ake sure‎ to pr‎ovi‎de yo‎‎ur ‎per‎s‎onal va‎li‎dation ‎code ‎#‎4698‎‎5. Our offic‎e ‎hou‎rs are 8‎am‎-5‎pm ‎(P‎ST) Mo‎nda‎y-Friday.‎‎ Th‎ank You, Tim‎otheus‎ Monzac

Ik wist niet dat ik schulden had om te studeren in België.

LOL PST = time, Pacific Standard Time, scheelt maar 9 uur, vrees dat je effe gaat moeten wakker blijven om hem te bellen :biglaugh:

Juist nog eens een mailtje van een of andere 'chamber of commerce'. Alles in het Engels, maar dan de link in het Duits naar een of andere vreemde site: '35 000 euro passives einkommen pro Monat!'

Sinds die Facebook hack waarbij de tel.nrs zijn buitgemaakt, krijg ik wekelijks tot 5 à 8 phishing sms'jes :sop:
Voordien had ik daar echt waar nog nooit last van gehad

Tijdens de lockdown/telewerk-periode wel ook opvallend meer spam gezien over zogezegde pakketjes van DHL of BPost of andere diensten die toch nog wat extra geld/gegevens nodig hebben voor ze geleverd kunnen worden... Dikke zever, maar wel goed ingespeeld op de tijd.

Terug
Bovenaan