Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
kreeg net een oproep van een nummer uit zone 064 met als naam volgens mijn android "mogelijk fraude" belt u

looks legit!

Damn, net mijn feb-ex shipping confirmation gekregen via mail. Wat zou ik toch zijn moesten ze mij niet op de hoogte gebracht hebben. Ik zal het u zeggen, nen duts

Allemaal heel erg, maar Shanna is toch een kalle hoor. Die link zag er al vrij fishy uit en dan nog eens een telefoontje van Card Stop. We zullen het steken op onwetendheid, maar in deze tijden is enige argwaan niet slecht.
Ik merk ook wel op: Ze is 28 jaar oud en ze heeft een hondje van 11 jaar. 28 - 11 jaar = ... Ze is duidelijk door omstandigheden door haar ouders op haar 18de verjaardag het huis uitgegooid of ze is het zelf afgetrapt en op haar 18de alleen gaan wonen. (of een soortgelijk scenario)

Helaas heeft niet iedereen het geluk een goede thuis te hebben - zie ook oa dit voorbeeld

Je hebt helemaal niks, je bent ongeschoold, je moet vechten voor je plaats op de laagste trede van de maatschappij, en als je dan ook al niet de snuggerste bent en heel naïef (dat ligt soms ook aan je genen he) dan krijg je dus soms wel eens exact het scenario voor, wat die jonge vrouw dus voor heeft.

Not everybody is a beyondgamer met 200k op de rekening, een leuk gezinnetje en een IQ van 150 he :tongue:
(Ik weet het nu ben ik even sarcastisch)

Laatst bewerkt:
Ik merkt ook wel op: Ze is 28 jaar oud en ze heeft een hondje van 11 jaar. 28 - 11 jaar = ... Ze is duidelijk door omstandigheden door haar ouders op haar 18de verjaardag het huis uitgegooid of ze is het zelf afgetrapt en op haar 18de alleen gaan wonen. (of een soortgelijk scenario)
Het kan. Of ze had die hond al toen ze nog thuis woonde en is 3 jaar geleden alleen gaan wonen.

HUBO

U bent uitgekozen om deel te nemen aan ons loyaliteitsprogramma voor vrij. gratis en voor niets.
Het duurt maar een minuut(je) om deze fantastische prijs in ontvangst te nemen uw geld gratis aan ons te schenken

Ik merk ook wel op: Ze is 28 jaar oud en ze heeft een hondje van 11 jaar. 28 - 11 jaar = ... Ze is duidelijk door omstandigheden door haar ouders op haar 18de verjaardag het huis uitgegooid of ze is het zelf afgetrapt en op haar 18de alleen gaan wonen. (of een soortgelijk scenario)

Ik had op mijn 18 een hondje van 7 jaar oud. Dus volgens jouw logica ben ik op mijn 11 door omstandigheden het huis uit gegooid of alleen gaan wonen. :thinking:

Ik had op mijn 18 een hondje van 7 jaar oud. Dus volgens jouw logica ben ik op mijn 11 door omstandigheden het huis uit gegooid of alleen gaan wonen. :thinking:
Je maakt het nu moeilijk dan het is he :)

Als ik haar verhaaltje hoor dan is de kans gewoon erg groot dat ze sinds haar 18de al alleen woont en toen een hondje in huis heeft gehaald (geen 100% natuurlijk dat bestaat niet zoals je hier zelf al aangeeft met jijzelf als voorbeeld)

Of dit echt zo is, moet je haar maar eens vragen he. :tongue:

Je maakt het nu moeilijk dan het is he :)

Als ik haar verhaaltje hoor dan is de kans gewoon erg groot dat ze sinds haar 18de al alleen woont en toen een hondje in huis heeft gehaald (geen 100% natuurlijk dat bestaat niet zoals je hier zelf al aangeeft met jijzelf als voorbeeld)

Of dit echt zo is, moet je haar maar eens vragen he. :tongue:

Jij bent degene die op basis van de leeftijd van een hond iemands levensgeschiedenis samenstelt hoor. Ik kaart alleen maar aan, dat dat een beetje een bizarre redenering is.

Weer een tiental pakketten van Bol onderweg (zogezegd).
Veel goesting om als antwoord te sturen "Bol het af".

Weer een sms gekregen:

Zit u met iets? Onze coach kan helpen met vragen over geluk, liefde, werk. Stuur uw vraag naar 8882 (gratis) en krijg een persoonlijk advies. STOP (?) naar 9337

Vorig jaar ergens ook deze sms'en gekregen, dagelijks minstens 1. Toen ik na een tijd mijn factuur kreeg en daar zag dat er bijna 20€ "buiten abonnement" aangerekend was.

Elke sms die ik kreeg kostte me dus geld.
Ik heb me daar nooit voor ingeschreven en ik vind het absurd en wansmakelijk dat dit zelfs mogelijk is.

Ik heb dan direct "stop" terug ge-sms't en het was over. Tot nu.
Natuurlijk onmiddellijk terug "stop" gestuurd nu.

Technisch probleem in ons systeem heeft geresulteerd in een onjuiste afschrijving van uw recente transactie.

Fluvius <[email protected]>

Geachte gewaardeerde klant,

Het spijt ons u te moeten meedelen dat een technisch probleem in ons systeem heeft geresulteerd in een onjuiste afschrijving van uw recente transactie. Het goede nieuws is dat we dit probleem hebben geïdentificeerd en dat u recht heeft op een terugbetaling van € 421.

Om uw terugbetaling te ontvangen, klikt u op de onderstaande knop en verifieert u uw gegevens binnen de komende 1-2 dagen:

Verifieer voor terugbetaling <https://hhkmctstest.cappssolutions.com.intolerable>

Als de verificatie niet binnen dit tijdsbestek is voltooid, wordt het terugbetalingsproces uitgesteld en blijft het onjuiste bedrag tot nader order op uw rekening staan.

Wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat dit mogelijk heeft veroorzaakt en stellen uw snelle aandacht voor deze kwestie op prijs.

Vriendelijke groeten,

Fluvius

Mail van "Fluvius" die ik de afgelopen 2 weken al zeker 6 keer heb gekregen op 2 verschillende emailadressen.
Beste relatie,

Wij hopen dat dit bericht u in goede gezondheid bereikt.

Wij willen u op de hoogte stellen van een administratieve fout die is opgetreden met betrekking tot een recente transactie. Na een grondige controle van onze administratie hebben we vastgesteld dat er een bedrag van €421,21 aan u is verschuldigd.

Om deze kwestie snel en efficiënt op te lossen, vragen wij vriendelijk om uw medewerking bij het verifiëren van uw gegevens, zodat we het bedrag kunnen terugstorten.

Volg hier de stappen voor uw terugbetaling.

Mocht u vragen hebben of assistentie nodig hebben bij het verificatieproces, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

We willen u hartelijk bedanken voor uw medewerking en begrip in deze situatie.

Met vriendelijke groet,

Fluvius

Hallo

Nadat we geen actie van uw kant hebben ontvangen naar aanleiding van eerdere e-mails die zijn verzonden met betrekking tot de update van uw bankaanvraag, sturen we u een laatste brief vaar de tijdelijke opschorting van uw toegang tot uw account totdat een update van uw kant is gemaakt.

Zoals hierboven vermeld, is deze update noodzakelijk voor de goede werking van uw applicatie en het volledige gebruik van uw account. De tijdelijke opschorting van uw toegang is daarom bedoeld om u te beschermen tegen creditcardfraude.

We nodigen u uit om alle stappen te volgen door op de onderstaande knop te klikken. Als u binnen 72 uur geen actie onderneemt, wordt uw account tijdelijk opgeschort.

Beveiligingstip - Een adviseur zal nooit contact met u opnemen om vertrouwelijke informatie te vragen (kaartnummer, wachtwoord, ...).

Beveiligingsinformatie
Dit bericht en alle bijlagen zijn vertrouwelijk en uitsluitend bedoeld voor de ontvanger(s). Elke ongeoorloofde wijziging, bewerking, gebruik of distributie is verboden. Elk e-mailbericht is onderhevig aan corruptie. Kbc Bank Groep aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor dit bericht indien het wordt gewijzigd, vervormd, vervalst of besmet met een virus.

Zeer geloofwaardig ja, en een afbeelding met franse tekst in...

Terug
Bovenaan