Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Okay deze was een moeilijk en ben er nog altijd niet zeker van:

Dit is de email die ik binnen kreeg. nu de email verbonden hieraan is eigenlijk mijn spam email waar ik mij overal aanlog bij spam websites etc. deze email is ook al zoveel gebreached dat het niet meer grappig is. Maar in al die jaren dat ik snapchat heb, heb ik nooit met dat email adres een account gemaakt.

Schermafbeelding-2021-07-31-om-09-36-44.png

Schermafbeelding-2021-07-31-om-09-37-10.png

dit is hoe het eruit ziet als ik mij inlog van mijn account. de username en email is totaal anders dan de eerste mail

Schermafbeelding-2021-07-31-om-09-37-35.png

Schermafbeelding-2021-07-31-om-09-38-14.png

toch maar besloten om een ww reset te doen van dat ander email adres. zover ik weet heb ik nooit een snapchat account gemaakt met dat email adres

Schermafbeelding-2021-07-31-om-09-52-15.png

Schermafbeelding-2021-07-31-om-09-52-57.png

het enig verschil tussen foto 1 en 3 is dat op foto 1 er op einde nog bijstaat remove email from snapchat account. dus ofwel heeft iemand gewoon mijn email gebruikt bij een bestaande snapchat account of iets anders. In ieder geval heb ik geen idee wat het doel was van de scammers.

Die covid gerelateerde mails blijven maar komen, heb er weer 2 in mijn mailbox zitten.
En iedere keer komen die dingen van een ander e-mail adres.

Ik las ergens in een waarschuwingsbericht dat ze bij het mail adres moeite doen om de mensen te laten denken dat het door de overheid verstuurd word, maar dat is bij de mails die ik ontvang tocht totaal niet het geval.

Ik krijg sinds vorige week quasi dagelijks telefoon van een gsm-nummer uit Hasselt, Lommel, Turnhout,...

Als ik opneem begint iemand in razendsnel Frans een uitleg over iets ivm "energie". Elke keer zeg ik dat ik geen Frans versta (in NL), en dan mompelen ze iets en leggen ze toe.

Klote is dat het telkens een ander nummer is, dus kan het niet blokkeren

Een engelstalige vrouwtje belt mij op met financial advice. Naast haar zijn er nog 10-20 anderen te horen dus voor we haar advies bespreken vraag ik haar of ze weet waarom ze in een call center werkt. "Well, the reason why you work in a call center is that you represent the idiocy of today".
Ze werd erg pissed off.

Mijn punt is: scammers die je bellen kunnen bron zijn van entertainment

Ik krijg sinds vorige week quasi dagelijks telefoon van een gsm-nummer uit Hasselt, Lommel, Turnhout,...

Als ik opneem begint iemand in razendsnel Frans een uitleg over iets ivm "energie". Elke keer zeg ik dat ik geen Frans versta (in NL), en dan mompelen ze iets en leggen ze toe.

Klote is dat het telkens een ander nummer is, dus kan het niet blokkeren

Hoe kunt ge weten vanwaar een gsm-nummer komt?

Mijn goede vriend "de Rudy" zou met mij de bloemetjes willen buiten zetten en mij wat cadeautjes geven.
Ik moest spontaan aan Lutosa denken, dus ik heb hem ook gestuurd "Bedankt Rudy!". Nog geen antwoord... 't zou nochtans een toffe avond kunnen worden met 2000 euro om te verbrassen :crazy:
Van: Rudy Dewitte

Vriend,
U stelt mij teleur, ik hoor u helemaal niet meer.... 😭
U was nochtans zo goed bezig, een voorbeeld voor anderen.... Wat bezielt u dat u plots niets meer laat horen ?
Zelfs uw cadeau, die bijlage aan de mail, die hebt u nog niet geopend, laat staan uw volledige adresgegevens hebben wij nog niet ontvangen.... Hoe kunnen wij dan uw cadeau bezorgen ?
Waar woont u, wat is uw telefoonnummer ? Laat mij dat even weten, ik wil u dan bellen en u persoonlijk het cadeau komen bezorgen, wat denk je daarvan ?
We kunnen dan samen ook eens de bloemetjes gaan buiten zetten. Geloof me, het zal een onvergetelijke dag worden, een dag waar u nog veel, héél veel, zal aan terug denken, ik garandeer u !!
Dus laat vlug iets weten aub, dank u !

PS. ik heb hier ook 2.000 euro liggen die ik u graag cadeau wil doen, als voorschot en bedanking voor al uw hulp. Ik wil u die persoonlijk en cash komen geven.

Met vriendelijke groeten,
Kind regards,

Rudy Dewitte

Vriend,

Het stelt mij een beetje teleur, want we hebben nog steeds niets van u vernomen.... 😢
U had nochtans de oprechte intentie mij te helpen om mijn centen terug te krijgen... Je zou op den duur nog gaan denken dat u OOK een oplichter bent, maar dat kan natuurlijk niet, zo een goede mens dat u bent, zulke gewaardeerde hulp dat u mij aanbiedt. Dat moet beloond worden !!! Daarom dring ik er écht op aan dat u even de bijlage opent en op de link klikt, uw volledige adresgegevens invult (anders kan ik uw geschenk niet versturen) en daarna kunnen we van start gaan om samen mijn geld terug te krijgen, is dat OK ??

Kind regards,

Rudy Dewitte

Van: Rudy Dewitte

Hallo,

U bent toch niet vergeten de bijlage te bekijken hoop ik ?
Want uw verrassing wacht hier om naar u te versturen !

Enne...., nog nen keer bedanken om mij te willen helpen hé !! Gij zijt een échte vriend, amai, amai beste kerel. Awel, ik zal u een mooi schoon cadeau geven hoor, als dank voor uw hulp.
Zeg weet ge wat, mail mij eens uw telefoonnummer. We kunnen eens bellen om de zaak te bespreken.

Kind regards,

Rudy Dewitte

Beste vriend,

Ik dank u van harte voor uw onaangekondigde als bij wonder uit de lucht vallende hulp !
Er bestaan gelukkig ook nog goede eerlijke mensen op deze aardbol, zoals u !

Als dank voor uw zéér gewaardeerde aanbieding en hulp, wil ik u een mooi cadeau aanbieden, een cadeau waaraan u ongetwijfeld nog veel, héél veel jaren herinneringen zal beleven ! Het enige wat u hiervoor hoeft te doen is gewoon de bijlage aan deze mail openen, op de link klikken in de bijlage en uw volledige gegevens mailen. Pas dan kan ik u een héél mooi present toesturen en dan kunnen we ook van start gaan met aangeboden hulp.
Voor wat hoort wat, dus hierbij uw cadeau, klik op de link, DOEN !!
Ik doe dit écht waar speciaal voor u, mijn beste vriend, als waardering dat u zo vriendelijk bent mij te willen helpen, en zelfs ongevraagd ! Chapeau en doe zo verder !! 👍👍
Tot binnenkort en houd u goed !!

Kind regards,
Rudy Dewitte

Maar die 2000 euro boeit mij eigenlijk helemaal niets, ik heb met 9,5 bitcoin ontvangen ter waarde van 300k
Hello,

First I'd like to say congrats because seeing this private memo means you are the beneficiary of one of my numerous donations and giveaways.
This memo contains a gift of 9.5 BTC (Approximately $300 044,20 USD at the time of writing this memo).

Wondering what this is about? sit back and enjoy my little back story.
I've been battling with lung cancer for a while now. It's now at it's terminal stage and I'd be lucky to make it past this month.
As I have no next of kin, I've decided to donate all of my wealth to various charities and organizations. Sold my yacht, houses etc.
However, I came across this website SkyMemo where I can leave an anonymous message and send the code to anyone, and I thought to myself. why not?
So this right here is the last exciting thing I'm actually doing and it's so pleasurable knowing someone somewhere will wake up, check their email or SMS and receive an anonymous donation. It's like a TV reality game and I love the feel of it.

So here's the thing. After creating several memos with various instructions and access codes, I then picked 5 random mobile numbers and scraped 5 email addresses off of google and sent text messages and emails to all 5 numbers and emails.
Each one of you got a different access code and in each memo there's a different gift. For you, yours is access to one of my Bitcoin investment portfolios. The current balance is about 9.5 BTC and it is all yours. See below

www.securecoins.net
Customer ID: 77020632
Password: em223h785
Balance: 9.5 BTC ($300 044,20 USD as at today)

As I write this, I understand there's a high chance you may never open this memo as you might consider my TEXT MESSAGE a joke/prank and not bother to come here. In the unlikely event, then the above funds will be locked at SECURECOINS forever.
The most intriguing part of this is the excitement it gives my imagination. I will never know if you are white or black, old or young, rich or poor. All I know is, someone, somewhere is celebrating and praying for me.

Thank you and live a fulfilled life.

Anonymous Donor

Laatst bewerkt:
Stond zo een ‘mijn naam is mevrouw Dedie en ik ga dood. Ik heb zoveel geld voor u’ onder een redelijk oude FB post van mij. Ik was al geïrriteerd dus ik ‘bitch please’ en bam, *mijn* post weg wegens ‘bullying’. Ik geef aan niet akkoord te zijn (ja ik weet het maar ik was in een slecht humeur) waarop FB zegt ‘ok, wij waren fout, het staat terug’ maar wel een ban van 7 (!) dagen en nergens kan je daar iets over aanvechten.

Het is niet dat ik zozeer die FB ban wil aanvechten maar hun censuur is echt wel volledig de mist ingegaan.
Mijn vorige ban (3 dagen) was door een afbeelding waar een zekere Duitser tegen Morgan Freeman zegt ‘Morgen, Freeman’. Wat idd flauw mag heten maar nu toch ook geen censuur vraagt. Afbeelding van vier jaar terug ook.

tl;dr De stervende weduwe scam en FB werkt op mijn zenuwen.

Scam the scammer*. Ik schaam me er een beetje om, maar eigenlijk toch ook weer niet.

Vorige week stond er een opdringerige Bofrost verkoper aan mijn deur. Zogezegd voor een geheel vrijblijvend testpakket van hun nieuwste diepvriesgroenten. "Je hangt nergens aan vast blablabla". Ik moest er niet van weten maar nog voor ik het wist stond mijn adres op zijn formulier. Niet moeilijk, hij stond al aan mijn deur.
Ik had het gevoel dat ik er niet vanaf ging geraken (en ik moest snel terug naar mijn werklaptop) dus heb ik hem met fake enthousiasme een al even fake naam en telefoonnummer gegeven.

Vandaag gaat de bel. Een andere gast van Bofrost, met mijn "bestelling". Ik vol verbazing "bestelling?"
"Ah ja meneer, we hebben hier een bestelformulier waarin u - ".
- "Bart Versmissen?! Ik ben script kiddie... Dat moet verkeerd opgeschreven zijn?"
*Grote frons op zijn voorhoofd*
"Sorry, dan moet ik die bestelling annuleren. Daag." *druipt af*

Toch een glimlach op mijn gezicht als ik die gast daar nog 30 seconden naar zijn papier zag staren, naar mijn deur, terug naar zijn papier, terug naar mijn deur :laugh:. Sowieso had ik niks "besteld", bij mijn weten had die eerste kerel enkel gezegd dat er een vrijblijvend testpakket zal bedeeld worden en heeft hij mijn naam en telefoonnummer gevraagd. Ben ik even blij dat ze die vooral niet hebben.

* Ik beweer niet dat Bofrost-verkopers echte scammers zijn, maar ze teren wel op naïevere mensen die verrast worden door hun agressieve deur-aan-deur verkoopstechnieken en dingen bestellen zonder dat ze beseffen dat ze dat hebben gedaan.

Post van Itsme-app gehad dat wegens een beveiligings update ik mijn rekening terug moet ingeven ….maar heb geen itsme-app in gebruik (zou zelfs niet weten wat dat is )

Jaja was al aan ht twijfelen geslagen.

Kreeg een mailtje van luminus dat mijn voorschotfactuur klaar leg en dat ik hier moest klikken om te betalen.

Ikke, mmmhhh ik heb juist in mei mijn contract met hen opgezegd... ik kijk nog eens goed naar dat email adres, want ja voor ik naar hen bel wil ik toch wel zeker zijn:

en ja hoor luminusatdiensten.email -> spam hier you go.

Dear Customer,

We sincerely apologize for the delay in transferring your Funds. There was Fire outbreak
here in our office few days ago that resulted to burnt of so many customers files, and
their saved information, Phone numbers and email, We lost so much of these customers Vital files, some were being mistaken with others but we are so fortunate to see your email address now.

However, as we agreed before the Incidence, we will be transferring your Funds into Two stages, in one stage, we will transfer
3.500.000.00 USD, and after that, we will transfer the rest of 2,000
000 USD. Also, bear in Mind, if you do not want the transfer by wire, you can as well apply for Issuance of ATM card with your Pin access.

Do not waste further time in contacting the accounting Officer in his private email ([email protected]) His name is Raymond Cosh. Contact Him now for directives on how to receive your Funds.

Thank you

John Bark

DG

Wat stuur ik nu als antwoord? "John you're Barking up against the wrong tree?

Van infoatfod. Be, belangrijk om te vermelden lijkt mij.

Geachte heer/mevrouw,

U heeft een openstaande schuld over het jaar 2020. Uw openstaande schuld met kenmerk
FOD00491922 is na meerdere herinneringen nog niet voldaan. Wij verzoeken u de openstaande
schuld direct te voldoen. Indien wij het bedrag op 10 Augustus 2021 niet hebben ontvangen, zal
de gerechtsdeurwaarder overgaan tot executoriaal beslaglegging.

via de onderstaande knop kunt het openstaande bedrag direct voldoen

Link deleted

Letop: bij executoriaal beslaglegging wordt de hoofdsom verhoogd met proceskosten en de
wettelijke rente.

Wij vertrouwen erop u vodoende te hebben geinformeerd.

met vriendelijke groet,
FOD Financien

Was goed geprobeerd....

Op FB Marketplace een antwoord op mijn annonce: PM mij aub. Zo een zwaar Oost-Europese naam met de foto van een blonde bomma. Scammer dus.
Ik heb gepm’d: als u interesse hebt, zou ik graag een koerier tot bij u sturen voor het geld. Eens ik het geld heb, stuur ik u het product.
Geen antwoord meer gehad.

Mijn vorige ban (3 dagen) was door een afbeelding waar een zekere Duitser tegen Morgan Freeman zegt ‘Morgen, Freeman’. Wat idd flauw mag heten maar nu toch ook geen censuur vraagt.
Ze zullen gedacht hebben dat er iets niet klopt: een Duitser en humor op één afbeelding.

Op FB Marketplace een antwoord op mijn annonce: PM mij aub. Zo een zwaar Oost-Europese naam met de foto van een blonde bomma. Scammer dus.
Ik heb gepm’d: als u interesse hebt, zou ik graag een koerier tot bij u sturen voor het geld. Eens ik het geld heb, stuur ik u het product.
Geen antwoord meer gehad.
Zit @Mr.Fingers daar ook al?

Terug
Bovenaan