Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Vandaag voor het allereerst ooit een Whatsapp gekregen uit een ver verwijderd land (in dit geval Brazilië), van een typisch opgemaakt fake vrouwtje van begin de 20, die mijn nummer nog staan had van een ontmoeting op reis.
Ik heb nu toevallig wel nog een Braziliaans nr staan van een dame die ik op reis ontmoette, maar die lijkt er wel niet echt op. :unsure:

Achjong , hoeveel vrouwen mij hun naakt foto’s willen laten zien …wekelijks verschillende en allemaal hebben ze goesting in een spannende relatie waar het net iets meer mag zijn . ;)

Hallo,

Deze e-mail is om u te informeren dat uw e-mail € 2.000.000,00 (2 miljoen euro) heeft gewonnen van de lopende Vicky safra Donation Foundation. contact e-mail hieronder om uw winst te claimen.

Mijn verlof begint al goed :love:

Zag er op het eerste zicht correct uit...

1628708837507.png

Totdat ik die prijs zag. Stuur ik terug dat dat wel héél onrealistisch goedkoop is en ze hun prijs best minstens 2x moeten doen om echter over te komen? :unsure:

Is dit aanloop naar een scam? Ik verkoop een tablet op FB Market Place. Krijg bericht met vraag om op te sturen (niet het ‘koerier sturen’ bericht) en ik zeg mits betaling vooraf is dat ok. Krijg een adres - geen vraag voor rekening n° - en dat is Gent. Dat is voor mij niet ver dus ik zeg ‘kan hem langs brengen’ waarop antwoord ‘ik heb het heel druk met mijn werk dus opsturen is beter’ en nu twijfel ik dus heel erg of het een oplichter is. Help?

Is dit aanloop naar een scam? Ik verkoop een tablet op FB Market Place. Krijg bericht met vraag om op te sturen (niet het ‘koerier sturen’ bericht) en ik zeg mits betaling vooraf is dat ok. Krijg een adres - geen vraag voor rekening n° - en dat is Gent. Dat is voor mij niet ver dus ik zeg ‘kan hem langs brengen’ waarop antwoord ‘ik heb het heel druk met mijn werk dus opsturen is beter’ en nu twijfel ik dus heel erg of het een oplichter is. Help?
"dit is mijn rekeningnr, zodra bedrag x + verzendkosten op mijn rekening staan, stuur ik 'm op."

90% kans van wel zou ik denken, hoe druk kan je het hebben met uw werk dat je wel een tablet nodig hebt maar geen 10 min tijd hebt om die in ontvangst te nemen? Ik weet niet in hoeverre overschrijvingen teruggedraaid kunnen worden eigenlijk, anders kan je zo proberen eerst betaald te worden. Zeker geen Paypal ofzo.

Ik vind die emails met openstaande bedrag of het klaarmaken voor uitbetaling rond BTC heel verwarrend. Meestal kijk ik dan ook naar de afzenders en ja vaak louche adressen maar de laatste tijd lijken het altijd van officiële instanties te zijn: "[email protected]" of [email protected]; dan snap ik best wel dat er mensen in trappen. Maar spijt tot wie het benijd ik heb geen beleggingen in Bitcoins of andere crypto munten.

Hello,

We are looking for a qualified Head Coach that will handle our Club here in Mexico.

Training Responsibilities: Recruitment, hiring, training of players, and supervision of all staff including assistant and teaching professionals.

Role Location: Mobile as the candidate will be expected to spend periods of time at camps and competitions, therefore willingness and ability to travel with the team is a must.

Position Requirements: Minimum one (1) year of successful coaching experience at the academy level or above. Monthly Salary: US$15,500.00 United States Dollars

Tenure: 2 years contract

Starting Date: ASAP

Benefits: Free Accommodation and Transportation, Medical and Educational Loan Paid Vacation, and F-2 visa assistance.

In order to be considered for the position, the following items must be uploaded or have available:

CV/Resume

Cover Letter

Reference Letters are optional.

Intl Passport For Interview Visit

APPLICATION REVIEW: Please ensure all information is complete and accurate as the responses you provide will be reviewed using an automated evaluation system. If you are successful in this initial screening process, you will be invited to Mexico for an interview and contract signing.

Incomplete applications will not be considered.

EEO Statement.

We actively fosters a diverse and inclusive working and learning environment and is an equal opportunity employer. Qualified persons from all racial, ethnic, or other minority groups, protected veterans, and individuals with disabilities are strongly encouraged to apply.

Priority Consideration Information.

Priority consideration will be given to applications received by the Priority Date; however, applications will be accepted until the position is filled.

Applications:

If you are interested in applying for this position, please send a cover letter outlining your experience and skills for the job along with a current CV for more information as this job is expected to start ASAP.

We await your response in this regards

Regards,

Mr. Alfred Bahar

Recruitment Director

Dat is inderdaad een pijnlijke. Vroeger nog al in het idee geweest het te kunnen maken als trainer nadat ik in de Super league bij de dames weliswaar jaar en dag coach ben geweest en had nood aan een nieuwe uitdaging. Vooral vacant gesteld via Linkedin en bepaalde sites in het voetbalwereldje (trainingscenter.be). Diezelfde vacature stond erop maar tussen 10-tallen andere vacatures buitenland en afkomstig van een betrouwbaar profiel. Bij mij ging dat toen over Monterrey academie. Ik zou de O17 mogen gaan coachen ik zou een tornooi in Brazilie mogen gaan leiden met competitie. minstens 1 x per dag trainen en je kreeg een auto, appartement en loon. Zou één jaar duren die ervaring maar als ge het goed deed kon ge altijd een jaar verlengen.

Enkel de emails waren altijd een standaard en gekopieerde antwoorden terug. Gebricoleer en plak werk dat was duidelijk wel te zien.

Contact personen bestaan echt ( de voorzitter, tussenpersoon etc) laten u ook de accomodatie zien, legit website, stuurde mij ook een echt vliegticket op maar de argwaan begon wanneer er moest betaald worden om daar een visa/workpermit te krijgen; het draaide echt niet om veel geld ( zo'n 200 dollar) maar toch niet de moeite waard om zulke gok te nemen en daarenboven wat had er gebeurd als ge echt in dat land waart aangekomen? Ontvoering en nog meer los geld geëist. Was op het einde toch wel een grote desilussie en echt tot de laatste moment getwijfeld of ik niet zou vertrekken, want ja wat kon er nu toch gebeuren he...

Yep, is een scam. Er komt een verloofde bij kijken die zegt dat betalen met Bancontact veiliger is (het zogezegde ‘centje laten doorgaan en zien dat u betrouwbaar bent’.

Krijg hier bijzonder weinig spam door, maar hier toch eentje doorgeglipt. President Biden himself schrijft mij ivm een erfenis van $24MLN die ik kan afhalen als ik $150 betaal voor een bankkaart. En dan het email adres: presidentbiden02[at]gmail.com :laugh:

THE PRESIDENTIAL ORDER {INHERITANCE FUND RELEASE} WHITE HOUSE {OFFICIAL RESIDENCE OF US PRESIDENT}.

Attn: Dear beneficiary.

I'm Mr. Joseph R. Biden, the 46th President United State of America and am writing you about your ATM Master Card brought back by the United Embassy from the United State government to the White House Washington DC, mandated for delivered. Every payment reference details are confidential approved legitimate and confirmed from ownership, and my agent in the person of Mr. Chris Anderson is the diplomatic agent in charge of your package delivery in accordance with the statutory provision of Section 124, Sub Section 5 of the 1979 constitution and as amended in 1999 as regards to Funds Release order.

Your inheritance fund is worth $24 million USD (Twenty Four Million United State Dollars) fixed in ATM Master Card with the help of fund origin in collaboration with the World Bank Group (WBG), and legitimately authorized free from Crime and Anti-Drug Trafficking by the United Nations Office on Drugs and Crime (UODC), documented and summited to the White House Officials for approval, you don't have to be worried.

The fact that your ATM Card is already activated for instant use' solely you will pay the delivery charge of $150, on able the attorney general sign the files for immediate delivery of your ATM Card with no further delays.
Confirm to me your below information accordingly.

Full names:............
Country:...........
State:..........
Phone#:..........
Age/sex:...........
Home address:............
Nearest airport:............

To prevent this security of fund was organized in the form of a personal identification number (Pin) ATM Card, to enable only you have a direct control over your funds with the ATM Card, I await your response.

Remain Blessed.

His Excellency.

Mr. Joe Biden Jr.
The President United State Of America (USA).
My Email[presidentbiden02[at]gmail.com].

THE WHITE HOUSE {OFFICIAL RESIDENCE OF US PRESIDENT}, 1600 PENNSYLVANIA AVENUE NW WASHINGTON DC 20500 USA.

Enkele jaren geleden had er een nieuwe, buitenlandse klant een bestelling gedaan. Heel vreemd wanneer bepaalde technische zaken, afmetingen, enz. niet echt een grote rol speelden. 'Doe maar' klonk het.

Eens uitgeleverd werd de factuur betaald. Stel dat het een factuur van 30k was, werd er 40k gestort. We kregen een mail waarin stond dat ze gemist hadden en teveel gestort hadden. Dan was de vraag of we het bedrag dat men teveel gestort had konden terugstorten.

Dit hebben we niet gedaan en navraag gedaan bij de bank. Na enkele dagen pas kwam de bank erachter dat het om 'fake' geld ging. Maar dat zagen wij dus effectief op de rekening verschijnen.

Hoe dat allemaal in zijn werk gaat weet ik niet.

Enkele jaren geleden had er een nieuwe, buitenlandse klant een bestelling gedaan. Heel vreemd wanneer bepaalde technische zaken, afmetingen, enz. niet echt een grote rol speelden. 'Doe maar' klonk het.

Eens uitgeleverd werd de factuur betaald. Stel dat het een factuur van 30k was, werd er 40k gestort. We kregen een mail waarin stond dat ze gemist hadden en teveel gestort hadden. Dan was de vraag of we het bedrag dat men teveel gestort had konden terugstorten.

Dit hebben we niet gedaan en navraag gedaan bij de bank. Na enkele dagen pas kwam de bank erachter dat het om 'fake' geld ging. Maar dat zagen wij dus effectief op de rekening verschijnen.

Hoe dat allemaal in zijn werk gaat weet ik niet.
Is één van de basis bank scams. De scammer stuurt u eerst teveel (vals gestort geld / gestolen geld) en vraagt om het verschil terug te storten. Zo hopen ze een deel wit geld terug te krijgen alvorens het valse geld uitkomt. Wie direct op hun voorstel ingaat is een vogel voor de kat.

Ook iets te koop gezet, Franse reactie dat ze helaas te ver wonen, als ik het opstuur via mondial relay, krijg ik na levering mijn geld van mondial relay! Topdeal, toch? 🤔

Ik zal mijnen tour toch maar eens beginnen want vandaag is er een Nespresso bijgekomen die ik gewonnen heb in een loterij waar ik nooit heb aan meegedaan, bovenop een 10-tal Ipads (Pro en gewoon) die ik gewonnen heb, Iphone 12 in alle uitvoeringen, toch raar dat die allemaal mijn credit card nummer nodig hebben ;) voor iets dat gratis is?
Alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje .... zijn er nog sukkels die hier inlopen?

Terug
Bovenaan