Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

• Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

• Oef, de bank betaalt (toch) terug...

• No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

• Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

• Life savings hangen er aan...

• De bank schuift de schuld af...

• Internet bankieren is altijd een risico..

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Mailke van telenet dat mijn toestellen die ik heb nietmeer voldoen aan de werking van de EU wetgeving .
Moest op een link klikken om dat in orde te brengen of ze stopten de werking van mijn toestellen vanaf 5 november ….we zullen zien héé (en zit telenet nu in Putte ? Dacht dat die in Mechelen zaten . )

We hebben een item te koop gezet via tweedehands. Iemand heeft interesse getoond en via de chat in tweedehands is dan een bepaald bedrag afgesproken en deze zou morgen afgehaald worden.

Nu krijgen we via de chat op tweedehands van een andere gebruiker een 'waarschuwing'. Hij wist de gebruikersnaam van de koper die morgen komt alsook het afgesproken bedrag. Hij adviseert om de verkoop af te ketsen want hij had in het verleden slechte ervaringen met deze koper. Hij is thans niet geïnteresseerd in ons item.

Dit is enorm louche dat we deze waarschuwing krijgen, van iemand die de gebruiker en het bedrag kent ( bod is enkel in de chat afgesproken), maar niet zelf het item wilt kopen.

Is dit een nieuwe oplichtingstechniek? Wij weten nu niet meer wat we met de verkoop moeten doen.

Een lucratief aanbod om Bueno te promoten!
Omdat een Jeroom Cardoen altijd werkt.

Gp094Lf.jpg

We hebben een item te koop gezet via tweedehands. Iemand heeft interesse getoond en via de chat in tweedehands is dan een bepaald bedrag afgesproken en deze zou morgen afgehaald worden.

Nu krijgen we via de chat op tweedehands van een andere gebruiker een 'waarschuwing'. Hij wist de gebruikersnaam van de koper die morgen komt alsook het afgesproken bedrag. Hij adviseert om de verkoop af te ketsen want hij had in het verleden slechte ervaringen met deze koper. Hij is thans niet geïnteresseerd in ons item.

Dit is enorm louche dat we deze waarschuwing krijgen, van iemand die de gebruiker en het bedrag kent ( bod is enkel in de chat afgesproken), maar niet zelf het item wilt kopen.

Is dit een nieuwe oplichtingstechniek? Wij weten nu niet meer wat we met de verkoop moeten doen.
Vraag dan eens aan die andere gebruiker hoe hij in godsnaam het juiste bedrag kent.
Als daar geen logische uitleg voor is dan zijn ze beiden louche.

De domheid van mensen kent geen grenzen want in de laatste aflevering van Oplichters aangepakt met Kees van Der Spek was er een vrouw die op 1,5 jaar 250.000 € heeft doorgestort naar een Turkse mooiprater. Vrouw is nu uiteraard financieel - meeste geleend van ouders - en emotioneel een wrak.

Vraag dan eens aan die andere gebruiker hoe hij in godsnaam het juiste bedrag kent.
Wij vinden voornamelijk de waarschuwende partij louche. Maar we zien momenteel niet wat de endgame zou kunnen zijn, want no show is uiteraard ook geen verkoop.
Manier van chatten was ook speciaal, met veel spelfouten en te veel leestekens. Wij hebben de verkoop afgeblazen en met beiden contact verbroken.

Maar goed, we wilden eens polsen of er weer een nieuwe techniek op tweedehands circuleert.

Gisteren telefoon vanuit Brussel. Zogezegd Proximus. Mevrouw wou een adviseur langssturen om mijn telecom thuis te bekijken en een voordelig pakket voor te stellen. Want ja, in de huidige tijden is het slim om te besparen waar het kan.

Tot 5x toe gezegd dat ik geen interesse of tijd had maar mevrouw bleef naarstig doorpraten en negeerde mij totaal. Heel opdringerig en nam met 'neen' geen genoegen. Zei dat ze sowieso iemand zou langssturen. Heb toegelegd.

Blijken scammers te zijn als ik het internet mag geloven. Geen idee hoe ze m'n naam en adres weten.

Alé, hopelijk voor de persoon in kwestie staat er binnenkort niemand aan de deur.

De domheid van mensen kent geen grenzen want in de laatste aflevering van Oplichters aangepakt met Kees van Der Spek was er een vrouw die op 1,5 jaar 250.000 € heeft doorgestort naar een Turkse mooiprater. Vrouw is nu uiteraard financieel - meeste geleend van ouders - en emotioneel een wrak.
Ja inderdaad. Iedereen kan wel eens gescamd worden. Dat 100% vermijden is -mits wat pech- niet altijd mogelijk.
Maar soms ligt het er gewoon heel dik op, en toch trappen mensen dan domweg in de val.

Blijkbaar stapt mijn bank over naar nieuwe kaartlezers en stoppen de oude met werken op 11 november .
Zo willen ze een veilige virtuele omgeving maken voor mijn bankzaken …ge moet wel op een link klikken om het nieuwe kastje aan te vragen blijkbaar en na 10 november gaan ze me zo een lezer aanrekenen blijkbaar …als ik het nu doe is het gratis .

Benieuwd hoeveel personen daar gaan intrappen .

Laatste dagen terug veel mails met mislukte verzendingen.

Oja, Tuvalu is nog steeds aan het zinken ook blijkbaar … :unsure:

Heb ondertussen een tiental air fryers gewonnen bij de Colruyt nog wel, kan ze niet gaan afhalen(Colruyt om de hoek) er moet op een knopje gedrukt worden etc...

De laatste tijd heel veel hot ukranian girls die willen daten 😅
En online russian beautys😙
Damned you spambox waarom stuur je die niet naar mijn inbox 🙈🤣

De laatste tijd heel veel hot ukranian girls die willen daten 😅
En online russian beautys😙
Damned you spambox waarom stuur je die niet naar mijn inbox 🙈🤣
Ik krijg die ook, en zelf stoute versies.
Zo van "sla op mijn k**t terwijl je mij hard n***t".

Terug
Bovenaan