Hoe kaart je het gesprek over meer/minder seks met je partner aan?

mac-bc

Banned
Edit Crew: Dit topic is afgesplitst uit een grotere thread, omdat het aansnijden van het onderwerp een algemeen nut heeft.

Haar weinig empathisch inlevingsvermogen in de (nochtans simpele) leefwereld van een man.

De afgelopen maanden regelmatig moeten aansturen op meer seks.
Nu, naar aanloop van mijn verjaardag onlangs heb ik dus aangegeven dat ik geen echte cadeau moet hebben, maar dat ik wel eens een goede massage kon gebruiken. Knipoog, as in... KNIPOOG.

Ik verjaar. Geen seks.
Wel een cadeautje gekregen: een bon voor een professionele massage buitenshuis. :unsure: Ook leuk natuurlijk.

Bon, ok. De volgende keer gewoon met mijn broek op mijn enkels naar beneden komen en beginnen swaffelen terwijl ze nietsvermoedend naar televisie aan het kijken is dus. Mijn schuld. Ik had duidelijker moeten zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haar weinig empathisch inlevingsvermogen in de (nochtans simpele) leefwereld van een man.

De afgelopen maanden regelmatig moeten aansturen op meer seks.
Nu, naar aanloop van mijn verjaardag onlangs heb ik dus aangegeven dat ik geen echte cadeau moet hebben, maar dat ik wel eens een goede massage kon gebruiken. Knipoog, as in... KNIPOOG.

Ik verjaar. Geen seks.
Wel een cadeautje gekregen: een bon voor een professionele massage buitenshuis. :unsure: Ook leuk natuurlijk.

Bon, ok. De volgende keer gewoon met mijn broek op mijn enkels naar beneden komen en beginnen swaffelen terwijl ze nietsvermoedend naar televisie aan het kijken is dus. Mijn schuld. Ik had duidelijker moeten zijn.
In combinatie met dit in 'hoe veel tijd spenderen jullie met elkaar'
Quasi nooit. Eén keer per jaar een weekendje en één keer per 2 à 3 maanden eens 's middags uiteten.

We wonen relatief ver van onze ouders. En we moeten al maximaal op onze ouders rekenen om alles op te vangen qua personeelstekort in de crèche, stakingen in de crèche, stakingen op school, schoolvakanties op te vullen, ...
Lijkt mij nu niet zo raar als ik het zo lees hoor. Voor de meeste vrouwen begint het voorspel 's middags bij een fijne kus of knuffel aan het aanrecht heb ik mij al vaak laten vertellen alleszins.

Ik denk dat een open gesprek in de trant van "Hé schat, ik merk dat ons seksleven op een laag pitje staat, misschien moeten we daar eens over babbelen?" meer effect gaat hebben dan een subtiele hint over een massage. Plus een aanvallende communicatiestijl vermijden. Een focus op waarom het op een laag pitje staat en wat daar aan te doen is en niet op "we moeten meer seks hebben".

Ik denk dat een open gesprek in de trant van "Hé schat, ik merk dat ons seksleven op een laag pitje staat, misschien moeten we daar eens over babbelen?" meer effect gaat hebben dan een subtiele hint over een massage. Plus een aanvallende communicatiestijl vermijden. Een focus op waarom het op een laag pitje staat en wat daar aan te doen is en niet op "we moeten meer seks hebben".
In combinatie met dit in 'hoe veel tijd spenderen jullie met elkaar'

Lijkt mij nu niet zo raar als ik het zo lees hoor. Voor de meeste vrouwen begint het voorspel 's middags bij een fijne kus of knuffel aan het aanrecht heb ik mij al vaak laten vertellen alleszins.

Dergelijke stadia zijn we al een paar jaar gepasseerd hoor. Alle subtiele manieren, de goede gesprekken, het creëren van een goede sfeer waaruit dan iets kan voortvloeien, ... ze werken hier allemaal niet (meer). Het is jammer maar de simpele vaststelling is dat hier enkel nog gesekst wordt wanneer ik eerst stevig escaleer.

Bovendien heeft ze vriendinnen die beweren dat dat bij hen ook zo is, waardoor ze dit normaal begint te vinden.

Bovendien heeft ze vriendinnen die beweren dat dat bij hen ook zo is, waardoor ze dit normaal begint te vinden.

Dus dat is het lot van de man (?): seks om de man te binden en tot huwelijk over te gaan, daarna seks voor kinderen en dan gedaan, want “normaal”.

Uitzonderingen niet ten na gesproken?

Men beweert nochtans dat vrouwen hun sexuele piek later ligt, maar blijkbaar in de realiteit is dit toch anders.

Of beleven de dames hun piek buiten de relaties om? Gegeven dat ze toch beter zaken kunnen verborgen houden dan mannen?

Veel veralgemeningen over vrouwen weer 🙄

Ik ken het gevoel en de frustratie daarrond uit mijn vorige relatie hoor. Het ding is, als er amper tijd overblijft voor elkaar schiet er ook niet veel relatie meer over en kan je niet verwachten dat uw partner overloopt van de goesting. Het is ook ergens logisch dat er tijdens de tropenjaren met kleine kinderen nog weinig ruimte is voor elkaar en weinig energie voor goesting. Dat komt terug, of niet omdat je mekaar ben kwijtgespeeld in de loop van die jaren.

Sommigen hebben seks nodig om een band te voelen met hun partner (meestal mannen), anderen hebben een band nodig om seks te willen met hun partner (meestal vrouwen). En daar ergens loopt het dan mis é.

Veel veralgemeningen over vrouwen weer 🙄

Ik ken het gevoel en de frustratie daarrond uit mijn vorige relatie hoor. Het ding is, als er amper tijd overblijft voor elkaar schiet er ook niet veel relatie meer over en kan je niet verwachten dat uw partner overloopt van de goesting. Het is ook ergens logisch dat er tijdens de tropenjaren met kleine kinderen nog weinig ruimte is voor elkaar en weinig energie voor goesting. Dat komt terug, of niet omdat je mekaar ben kwijtgespeeld in de loop van die jaren.

Sommigen hebben seks nodig om een band te voelen met hun partner (meestal mannen), anderen hebben een band nodig om seks te willen met hun partner (meestal vrouwen). En daar ergens loopt het dan mis é.
Veralgemeningen inderdaad, iedereen is anders en ook elke relatie is anders.
Ik mag over het algemeen hopen dat diegenen die hier een relatie hebben, elkaar graag zien en graag dingen doen voor elkaar. Gewoon tijd met elkaar doorbrengen, wat onnozel doen met elkaar door de dag en er zijn voor elkaar en je komt al heel ver.

Ik snap trouwens wel die uitspraak over weinig tijd door kleine kinderen, maar ook daar kan je toch proberen actief aan te werken. Het probleem ligt er misschien wel in dat er mensen zijn die dat dan laten gaan en zo kom je dan al snel in een "ja het is nu zo he" verhaal?

Men beweert nochtans dat vrouwen hun sexuele piek later ligt, maar blijkbaar in de realiteit is dit toch anders.

Of beleven de dames hun piek buiten de relaties om? Gegeven dat ze toch beter zaken kunnen verborgen houden dan mannen?
Ik heb dat ook wel al eens gehoord, al heb ik daar mijn twijfels bij.

Wij hebben bijna elke dag seks. Bijna de maandag, bijna op dinsdag, bijna op woensdag,...

“Weinig tijd hebben door de kinderen”

Is dat niet gewoon een excuus om niet te moeten zeggen: “ik heb geen zin” of “het is geen prioriteit?”

Ik las wel eens dat de kinderen ook als excuus worden gebruikt om invitaties af te slaan op laatste moment: “mijn kind is ziek”.

Hoelang duurt seks in realiteit? Geen uren hè.
Is zo een beetje als: “ik had het druk, ik heb uw sms nog niet kunnen beantwoorden”, maar ondertussen wel 100 keer uw gsm opgepakt wellicht om een ander terug te sturen ..

Het is jammer maar de simpele vaststelling is dat hier enkel nog gesekst wordt wanneer ik eerst stevig escaleer.
en denkt ge dat ge daar dan een dynamiek mee zijt aan het creëren die naar een goede plek leidt?

uw vriendin onder druk zetten om seks met u te hebben zodat GIJ content zijt is niet oké, en zo klinkt het hier wel hè.

Ik snap trouwens wel die uitspraak over weinig tijd door kleine kinderen, maar ook daar kan je toch proberen actief aan te werken. Het probleem ligt er misschien wel in dat er mensen zijn die dat dan laten gaan en zo kom je dan al snel in een "ja het is nu zo he" verhaal?
Dat laatste speelt wel bij meer mensen, denk ik (en zeker niet alleen op vlak van seks). Eens je in een bepaalde spiraal geraakt, en er ook in gaat berusten, geraak je er niet zo makkelijk meer uit: "ach, het is inderdaad wel goed zo."

Het is logisch dat de energie en de drive mindert, wanneer er kleine kinderen in het spel komen. Maar ik heb het altijd wat moeilijk als mensen zeggen dat 'ze geen tijd hebben' (wederom, niet alleen op vlak van seks). Het is maar hoe je je tijd indeelt en benut. Er zijn zeer weinig mensen die écht geen tijd hebben hoor. Ook in de veronderstelling natuurlijk dat beide partners de nodige inspanningen leveren in het huishouden en alle rompslomp daaromheen. Als alles op de nek van je vrouw terechtkomt, moet je als man ook niet verschieten dat er weinig tijd over blijft voor jou.

Elke situatie is anders en moeilijk te beoordelen natuurlijk. Denk dat er maar weinig mannen zitten te wachten op 'seks om de seks' en halen er ook maar weinig voldoening uit als hun vrouw seks met hen heeft puur om hen content te stellen.

Niemand moet uiteraard iets tegen zijn zin doen in een relatie. Echter, als je als partner 'eenzijdig' beslist om geen energie meer te steken in een bepaald aspect van de relatie (in dit geval seks/intimiteit), moet die partner wel beseffen dat je daar de andere mee treft. Zijn vrouw is in dit geval wel duidelijk op de hoogte van het probleem. Ik vind dat je als partner dan toch een zekere plicht heb om jezelf op zijn minst een aantal vragen te stellen (Waarom heb ik geen zin meer? Waarom maak ik er geen tijd meer voor? Wat zou er eventueel anders kunnen?). Misschien pakt de man het verkeerd aan, dat kan goed zijn, maar dan kan je als vrouw zijnde dit ook wel op tafel leggen en hem in een andere richting sturen. Over deze specifieke situatie hebben we natuurlijk te weinig details.

Cliché, maar het komt steeds terug op communicatie. Als men niet allebei bereid is om een open en opbouwend gesprek te voeren, dan zal er ook niets veranderen natuurlijk. En dat is nog maar de eerste stap.

Ik vind het geven van een bon voor een massage buitenshuis best wel ongepast naar de partner toe, als die als hint gaf dat er nood was aan een massage.

Op zich is dat zelfs psychologisch geweld ergens, uitdagen.

Terug
Bovenaan