Hoe oud ben jij?

In welk jaar ben jij geboren?

• 2007-2011

Stemmen: 4 0,6%
  • 2002-2006

Stemmen: 3 0,5%
  • 1997-2001

Stemmen: 17 2,6%
  • 1992-1996

Stemmen: 98 15,2%
  • 1987-1991

Stemmen: 260 40,4%
  • 1982-1986

Stemmen: 151 23,5%
  • 1977-1981

Stemmen: 64 10,0%
  • 1972-1976

Stemmen: 27 4,2%
  • 1967-1971

Stemmen: 12 1,9%
  • 1962-1966

Stemmen: 3 0,5%
  • ..........-1961

Stemmen: 4 0,6%

• Totaal aantal stemmers
    643
Ik denk dat jongeren gewoon geen zin meer hebben in discussies. Gewoon uw mening verkondigen in uw tweet / FB posts en that's it. Als iemand u lastig valt met vragen naar bewijs om uw standpunt te staven dan blokkeer je die gewoon. Op een forum gaat dat niet. Alle, je kan dat ook gewoon negeren maar mensen gaan u op dat vlak niet met rust halen.

Ik denk dat jongeren gewoon geen zin meer hebben in discussies. Gewoon uw mening verkondigen in uw tweet / FB posts en that's it. Als iemand u lastig valt met vragen naar bewijs om uw standpunt te staven dan blokkeer je die gewoon. Op een forum gaat dat niet. Alle, je kan dat ook gewoon negeren maar mensen gaan u op dat vlak niet met rust halen.
Goh, ik discussieer zeker nog graag en ik denk jongeren in het algemeen ook. Maar ik ga die energie die ik daarvoor heb liever gebruiken in discussies die er "toe doen" in bijvoorbeeld een jeugdraad, studentenraad, op een lezing, etc... en niet om mensen op het internet van hun, vaak compleet vastgeroeste, standpunt te doen veranderen. Allez, we moeten nu ook niet gaan beweren dat de discussies hier op 9lives / Beyondgaming het summum van discussiëren zijn :p
Zie deze post ook niet als een persoonlijke aanval ofzo he. Ik probeer gewoon "de jongeren" toch een beetje te vertegenwoordigen, want met ons weg te schrijven als "verkondigen hun mening en blokkeren anderen" etc. geraken we ook nergens :p

Edit: in 't kort: de reden dat hier niet veel jeugd zit, is voornamelijk dat fora gewoon iets oubollig zijn voor de generatie <25 en dus niet dat ze niet met jullie willen komen discussiëren in Pol & Actua ;)

Ik probeer gewoon "de jongeren" toch een beetje te vertegenwoordigen, want met ons weg te schrijven als "verkondigen hun mening en blokkeren anderen" etc. geraken we ook nergens :p

Mij hou je niet voor de gek hoor.

giphy.gif

Goh, ik discussieer zeker nog graag en ik denk jongeren in het algemeen ook. Maar ik ga die energie die ik daarvoor heb liever gebruiken in discussies die er "toe doen" in bijvoorbeeld een jeugdraad, studentenraad, op een lezing, etc... en niet om mensen op het internet van hun, vaak compleet vastgeroeste, standpunt te doen veranderen. Allez, we moeten nu ook niet gaan beweren dat de discussies hier op 9lives / Beyondgaming het summum van discussiëren zijn :p
Zie deze post ook niet als een persoonlijke aanval ofzo he. Ik probeer gewoon "de jongeren" toch een beetje te vertegenwoordigen, want met ons weg te schrijven als "verkondigen hun mening en blokkeren anderen" etc. geraken we ook nergens :p

Edit: in 't kort: de reden dat hier niet veel jeugd zit, is voornamelijk dat fora gewoon iets oubollig zijn voor de generatie <25 en dus niet dat ze niet met jullie willen komen discussiëren in Pol & Actua ;)
tJ8smuY.jpg

Alé bon nog drie wegpesten en ik kan mezelf hier bij de jongste zetten, dat moet te doen zijn. :unsure:

Wij hebben eerder ook de luxe gekend om stapsgewijs gewend te geraken aan heel het online gebeuren en zo met een relatief sceptische manier anoniem op een forum wat te socializen.

De huidige word daar denk ik onderhuids mee in verwacht alsof het een modern geloofssysteem is.

Het onderscheid tussen de "echte wereld(IRL!)" en "online" maken die volgens mij grotendeels niet meer? Dus een nood naar een fora onder "bescherming" van een ongeïnspireerde nickname en avatar zal sowieso erg onnatuurlijk lijken voor de jongste.
Onze, en dan heb ik het over de mensen geboren eind jaren'80, begin jaren '90, generatie zal de laatste zijn die zich een leven vóór het internet nog kunnen herinneren. Ik kan me nog exact het moment herinneren waarop we thuis internet kregen. Begin 2002 was dat, de eerste dag na de kerstvakantie.
Ik heb mezelf wegwijs moeten maken, mijn ouders wisten bijlange niet waar ik mee bezig was of welke spelletjes ik speelde. Nu ik zelf een kind heb, merk ik wel dat ik haar er al van het begin aan bewust mee wil leren omgaan.

Nuja, vroeger was het altijd beter. Over twintig jaar zal de Snapstagramgeneratie op hun platform mijmeren en klagen over de jeugd van tegenwoordig die heel de tijd hun VR-bril of breinchip gebruiken. 'In onzen tijd, in 2021, moesten we nog een smartphone vastpakken en met onze duimen de tekst typen, jullie luiaards moeten er gewoon maar aan denken en de chip doet exact wat jullie willen...'

Maar de tijden veranderen; ik kan me nog herinneren dat er elk jaar in de laatste week van juni (op Zwam geloof ik) telkens een drukbezocht topic verscheen waarin er gestoeft werd met het aantal buizen in het middelbaar.
'Ik heb er vijf :sneaky: !'
'Vijf buizen? Amateur! Ik heb er negen! :cool: )

daar zit wel veel waarheid in.

jongeren spreken tegenwoordig snel over “haat” als er ook maar een beetje tegenkanting is.

en ook vaak: “ik omring me alleen met leuke en positieve mensen” (lees: ik wil alleen gelijkgestemden horen)

Onze, en dan heb ik het over de mensen geboren eind jaren'80, begin jaren '90, generatie zal de laatste zijn die zich een leven vóór het internet nog kunnen herinneren. Ik kan me nog exact het moment herinneren waarop we thuis internet kregen. Begin 2002 was dat, de eerste dag na de kerstvakantie.
Ik heb mezelf wegwijs moeten maken, mijn ouders wisten bijlange niet waar ik mee bezig was of welke spelletjes ik speelde. Nu ik zelf een kind heb, merk ik wel dat ik haar er al van het begin aan bewust mee wil leren omgaan.
Ik logde eerst in op UUnet (Begin jaren 90). Dat was nog inbellen op de telefoon en dan kregen mijn ouders een peperdure (telefoon) rekening in de bus. Vanaf dat telenet opgericht was (1996) heb ik telenet genomen.

Ik denk dat ik in 1994 voor het eerst heb ingelogd op linux (unix). Van het www had ik toen nog niet gehoord (al bestond dat al wel blijkbaar).

Maar inderdaad ik herinner ook nog de tijd zonder internet. :)

Laatst bewerkt:
Onze, en dan heb ik het over de mensen geboren eind jaren'80, begin jaren '90, generatie zal de laatste zijn die zich een leven vóór het internet nog kunnen herinneren. Ik kan me nog exact het moment herinneren waarop we thuis internet kregen.
Hier eerste contact met internet in 1994 :love:, als 25-jarige
Op 't werk (KUL), met Netscape 1.1 als browser :cool:

Toen ik 15 was had je geen smartphones en apps etc dus forums, MSN en chat rooms waren de place to be en dan blijf je daar ook nog hangen.
Jeugd van tegenwoordig kan/wil geen discussies met vreemden, laat staan dat ze meer dan 5 woorden in 1 bericht zetten ( en die 5 zijn dan nog afkortingen etc )

Anno 2020 moet ge ook niet meer afkomen met die chat rooms waar je met een vreemde biljart of golf kan spelen, dan sta je op een lijst 😂
Maar anno 2003 was dat heel gewoon.

toen ik 15 was waren er geen forums enzo.. er waren wel internet cafés waar je al eens met een modem op IRC chatkanalen kon gaan.. #belnet en zo.. of BBS-en. maar in die tijd liepen we veel op straat, of reden we kilometers ver met onze fiets, om gewoon een "toerke" te gaan doen.

ben er nu 44.. en ik zie toch wel het verschil met de jeugd nu. mijn zonen liggen heelder weekends in de zetel. hun interesse en dagindeling gaat van gsm naar TV naar gsm naar ps4 naar gsm..

Terug
Bovenaan