Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik had 100 euro per maand gelezen... nu versta ik het welTja, als ik nu doodval, krijgt mijn dochter wél een huis cadeau (schuldsaldoverzekering aan 100%) maar moet ze er wel successierechten op betalen. De spaarpot van een driejarige is nu niet bepaald goed gevuld.
Als ik beter slaap door 100 euro per jaar aan een verzekering te geven, is dat mijn goed recht lijkt me....![]()

ZO graag zie ik ze nu ook weer niet!ik had 100 euro per maand gelezen... nu versta ik het wel![]()

Zo vatten we het hier ook op.We zijn beide geen pietje precies op gebied van geld. Ik heb wel altijd heel zuinig geleefd, zij kan beter uitgeven dan mij heb ik al gemerkt. Maar bon, voor mij het zeker niet 50/50 tot op de centiem uitgerekend te worden waardoor er steeds nutteloze discussies ontstaan. We steken onze tijd liever in leukere zaken.
Wat is dan een goedkoper alternatief?Uiteraard. Je betaalt (veel) voor nachtrust.
Dat is verdedigbaar.
Serieuze boekhouding/ tijdrovend dan?Voor degenen die gemeenschappelijke rekeningen hebben: Budgetteren jullie voor bepaalde zaken, of blijft alles gewoon op de rekening groeien?
Bij onszelf houden we in een excel bij aan wat we ons geld alloceren via 'potjes'/virtuele subrekeningen.
Stel dat we op het einde van de maand nog 500 euro overhebben op de zichtrekening, dan storten we dat door naar een spaarrekening en alloceren we dat bijvoorbeeld als volgt: 200 euro vakantie, 100 euro cadeaus, 100 euro verzekering/belasting/..., 100 euro shopping
nog mensen die dat zo doen?
Serieuze boekhouding/ tijdrovend dan?
nee helemaal niet eigenlijk (1h per maand ofzo, zit allemaal in de cloud). brengt ook een zekere vorm van 'rust' mee.
Bijvoorbeeld aan het sparen voor nieuwe TV, dus dan zetten we ongeveer 100 euro per maand opzij specifiek daarvoor.
Als factuur Kadastraal inkomen komt, kunnen we dat ook direct betalen zonder ervan wakker te liggen.
Alle cadeaus voor de komende trouwen/geboortes zitten daar bv ook al in verwerkt.
Daarnaast hebben we ook een andere spaarrekening waar we nooit zullen aankomen, tenzij voor een nieuw huis te kopen.
Je kan toch gewoon wachten op een weekendje tot je genoeg budget hebt. Dan dwingt ge uzelf u aan uw budget te beperken. Lijkt me niet verkeerd.dan is er toch weinig ruimte voor creativiteit?
Als je bv budget voor vakantie zo strikt vastlegt, wat doe je dan als je bv zin hebt in een weekendje? Of evt een extra (mid)week?
Dus alle toekomstige uitgaven worden gepland?
Wij doen dat een beetje voor grote uitgaven. Zo is er een aparte spaarrekening waar maandelijks op gestort wordt voor een nieuwe auto (gebudgeteerd op pakweg 10jaar? Geen idee zelfs meer). Dat reken ik ook nooit mee in ons spaarvermogen als we aant bekijken wat mogelijk is (tenzij als soort noodreserves).Voor degenen die gemeenschappelijke rekeningen hebben: Budgetteren jullie voor bepaalde zaken, of blijft alles gewoon op de rekening groeien?
Bij onszelf houden we in een excel bij aan wat we ons geld alloceren via 'potjes'/virtuele subrekeningen.
Stel dat we op het einde van de maand nog 500 euro overhebben op de zichtrekening, dan storten we dat door naar een spaarrekening en alloceren we dat bijvoorbeeld als volgt: 200 euro vakantie, 100 euro cadeaus, 100 euro verzekering/belasting/..., 100 euro shopping
nog mensen die dat zo doen?
Dat is natuurlijk net het punt want creativiteit ( aka impuls aankopen) is net wat mensen vaak in de problemen duwt. Je kan niet alles plannen uiteraard maar alles wat we kunnen plannen is gepland hier. ( bijvoorbeeld: https://www.beyondgaming.be/threads/wat-heb-je-vandaag-gekocht.448/post-183899 Dat is in januari beslist om te kopen)dan is er toch weinig ruimte voor creativiteit?
Als je bv budget voor vakantie zo strikt vastlegt, wat doe je dan als je bv zin hebt in een weekendje? Of evt een extra (mid)week?
Dus alle toekomstige uitgaven worden gepland?
Dat is natuurlijk net het punt want creativiteit ( aka impuls aankopen) is net wat mensen vaak in de problemen duwt. Je kan niet alles plannen uiteraard maar alles wat we kunnen plannen is gepland hier. ( bijvoorbeeld: https://www.beyondgaming.be/threads/wat-heb-je-vandaag-gekocht.448/post-183899 Dat is in januari beslist om te kopen)
Om de originele vraag te beantwoorden, wij hebben op dit moment ~25 rekeningen/lijnen in de excel ofzoiets denk ik
Ik moet niet, ik doe dat. Dat is kwestie van te zien of ik het effectief wilGij moet 4 maanden sparen om iets te kopen van 50 euro? Gij verdient toch gelijk slijk in Noorwegen dacht ik?
En hoe werkt dat dan?Ergens anders een goedkopere verzekering nemen? Heb voor de sport op wat websites rondgeneusd. Voor 30 euro/y kun je online 30k laten verzekering...
Doe ik ook. Meestal gaat er bij mij vlot 3 à 6 maanden over vooraleer ik iets koop dat niet noodzakelijk is.Ik moet niet, ik doe dat. Dat is kwestie van te zien of ik het effectief wil