Hoe vaak seks per week (met vaste partner)?

Hoe vaak vrijen jullie gemiddeld per week?

• 1

Stemmen: 78 18,1%
  • 2

Stemmen: 93 21,6%
  • 3

Stemmen: 43 10,0%
  • 4

Stemmen: 20 4,6%
  • 5

Stemmen: 7 1,6%
  • 6

Stemmen: 5 1,2%
  • 7

Stemmen: 10 2,3%
  • Meer dan 1 keer per dag

Stemmen: 5 1,2%
  • Minder dan 1 keer per week

Stemmen: 142 32,9%
  • Nooit

Stemmen: 28 6,5%

• Totaal aantal stemmers
    431
Wat is jong? Ik ben 46 en ik voel en vind mij nog jong!
Als het over vrouwen gaat én een "goeie" leeftijd om kinderen te krijgen, heeft men het doorgaans over jonger dan 35j. Uit medisch oogpunt is de kans op problemen met de vruchtbaarheid én de kwaliteit van de eitjes die minder is, tussen 35j en 40j nog aanvaardbaar.
Eens boven de 40j zien gynaecologen je niet meer zo graag zwanger worden.
Maar dat is dus heel algemeen en houdt geen rekening met individuele factoren.

Maar dat is dus heel algemeen en houdt geen rekening met individuele factoren.
Mijn beste vriend leerde zijn vrouw na haar 40ste kennen. Op geheel natuurlijke wijze zwanger geraakt op haar 41ste en 42ste :tongue:
(Ze hebben natuurlijk niet lang gewacht het was toen nu of nooit hé!)

PS. Mijn grootmoeder was er 47 (!) toen ze mijn tante verwekte (ook op natuurlijk wijze of course).
Toen bestond er nog niet zoiets als ... dus toen gebeurde dat meer dan nu.

Anderhalf jaar geleden om gevraagd, wordt niet meer gedaan bij ons in het ziekenhuis althans omdat de nevenwerkingen te groot zijn en er voldoende alternatieve anticonceptie bestaat.
Spiraal was ik niet zo gelukkig mee, nu prikpil.
Ik kan me eerlijk gezegd weinig bijwerkingen herinneren. De operatie op zich is normaal zwaarder maar aangezien ze daar toch moesten zijn..

Ze ondervindt er zelf ook niet veel nadelen van. Ook weinig voordelen. Oke ze neemt de pil niet meer maar daar had ze niet veel last van.
Bij veel vrouwen stijgt het libido blijkbaar wanneer ze stoppen met de pil maar da's shower hetzelfde gebleven.

Eigenlijk de enige impact hier op haar libido waren de zwangerschappen. En dat was impact in positieve zin.

@Karton : zeker blijven aan werken. Goed dat jullie er ook over kunnen praten. Ik heb ook al gemerkt dat koppels zich schamen om het hun partner over seks te hebben.

2 a 3 keer. 10 jaar samen, geen kinderen en die komen er ook bewust niet o.a omwille van redenen zoals dit. Zij 32 en ik 35.

Prille relatie en thuiswerk boosten het wekelijks gemiddelde. Niet dat we overdag naar de slaapkamer sluipen :p maar je hebt ‘s morgens meer tijd voor je aan de werkdag begint. Je blijft al eens langer liggen, voelt ‘s avonds minder de rush op tijd in te dommelen om ‘s morgens de files voor te zijn of je neemt al eens tijd om samen te douchen.
Vroeger had ik ook minder zin en dacht ik dat dit door langdurig pilgebruik kwam. Er is niets veranderd in mijn pilgebruik, echter heb ik in een single periode mezelf leren kennen en besef ik het belang van communicatie. Je wordt maturer en durft experimenteren, je gaat actiever uw lichaam ontdekken. Zoals eerder hier aangehaald: durf en blijf praten en vooral durf te experimenteren. Zelf communicatie met jouw vrienden, velen zien het als nog altijd als een taboe, maar door erover te praten besef je net dat je lang niet de enige bent bij wie het al eens minder gaat en hoe anderen daar mee omgaan.

De konijnentijd ligt hier ook al lang achter ons. Gewoon geen fut meer sinds kleine nr 2 er is. Moeilijke slaper en eer je hem erin krijgt 's avonds zonder gekrijs waardoor nummer 1 wakker is is het makkelijk 22u gepasseerd en dan kunnen we beginnen opruimen en zo. Tegen half 12 zijn wij dood en willen we alleen maar slapen. As we speak ligt ie er een kwartierke in. En madam ligt al halfdood op de zetel. Semi-Necrofilie is toch mijn ding zo niet.

1X per week lukt net niet. Wel vrij gepland hier. Ikzelf geef aan, ‘tzou nog eens tof zijn’ en dan komt het er int weekend wel van. (15 jaar relatie)

Haar libido is vrijwel onbestaande, langs mijn kant euhm, konijnen liefst. (Alhoewel dat nu als dertiger wel mindert)

Het is zowat het enige punt in onze relatie waar we absoluut niet in matchen, maar met wat begrip voor elkaar geraak je een heel eind.

Als ik 10 jaar geleden op zoek moest gaan naar een nieuwe vrouw/vriendin zou een van mijn belangrijkste criteria zijn hoe actief ze zou zijn in bed.
Nu zou ik eerder een keukenprinses als zeer gewaardeerde eigenschap willen. 😄

Ik kan me eerlijk gezegd weinig bijwerkingen herinneren. De operatie op zich is normaal zwaarder maar aangezien ze daar toch moesten zijn..

Ze ondervindt er zelf ook niet veel nadelen van. Ook weinig voordelen. Oke ze neemt de pil niet meer maar daar had ze niet veel last van.
Bij veel vrouwen stijgt het libido blijkbaar wanneer ze stoppen met de pil maar da's shower hetzelfde gebleven.
Tijdens mijn spoedkeizersnede hebben ze het me niet gevraagd en vooraf ook niet besproken. 😉 Zou dus wél een extra ingreep zijn voor mij.
Ze had het vooral over bloedingen en krampen meen ik mij te herinneren en de onhoudbare krampen die ik pas na het plaatsen van de spiraal had, zullen waarschijnlijk wel een indicatie geweest zijn dat ik het op andere anticonceptie beter doe? Geen idee.
Soit, met de prikpil ben ik nu heel tevreden! Geen accidentjes als ik ze 1 dag over sla (gewoon om de 3 maand een memo in mijn agenda) en de verpleegster op het werk zet die dus ook geen extra verplaatsing of doktersafspraken nodig.

Als eind twintiger ook een paar jaar geen pil genomen en ik voelde toch wel een verschil in libido toen! Probleem is natuurlijk dat als het libido toeneemt én je een partner krijgt, je die bescherming van de pil wel nodig begint te hebben 😂

Ik zou eerder de oorzaak bij een meer macho-cultuur zoeken. De man als soortement stier en de vrouw die dit geweldig moet vinden voor een geslaagd huwelijk. Dat is niet enkel in Thailand zo. Ook is ze misschien gewoon jonger? Je geeft ook aan ze op vakantie te bedriegen, misschien denkt ze dat je thuis iets tekort komt?
ten eerste is ze 5 jaar ouder dan ik,
ten 2de, hoezo is dat bedriegen als ze je vrijwillig uw goesting laat doen
en ten 3e heeft niets met macho cultuur te maken, wat jij suggereert is puur racisme

Mod: ad hominem weggehaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ge moogt wippen met wie ge wilt zonder dat uw madam daar iets op zegt.
het is niet zo dat ze daar specifiek naar vraagt of zegt "je mag dit of dat niet doen".

ze weet ook wel hoe ik over liefde =/= lust denk,
en weet dat ze 5 jaar ouder is als ik.

ze heeft zo iets van, 'wat ik niet weet, hoef ik me ook niet aan te trekken', en vraagt ze er niet om.

maar ja hoor, ze laat me wel gerust op dat gebied. als we op vakantie zijn, gaat zij voor langere tijd naar de familie, en ik ga ook wel es een paar dagen mee, maar aangezien wij niet kunnen communiceren (familie en ik), laat ze me ook wel eens alleen of met andere maten daar rond reizen.

ik vind dit een prima zaak. als iemand anders daar weer het zijne over denkt, dan is dat jammer voor die.
MAAR GOED HIER GAAT DE THREAD NIET OVER dus ik wijk er niet meer over uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
het is niet zo dat ze daar specifiek naar vraagt of zegt "je mag dit of dat niet doen".

ze weet ook wel hoe ik over liefde =/= lust denk,
en weet dat ze 5 jaar ouder is als ik.

ze heeft zo iets van, 'wat ik niet weet, hoef ik me ook niet aan te trekken', en vraagt ze er niet om.

maar ja hoor, ze laat me wel gerust op dat gebied. als we op vakantie zijn, gaat zij voor langere tijd naar de familie, en ik ga ook wel es een paar dagen mee, maar aangezien wij niet kunnen communiceren, laat ze me ook wel eens alleen of met andere maten daar rond reizen.

ik vind dit een prima zaak. als iemand anders daar weer het zijne over denkt, dan is dat jammer voor die.
Zolang jullie twee daarmee tevreden zijn heeft niemand anders daar zaken mee.

Er zijn nog tig andere opties dan de pil (wel meestal hormonaal dus misschien niet per se dé oplossing, al werkt het natuurlijk niet allemaal op dezelfde manier) en een vasectomie is net iets sneller gefixed.

Als er nog babyplannen zijn in de nabije toekomst en zoveel miserie met de pil, hebt ge nog altijd de oude getrouwe condoom ook natuurlijk
Maar dat is nu toch raar? Dus een vrouw die een wat "vrijer" seksleven wil, moet dan maar continu hormonale anti-conceptie nemen?
Want "een vasectomie is makkelijker" werkt natuurlijk enkel als je een vaste partner hebt... Je moet toch zelf kunnen beslissen dat je wil dat uw lichaam geen kinderen meer kan maken ook?

Maar dat is nu toch raar? Dus een vrouw die een wat "vrijer" seksleven wil, moet dan maar continu hormonale anti-conceptie nemen?
Want "een vasectomie is makkelijker" werkt natuurlijk enkel als je een vaste partner hebt... Je moet toch zelf kunnen beslissen dat je wil dat uw lichaam geen kinderen meer kan maken ook?
Non heeft het nu toch ook enkel over seks in een vaste relatie?
Het enige niet-hormonale behalve sterilisatie is het koperspiraal. Maar als je wisselende contacten hebt, beschermt die niet tegen SOA's natuurlijk...

Non heeft het nu toch ook enkel over seks in een vaste relatie?
Het enige niet-hormonale behalve sterilisatie is het koperspiraal. Maar als je wisselende contacten hebt, beschermt die niet tegen SOA's natuurlijk...
Ja, maar als dokters al weigeren om een sterilisatie te doen, dan heb je als vrouw toch niet veel keuze meer?

Ja, maar als dokters al weigeren om een sterilisatie te doen, dan heb je als vrouw toch niet veel keuze meer?
Nou, net wél! 😇
Staafje, ring, spiraal, prikpil, vrouwencondoom, klassieke pil, onthouding, morning after pil,...
Dat terwijl het aanbod bij mannen veel beperkter is!

Nou, net wél! 😇
Staafje, ring, spiraal, prikpil, vrouwencondoom, klassieke pil, onthouding, morning after pil,...
Dat terwijl het aanbod bij mannen veel beperkter is!
Maar al die dingen (buiten koperspiraal)zijn hormonaal, en als ik hier kijk wat het verschil is sinds mijn vrouw gestopt was met de pil, zou ik persoonlijk het niet meer moeten hebben...
En het is nu ook niet dat een koperspiraaltje zonder bijwerkingen is (volgens google).

Maar al die dingen (buiten koperspiraal)zijn hormonaal, en als ik hier kijk wat het verschil is sinds mijn vrouw gestopt was met de pil, zou ik persoonlijk het niet meer moeten hebben...
En het is nu ook niet dat een koperspiraaltje zonder bijwerkingen is (volgens google).
Nee klopt, is zeker niet zonder bijwerking. Maar niet elke vrouw is zoals jouw vrouw ook he 😉.
En onverwachtse kindersurpises zijn doorgaans veel nefaster voor je libido dan de pil 🤭

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan