the_fox
Well-known member
Jij hebt het over basiskennis en ik antwoord daarop hoe je aan basiskennis komt? Zoals jij en andere hier omschrijven interpreteer ik het dat je op een bepaald moment in je leven plots deze kennis hebt. En ik stel mij hier vragen bij. Als je nog nooit in je leven kopje onder bent gegaan eens water hebt binnengekregen, hoe weet je dan, dat je kan verdrinken?
Als je nog nooit de zee hebt gezien, maar die enkel kent van TV of media waar er alleen plezier en fun wordt gemaakt. Hoe weet je dan dat er een gevaar is?
Kennis die doorgegeven wordt en ervaring. Zo simpel is het is. Ervaring kan zelfs zijn je verslikken in water. Kennis doorgegeven ofwel rechtstreeks van je omgeving, ofwel (in de huidige tijd) via andere media-kanalen. Je voorbeeld van "enkel van TV kennen" is al even vergezocht. Dat kan ik counteren dat er evengoed verdrinkingen en redders op TV komen dus dat het niet enkel plezier maken is.
Je haalt in een ander bericht aan in het vet dat het merendeel gaat over jonge mannen die verdrinken:
En dan vanuit mijn uitgangspunt (zoals ze het ook geven op hogescholen en universiteiten) dat iemand zijn gedrag een combinatie is van factoren: https://nl.wikipedia.org/wiki/Biops...del is een,voor ziekte en het genezingsproces. en
Contextuele therapie - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Dus ja ik vind de uitleg gezond verstand gebruiken en basiskennis wel heel gemakkelijk en kortzichtig. Maar vooral een superieur uitgangspunt dat het u niet kan overkomen en neerbuigend naar de andere.
Rest van je post: mooie linkdrops, kan je ook kaderen?
- Standaard artikel is betalend.
- Risicogedrag bij jongeren, sure, maar zoals eerder aangehaald gaat het niet enkel over jongeren.
- Wikilink over "uw uitgangspunt" zonder kadering, kadering waar al meermaals achter gevraagd werd. Ik ken het model maar zal even uit je eigen wiki-link quoten:
Het biopsychosociaal model is een uitbreiding van een medisch model over het menselijk functioneren, waarin niet alleen aandacht is voor biomedische aspecten, maar ook voor psychologische en sociale factoren die mede bepalend zijn voor ziekte en het genezingsproces. - Wederom linkdrop, want wat dat beschrijft is net wat de discussie is hé... Je legt niets uit en kadert niets.
- Volgende linkdrop: zie voorgaande puntje.
Je vindt het kortzichtig en neerbuigend, maar waarom? Je blijft focussen op bepaalde dingen die maar deel van het probleem zijn, zoals aangegeven in het artikel in de openingspost. En nu kom je wat linkdroppen als "kadering" terwijl dat helemaal niks kadert...