Petekindje is er 3 jaar intussen.
- Nieuwjaar: de voorbije jaren niets, want geen nieuwjaarsbrief, volgend jaar waarschijnlijk € 15 ofzo? Leeftijd maal €5.
Had hem rond die tijd begin dit jaar wel een souvenir van Disneyland meegebracht van ongeveer €25.
- Pasen: eerste levensjaren wat "paasspeelgoed" (eitjes van Fisher Price, heeft die nog kei-veel mee gespeeld),
nu gewoon een berg chocolade t.w.v. ongeveer €30 à 40.
- Verjaardag: cadeau van rond de €100
- Sinterklaas: de afgelopen jaren rond de €120 à €180 (met de Duplo-sets wat overboard gegaan 2 jaar terug
), dit jaar €110. Ik kies voorlopig nog verrassingen, komende jaren mag hij een brief maken.
- Kerst: 2 kleine cadeautjes samen t.w.v. €30. Bewust kleinschaliger.
Af en toe ook nog wel eens een kleine dingen tussendoor zoals een reuze-stickersheet van Minions of een autootje van Hot Wheels Mario Kart.
Zou graag de komende jaren ook wat meer uitstapjes met hem doen, maar voorlopig vind ik hem te klein daarvoor, en die zou ik ook los zien van bovenstaande bedragen/gelegenheden.
Ik schat dat ik er jaarlijks zo'n €300 à 330 aan uitgegeven heb de laatste jaren. Mind you, volgens mijn vader (zijn grootvader) is dat eigenlijk al te veel.
Daarnaast ook nog wat ETF gekocht als "langetermijnspaarpotje" om voor één grote cadeau voor hem te sparen op oudere leeftijd (18?), daar zit momenteel €600 in, het bedrag dat ik daarin steek is klein begonnen maar heb ik opgetrokken toen ik op het werk promotie maakte, plan is daar de komende jaren € 100 in te steken elke 3 maanden. Het is/blijft strikt genomen nog van mij. In mijn huishoudboekje staat het wel niet meer als mijn geld aangevinkt. Maar kan me wel inbeelden dat als hij voor een communie of vormsel iets echt duur wilt dat ik het deels hieruit haal.
Nu zit het dilemma voor mij eerder bij mijn nieuwe nichtje, ik ben daar géén peter van, dus ik wil daar dan ook niet zoveel aan uitgeven,
maar vind ook niet dat ik die niets kan geven of al te zichtbaar minder dan haar broertje.