Hoeveel subscriptions heb jij?

Spotify €6.99/maand
Chatgpt €22/maand
Ente photos €30/jaar
Bol Select €15/jaar

Chatgpt plan ik tegen de zomer op te zeggen.

Maandelijks

VTM Go ( moet dat wel eens omzetten naar jaarlijks )
Youtube Premium
World Of Warcraft ( dat zeg ik wel op als ik het beu ben )

Jaarlijks

Amazon Prime
Bol Select.
Google Play Pass.
Kinomap

Maandelijks
Spotify 10, 99
iCloud 0,99 (maar ik betaal dit eigenlijk jaarlijks door elke januari geld toe te voegen op mijn Apple account)

Eventjes Amazon Prime gehad maar dat was puur voor de verzending. Merkte op dat ik er veel te veel op kocht dus na drie maand toch maar stopgezet

Eens zien

Netflix
Disney+
Prime
Internet/TV ( met HBO Max inclusief)
Spotify
Audible

( alles behalve Internet/TV is gedeeld met mijn ex)

Dus degenen met "niks" hier zoals @TRUMP of @Galaxy jullie hebben enkel internet van het werk ( aangezien je hier post) maar voor de rest consumeren jullie nul media zoals films, TV, nieuws, etc? Of enkel de gratis versies met hopen reclame?

Allez als je zo door het leven kan gaan zonder iets van digitaal entertainment of kan leven met al die hopen reclame, chapeau.

noot: kan natuurlijk zijn dat het gewoon is van "ik steel dat gewoon" :unsure:

Dus degenen met "niks" hier zoals @TRUMP of @Galaxy jullie hebben enkel internet van het werk ( aangezien je hier post) maar voor de rest consumeren jullie nul media zoals films, TV, nieuws, etc? Of enkel de gratis versies met hopen reclame?

Allez als je zo door het leven kan gaan zonder iets van digitaal entertainment of kan leven met al die hopen reclame, chapeau.
Er is natuurlijk ook de zwarte (🏴‍☠️) en grijze (bv. gebruik maken van iemand anders account) zone.

Ik heb geen kabel meer, maar bekijk af en toe iets via platformen zoals VRT Max of VTM Go of ... (allemaal gratis) en ik heb daar toch nooit reclame.

Eens zien

Netflix
Disney+
Prime
Spotify
Audible

Sommige zitten wel vrolijk in het film topic laatste nieuwe films te posten die ze gezien hebben. Ofwel veel cinema, ofwel 🏴‍☠️

Google One: 29,99 euro per jaar
Bitdefender: geen idee, heeft mijn broer vorige keer betaald
Bitwarden: 10 dollar jaarlijks (heb ik nog niet zo lang)
Adobe Creative Cloud: 89,95 euro jaarlijks (Omdat ik fotografie via het volwassenonderwijs volgde, kon ik dat met korting aanschaffen. Maar ik volg geen fotografiecursus meer, dus geen korting meer, en ik ga rond mei terug moeten verlengen. Ik denk niet dat ik dat ga doen, voorlopig toch geen tijd om me met fotografie bezig te houden. Ik zie in elk geval nog wel tegen dan.🙂)

Voorlopig geen abbo op streamingdiensten. Heel lang gehad op Disney+, maar dat werd me te duur en ik keek er toch te weinig naar. Prime of Netflix is dan daar eens een maand of twee maanden, maar niet permanent.

Enkel internet abonnement hier.
Niets meer van streamdiensten.

Enkel de vrouw office 365 voor haar praktijk.

Als het gaat om Digital Media en geen andere vaste kosten maandelijks

-Netflix (goedkoopste, ja in 720p)
-PS plus (goedkoopste)
-iCloud 200GB (middelste tier): laagste van 50gb was te weinig)

Gestopt:
-Apple Music (pak beter dan Spotify. Maar luister nu radio in de gym, omdat ik geen share vind en te gierig ben voor 12€/maand)
-1password (te duur voor wat het is, gebruik nu Apple Passwords)

Mensen hier die 1TB of meer cloudopslag hebben, wat zetten jullie daarin dat zo groot is?

OT:

- Amazon Prime jaarlijks €25
- Ministry of privacy maandelijks € 12

Eens zien

Netflix
Disney+
Prime
Spotify
Audible

Het omgekeerde kan ik ook amper verstaan eigenlijk: meerdere streaming diensten tegelijk. Prime combineren met wat anders kan ik nog verstaan gezien prime niet enkel videostreaming is. Maar Netflix en Disney+ en Streamz en HBO zoals er hier ook wel een aantal zitten. Wij hebben met 1 subscription meer dan genoeg en heb nog de indruk dat we er sommige maanden te weinig naar kijken om echt goed te zijn. Dan is dat aantal maand (4-5-6, beetje afhankelijk van wat er opstaat en verschijnt) Netflix, wordt dat opgezegd en gaan we aantal maand Streamz of Disney+ en tegen dat we weer aan Netflix zitten is de hele DB gewisseld en staat er weer genoeg op om naar te kijken.

Het omgekeerde kan ik ook amper verstaan eigenlijk: meerdere streaming diensten tegelijk. Prime combineren met wat anders kan ik nog verstaan gezien prime niet enkel videostreaming is. Maar Netflix en Disney+ en Streamz en HBO zoals er hier ook wel een aantal zitten. Wij hebben met 1 subscription meer dan genoeg en heb nog de indruk dat we er sommige maanden te weinig naar kijken om echt goed te zijn. Dan is dat aantal maand (4-5-6, beetje afhankelijk van wat er opstaat en verschijnt) Netflix, wordt dat opgezegd en gaan we aantal maand Streamz of Disney+ en tegen dat we weer aan Netflix zitten is de hele DB gewisseld en staat er weer genoeg op om naar te kijken.
In mijn geval omdat ik geen tijd heb om binge watching te doen. Kan maanden duren om een serie te zien en ik heb geen goesting om elke keer te onthouden wat waar zit en waar ik juist zat.

( en hier kwam de TV/internet combo met 60 punten te spenderen aan TV kanalen maar die 60 was ook net HBO, dus beter dat dan een hoop kanalen waar ik toch niet naar zou kijken)

Laatst bewerkt:
iCloud 200GB 3euro/maand
Spotify 3euro/maand
Tesla premium connectivity 10euro/maand
ChatGPT 8euro/maand
Grid n go datapacks + virtual coach 15euro/maand
Tweaknews 80euro/jaar
Drunkenslug 15euro/jaar
Amazon Prime 50euro/jaar
Infuse 15euro/jaar
iRacing 85euro/jaar
Enkele domeinnamen voor 6euro/jaar/stuk

Toch meer dan ik dacht nu ik het zo allemaal eens opschrijf. Wel allemaal dingen die ik veel gebruik.

Terug
Bovenaan