Hoeveel tijd maak jij vrij om te lezen?

Telt wikipedia-pagina's lezen ook? :oi22:
Echt boeken lezen, ik heb dat letterlijk nooit gedaan (uitgezonderd studiecursussen). Zelfs in het middelbaar en aan de unief zocht ik gewoon samenvattingen op i.p.v. het boek te lezen. Ik denk niet dat ik ooit één boek volledig heb uitgelezen. Zo van die mensen die echt in alle rust uren aan een stuk een boek kunnen lezen, ik bewonder het op de één of andere manier wel.

Tot enkele jaren terug was dat mijn enige tijdverdrijf tijdens de werkweek. Ik ging met de vrachtwagen telkens minstens 6 dagen op pad en 's avonds na het eten was dat makkelijk 2-3u of soms meer boeken lezen. Ik heb toen ook heel wat boeken gekocht en ik heb er daarvan nu nog een 5-tal ongelezen staan. Ik moet dus dringend tijd maken om die te lezen, want de momentele leestijd staat op nul. Ik vond dat nochtans het meest ontspannende dat er was.
Nu met een mini-remake in huis is de dag gevuld tot een uur voor bedtijd en dat uurtje wordt hersendodend gevuld met tv.

De laatste maanden toch consistent een uur voor het slapen gaan, doet ook enorm deugd aan mijn slaap kwaliteit merk ik.
Grappig genoeg net als enkele andere reacties hier is het uurtje turnen van de dochter op zondagvoormiddag ook wel goed moment om in de cafeteria wat bij te lezen :tongue:

Effe een dipje qua lezen. Nog altijd in 1493 bezig, zeer boeiend begin maar de laatste 100 pagina's moet ik me ineens doorworstelen.
Laatste twee weken ook amper gelezen. Me nog eens wat "verplichten" want eens terug vertrokken merk ik toch telkens wat een plezier lezen en boeken zijn.

Ik heb een paar maanden geleden een aantal boeken gekocht. Pas onlangs het eerste boek ter hand genomen. Eenmaal ik bezig was met lezen gaat het wel vlot. Maar eraan beginnen is soms nog iets dat niet goed lukt. In de living 's avonds lezen gebeurt momenteel zelden.

Ik heb gisteren avond mijn 40ste boek uitgelezen. Al 6 meer dan vorig jaar en volgens storygraph ook 6.000 paginas meer al dan vorig jaar.

Ik maak consequent tijd om te lezen. Ik heb minder gegamed als vorig jaar (denk ik) dus ik denk dat het verschil voornamelijk daardoor komt.
Ik heb dit jaar bewust wel makkelijke boeken gekozen. Ik heb dit jaar al zoveel kopzorgen gehad dat ik helemaal geen zin heb in complexe boeken 😅.

Ik zou eigenlijk graag wat meer non fictie willen lezen maar ik eindig toch altijd met fictie 😅.

Terug
Bovenaan