Hoeveel verlofdagen heb je (zonder wettelijke feestdagen)?

Aantal vakantiedagen (alles opgeteld behalve wettelijke feestdagen)

• Tussen de 20 en 24

Stemmen: 41 11,9%
  • Tussen de 25 en 28

Stemmen: 36 10,5%
  • Tussen de 29 en 34

Stemmen: 120 34,9%
  • Tussen de 35 en 43

Stemmen: 89 25,9%
  • Meer dan 43

Stemmen: 55 16,0%
  • Minder dan 20 (voor deeltijds werkenden)

Stemmen: 3 0,9%

• Totaal aantal stemmers
    344

Muñoz

Well-known member
Vraag is simpel: hoeveel vakantiedagen heb je in totaal, maar zonder de 10 wettelijke feestdagen en eventueel verlof zonder wedde. Dat is dus al de rest opgeteld: het wettelijke (minimum)aantal, ADV, extralegale of bovenwettelijke verlofdagen, recup, bank holidays, sluiting tussen kerst en nieuw (voor de ambtenaren/academici), etc.
In de comments kan je, als je dat wil, ook nog zetten in welke sector je precies werkt en of je bv. extra dagen aankoopt via een "cafetariaplan", standaard vrijaf krijgt in bepaalde weken (e.g. tussen kerst en nieuw), of je deeltijds werkt, ...

Ohja, studenten en werklozen: gelieve u te weerhouden van te antwoorden. :oi22:

Edit: Godmiljaar, er is iets misgelopen, waardoor "meer dan 43" er twee keer staat i.p.v. "minder dan 20" (voor de deeltijds werkenden). Prutforum 😤

Laatst bewerkt:
Ik heb er wettelijk gezien 20 + 6 ADV. Dus heb 26 aangeklikt.

Maar wel het geluk dat mijn baas me eens thuis laat ook als er weinig werk is.
Dus is dit prestatie/werk gebonden.

Ook als ik eens uitzonderlijk naar dokter of tandarts moet, zegt hij: blijf dan maar de hele dag thuis. Want hij vind dat benzine verspilling van zijn camionet, als ik speciaal naar hier kom, voor maar een halve dag.

EDIT: ben wel verplicht om ze te nemen als het bedrijf sluit in de bouwverlof periode's.
Ik kan dus erg moeilijk, quasi niet, zeggen: ik ga er es willekeurig 1 week tussenuit in februari.

Wat met ADV-dagen voor mensen die bv. een 40 uren contract hebben en daardoor elke week 2 uur 'extra' werken, maar terugkrijgen in de vorm van vrije dagen?

Werkgever 1:
- eerste contract: wettelijk minimum van 20, extra verlof via overuren (ik deed er pakweg eentje per maand). Maar dat is dus geen "echt" verlof.
- tweede contract: 20 + 12 ADV

Werkgever 2:
- 20 + 9 ADV

Vandaag: zelfstandig, dus zoveel of zo weinig als ik wil. Vorig boekjaar 32 dagen opgenomen.

Ik werk 4/5 dus heb minder als 20dagen maar ik werk 40 uren terwijl ik 36uren contract heb. 13dagen vrij te kiezen en 13dagen worden gekozen door planning.

Edit: Godmiljaar, er is iets misgelopen, waardoor "meer dan 43" er twee keer staat i.p.v. "minder dan 20" (voor de deeltijds werkenden). Prutforum 😤
opgelost.

Zelf:
  • 16 dagen wettelijk verlof (eigenlijk wettelijk gezien 9 uur te weinig, maar ik ga niet moeilijk doen :p)
  • 6 dagen extra verlof
  • 35 dagen ADV
  • 3 dagen ancienniteitsverlof (per 5 jaar)
  • 2 brugdagen (alle feestdagen die op dinsdag of donderdag vallen leveren brugdag op, dit jaar zijn het er 2)
  • 3 halve dagen verlof voor 1 mei, kerst & nieuwjaar
  • 34 kredieturen (vrij te nemen uren)

Dus 69 dagen +2 uur verlof. Dit jaar nog een extra dag verlof wegens een congres, dus zit nét aan de 70.

Die 35 dagen ADV, daar ben ik in de praktijk wel bereikbaar voor collega's en werk regelmatig een uurtje als ik weet dat ik die persoon daarmee vooruit help, maar dat wordt niet verwacht.

mensen met 50 a 70 dagen verlof :o

ik dacht dat die enkel in het onderwijs te vinden waren.

20 wettelijk minimum
5 extra (heeft iedereen in het bedrijf)
5 anciënniteit

Anciënniteit loopt snel op de eerste jaren maar vlakt dan af. Volgende extra dag zit er pas aan te komen over een jaar of 5.

Was van plan om tijdens de volgende onderhandelingen meer vakantie in plaats van meer loon om tafel te leggen, omdat ik toch al boven plafond voor pensioenopbouw etc zit.
Maar begin er meer en meer over te denken om al vanaf volgend jaar part time te beginnen werken. En dan is een hoger brutoloon interessanter dan meer vakantiedagen, omdat ik toch al veel meer thuis ga zijn dan vroeger/nu het geval is.

26 dagen (dagen die ik niet opneem kan ik mee nemen naar het volgende jaar.)
1 bonusdag.
de feestdagen die ik werk, en de dagen tussen kerst en nieuwjaar, kan ik het jaar erna vrij opvragen.

dus ergens tussen de 27 en de 43
plus de overschot van het vorige jaar, kan dus in totaal oplopen tot 69, maar dan ben je dus een jaar niet thuis geweest (buiten weekends of rustdagen).

opgelost.

Zelf:
  • 16 dagen wettelijk verlof (eigenlijk wettelijk gezien 9 uur te weinig, maar ik ga niet moeilijk doen :p)
  • 6 dagen extra verlof
  • 35 dagen ADV
  • 3 dagen ancienniteitsverlof (per 5 jaar)
  • 2 brugdagen (alle feestdagen die op dinsdag of donderdag vallen leveren brugdag op, dit jaar zijn het er 2)
  • 3 halve dagen verlof voor 1 mei, kerst & nieuwjaar
  • 34 kredieturen (vrij te nemen uren)

Dus 69 dagen +2 uur verlof. Dit jaar nog een extra dag verlof wegens een congres, dus zit nét aan de 70.

Die 35 dagen ADV, daar ben ik in de praktijk wel bereikbaar voor collega's en werk regelmatig een uurtje als ik weet dat ik die persoon daarmee vooruit help, maar dat wordt niet verwacht.
35 dagen ADV, hoe dan? Dat is dan toch een serieus meer-uren contract dan standaard?

35 dagen ADV, hoe dan? Dat is dan toch een serieus meer-uren contract dan standaard?
Nee, het is een meerurencontract dan de voltijdse tewerkstelling bij ons. Ik werk 40 uur per week volgens contract, waarbij een voltijdse bij ons 34,25 uur is.

20 wettelijk
6 ADV
2 anciënniteitsverlof

Mocht meer zijn maar kan niet klagen.

Terug
Bovenaan