cantharides
Active member
Zeer leerrijk artikeltje, inderdaad. Ik geef dan inderdaad het dubbele uit aan voeding dan het gemiddelde volgens statbel.![]()
Behoor jij tot de middenklasse?
Naar aanleiding van dit artikel was ik wel eens nieuwsgierig naar hoe de andere scoren hier op BG. De elite en het kruim van de Belgische beroepsbevolking weliswaar. Hoe brengen de beyondgamers het er vanaf? Wat is nu de middenklasse? Blijkt toch genuanceerder als gevolg van gezinssamenstelling...www.beyondgaming.be
En uw uitgavenpatroon ivm eten is toch aan de hoge kant volgens het gemiddelde : https://statbel.fgov.be/nl/themas/huishoudens/huishoudbudget#:~:text=In totaal werd per huishouden,6% aan brood en graanproducten.
Langs de andere kant geef ik zeker en vast geen 30% uit aan wonen.
Het middenklasse artikel is te surrealistisch. Met een nettoinkomen van 4250€ maand wordt ge daar als alleenstaande als "rijk" bestempelt. Mijn idee van "rijk" is toch iets anders. Rijk zijn voetballers die 300k netto per week verdienen. Diegene die 4250€ per maand verdienen zijn mijns inziens "lage" middenklasse. Alles daaronder just "labour class" zoals mezelf.
Tabel is duidelijk opgemaakt zodat veel mensen zich tot de middenklasse zouden kunnen rekenen.
Alle mijnheer doctoors worden gezien als rijke mensen, voor mij is dat nu net de "middenklasse".

Met 1x te gaan lunchen kun je zelfs al 4x een broodje halen.