Hollow Knight: Silksong

Ik ben in act 2 vanaf dat ik kon de rest van de overgebleven plekken gaan verkennen. Heb het gevoel dat het maar blijft komen, als in dat het zelfs wat teveel wordt.

Ben beetje het overzicht kwijt ook, maar is beetje de bedoeling I guess?
Constant in development heaven, jaren aan een stuk en ze wilden ons niets ontzeggen.
Ik neem Team Cherry niets kwalijk.
20€ :rofl:.
Haha, damn, ik suck echt in deze game. 38 uur op de teller en ik ben net op het einde van Act 1!!! (Maar ik krijg die verdomde eindbaas niet kapot).
Zijn er geen twee mogelijkheden om naar Act II te gaan?
Via de oost- en westkant met twee verschillende bosses?
Had de westelijke eerst verslagen en zo naar Act II geraakt. Blijkbaar is dat de moeilijkste van de twee.
Dan de andere gedaan en ben ook zo in een gebied van Act II geraakt.

Ondertussen ben ik er voorbij geraakt, geen cheese want dat ging niet. Coole bossfight en zalige muziek.

Ik heb 100%, ben klaar voor het einde maar heb nog een nieuw gigantisch gebied ontdekt. Echt wel fantastisch hoe groot dat spel wel niet is.

Uitgespeeld!

100% en 65 uur over gedaan.

Topgame, 9.5/10. Half punt kwijt omdat farmen voor shards om tools te gebruiken gewoon stom is en er zaten iets teveel fetch quests in.

Ik kan me wel voorstellen dat dit spel voor de casual gamer maar een 5/10 is omdat het gewoon te moeilijk is. Door act 1 geraken is al een hele opdracht om van act 3 te unlocken en uit te spelen maar te zwijgen. Mochten ze er accessibility opties aan toevoegen zou iedereen er iets aan hebben.

Platinum trophy zit er niet in, no way dat ik dit spel in 5 uur kan uitspelen :LOL:

Laatst bewerkt:
Act 2 finished. :D

50 uurkes (en 30 mins) over gedaan, maar ik heb wel veel tijd gespendeerd aan tools farmen en optionele bosses doen (nog lang niet allemaal gedaan). Ook de quest voor Act 3 te unlocken gedaan zodat ik er meteen aan kon beginnen. :) Benieuwd hoe hard ik ga vloeken...

Enne, Witch Crest + Injector Band + Claw Mirror (en evt. Reserve Bind) is nog best sterk tegen bosses.

Good luck! Ik ben tweede playthrough gestart. Ga wat meer gebruik maken van de tools deze keer. 5 uur ver en net Bellhart gered.

Begin game in Hunter's March verzeild geraakt. Algemeen gevoel was "damn, platforming suckt met de zijwaartse pogo. De gauntlet was ook niet van de poes. Ietsje later dan Beastfly gedaan en wrs 15x geprobeerd.

Midden act II en Mount Fay was dubbel zo lastig qua platforming, maar te begrijpen.
Sands of Karak valt al bij al mee. Soms suckt dat wel, maar bon.
Bilewater (full area): :help:.
Elke runback, hoe kort of hoe lang, is kak.
Die ene boss... Na +10 keren kwam die op het scherm. Na nog eens tien keer, een soft-ragequit. Dit probeer ik pas als ik alles heb en full masks.
Miyazaki en zijn poison swamps is een kleutertuin in vgl met dit.

Zelfs Yahtzee is bezweken

Moet het origineel nog eens degelijk uitspelen dus deze zal hier maar pas binnen x aantal jaar aan de beurt komen.. als het er al ooit van komt. Zoveel games.. zo weinig tijd.

Ondertussen ook begonnen, speelt vlot, alleen die platform stukken weet ik nu al dat ik mee ga afzien. Sfeer is ook 👌

Kan het zijn dat de forum battle makkelijker is geworden? Ik dacht na mijn playthrough van Hollow Knight nog is Silksong door te spelen en waar ik het meest voor vreesde was nu eigenlijk veel eenvoudiger want ik...

Kon de hulp van Garmond and Zaza inroepen, volgens mij was dat vroeger niet mogelijk.

Edit
Uitgespeeld: bad ending 18uur over gedaan. Dit lukt me dus nooit op 5 uur voor de trophy.

Laatst bewerkt:
Ik stop ermee, ik kan niet zo veel gamen en maak nauwelijks progressie op een avond. Nu al lang vast op die gauntlet van act 2, het is genoeg geweest.

Diene gauntlet wordt gezien als de voorlaatste stap om Act 2 af te ronden, maar Act 2 is immens. Heb je al andere gebieden bezocht (zoals Bilewater) en Mask Shards gefarmed etc?

Ik was zelf vrij vroeg bij die gauntlet gekomen maar kon het niet verslaan, dan ben ik maar andere gebieden gaan verkennen en best wat shards/tools aan mijn arsenaal kunnen toevoegen, en dan ging het al een stuk gemakkelijker.

Inderdaad, die in de High Halls, als deel van die melodies die je moet zoeken.
Als je moeite hebt is er nog een mogelijkheid om dat te "cheesen".
Haal zoveel mogelijk maps binnen van Shakra. In Bellhart kan je op het bord de quest "at trails end" vinden (als dat er niet op verschijnt, moet je nog meer maps vinden of de quests daarvoor completen). Misschien ook nog de andere melodies vinden, maar daar ben ik niet zeker van. Bij het aanvaarden van "at trails end" moet je Shakra' trail volgen in Bilewater, naar rechtsboven. Als de quest completed is, ga dan terug naar de ellenlange conquest in High Halls. Je krijgt hulp ;). Bijkomend, als je de tool vindt waarmee je kan blijven plakken op de muur, laat Shakra het werk doen als die grote monsters komen en plak uzelf zo hoog mogelijk tegen een muur. Zij kunnen je niet raken en Shakra killt die solo.

Terug
Bovenaan