Hollow Knight: Silksong

Joeri

Redacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
silksong.png

release: 4 september 2025
genre: metroidvania
dev: Team Cherry

Het langverwachte Hollow Knight 2.

Hollow Knight: Silksong is the epic sequel to Hollow Knight, the award winning action-adventure. As the lethal hunter Hornet, journey to all-new lands, discover new powers, battle vast hordes of bugs and beasts and uncover ancient secrets tied to your nature and your past.

Play as Hornet, princess-protector of Hallownest, and adventure through a whole new kingdom ruled by silk and song! Captured and brought to this unfamiliar world, Hornet must battle foes and solve mysteries as she ascends on a deadly pilgrimage to the kingdom’s peak.

Laatst bewerkt door een moderator:
Release dit jaar nog is bevestigd tijdens de opening night live show.

Exacte datum zal dus wel in de bovenstaande stream zijn

Die haal ik sowieso in huis en kijk er al jaren naar uit maar het is al zo lang aan het aanslepen dat mijn geloof een beetje weg is.
Ik hoop echt dat deze het magistrale Hollow Knight evenaart maar ik vrees ervoor. Ondertussen zijn er ook al tal van zeer goede Metroidvania's verschenen dus de lat ligt hoog.

Ik kan ook niet zeggen dat de teaser me speciaal warm maakt. Maar bon we zien wel :)

Die haal ik sowieso in huis en kijk er al jaren naar uit maar het is al zo lang aan het aanslepen dat mijn geloof een beetje weg is.
Ik hoop echt dat deze het magistrale Hollow Knight evenaart maar ik vrees ervoor. Ondertussen zijn er ook al tal van zeer goede Metroidvania's verschenen dus de lat ligt hoog.

Ik kan ook niet zeggen dat de teaser me speciaal warm maakt. Maar bon we zien wel :)

True, denk dat de vele jaren wachten de verwachtingen te hoog hebben gelegd.

Heb ook nog een paar Metroidvania's in m'n backlog zitten waar ik nog eens verder mee zou moeten...
Maar ga deze toch sowieso in huis halen.

Kijk ook uit naar Mina The Hollower als 'gelijkaardige' nostalgie/indie-game, maar daar is hier zelfs helemaal geen thread van.

Hollow knight was een top game, 1 van de moeilijkere metroidvania’s, maar er zijn nog goede geweest. Monster boy en Tunic bvb waren ook van een bijzonder hoog niveau.

Kijk wel uit naar Silksong, de kinderen en vrouw wat minder want heb me bij sommige bosses wel een partij opgejaagd. Maar dikke fun :).

Auwch, Aeterna Lucis (vervolg op Aeterna Noctis) wordt uitgesteld naar 2026 onder andere door de release van SilkSong.
De game was normaal ook voorzien voor september.

Kan het al ergens gepreordered worden? Wat gaat de prijs zijn?
Op gamestop staat/stond de switch versie aan $20 zag ik op reddit eerder.

Edit: Billbil-kun die steeds playstation correcte leaks wist te brengen zegt dat het in Europa 19.50eu zal zijn. Wat dus in lijn ligt met gamestop.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan