Hollow Knight: Silksong

Hollow knight was een top game, 1 van de moeilijkere metroidvania’s, maar er zijn nog goede geweest. Monster boy en Tunic bvb waren ook van een bijzonder hoog niveau.

Kijk wel uit naar Silksong, de kinderen en vrouw wat minder want heb me bij sommige bosses wel een partij opgejaagd. Maar dikke fun :).
En dan te bedenken dat gij hollow knight nog maar recent het uitgespeeld en hebt leren kennen door mij

En dan te bedenken dat gij hollow knight nog maar recent het uitgespeeld en hebt leren kennen door mij

Recent? Dat is toch al een tijdje geleden, ik woonde toen nog ergens anders en dat is toch al 2,5 jaar geleden. Het zal dus dicht tegen de 4 jaar liggen. Weet het niet precies, want ik heb het op minder legale wijze op de steamdeck gespeeld. Ondertussen wel gekocht op Switch en Playstation.

Maar jij hebt gezegd dat ik dat moest spelen en dat hoort wel thuis in een mooi rijtje metrovania's. Nog 2,5 dag :).
Gisteren al wat Hollow knight gespeeld voor het gevoel. Aangezien ik games en films redelijk snel vergeet, ben ik na Grub Mother en False Knight de weg al weer kwijt... :D

Ik
Recent? Dat is toch al een tijdje geleden, ik woonde toen nog ergens anders en dat is toch al 2,5 jaar geleden. Het zal dus dicht tegen de 4 jaar liggen. Weet het niet precies, want ik heb het op minder legale wijze op de steamdeck gespeeld. Ondertussen wel gekocht op Switch en Playstation.

Maar jij hebt gezegd dat ik dat moest spelen en dat hoort wel thuis in een mooi rijtje metrovania's. Nog 2,5 dag :).
Gisteren al wat Hollow knight gespeeld voor het gevoel. Aangezien ik games en films redelijk snel vergeet, ben ik na Grub Mother en False Knight de weg al weer kwijt... :D
weet niks meer van dat spel. Veel te lang geleden

Silksong heeft support voor 21:9 monitoren, jammer dat mijn ultra-wide niet supported is (32:9). Zal dus toch op switch 2 kopen denk ik.

Beschikbaar nu, in theorie tenminste want élk platform waarop je het kan kopen is gecrashed. :ROFLMAO:

Waarom ze geen presale deden is mij een raadsel...

Beschikbaar nu, in theorie tenminste want élk platform waarop je het kan kopen is gecrashed. :ROFLMAO:

Waarom ze geen presale deden is mij een raadsel...
The Humble Store lijkt te werken, maar geen idee of je de game dan kan toevoegen aan Steam via een gamecode oid.

EDIT: Ge krijgt een key, maar Humble heeft momenteel geen keys meer over, dus niet aan te raden via hen te kopen als je vandaag wil spelen. Had ik maar direct ne checkout gedaan ipv af te wachten... Ge ziet, geduld loont nooit.

Laatst bewerkt:
Ok, dat verklaart waarom ik nog geen early reviews/impressions vind :). Op de PlayStation store zelfs nog niet te vinden alhoewel het ook vandaag zou moeten zijn.

Heb het een uur geleden opgegeven om voorbij de Payment Method pagina te passeren om te gaan eten, nu weer terug en Steam heeft blijkbaar zijn servers in orde, downloading en zometeen de hele avond gamen. :)

Mijne kleine van 9 jaar heeft de Playstation ingepikt en is bezig met Silksong. Nog even wachten dus :)

Ik had het om 16h30, heb al een paar uur gespeeld. Het is imo veel moeilijker dan Hollow knight. Zowel in platform, als in de gevechten. Bosses en grote gewone vijanden doen dubbel damage van bij de start.

Als je een widescreen hebt is PC mss de way to go. Bij veel bossfights gaat de boss off screen.

Potverdikke irritant dat ge zo een zijdelingse aanval doet :D Na wat HK te spelen probeer ik steeds een aanval naar beneden te doen

Tis een Metroidvania.

Een grote wereld te verkennen met veel bazen e.d. Vergelijk het met Elden Ring, ook qua moeilijkheidsgraad. Enige verschil is dat het een platform game is terwijl Elden Ring 3D is.

Wat is er zo speciaal aan deze game? En moeilijk?

Het is betrekkelijk moeilijk. Maar in zijn genre is het een top spel. Tot nu toe, zit nog maar in de 5de area.

Als je graag platform spellen en meteovania’s speelt had deze wss al lang en breed op je lijstje gestaan.

Terug
Bovenaan